مدرس بازاریابی اصفهان

دکتر محسن سیفی یکی از بهترین مدرسان بازاریابی ایران می باشد. ایشان در شهر اصفهان فعالیت می کنند و زمینه تخصصی ایشان از ابتدا مدیریت بازاریابی بوده است.

ایشان دانش آموخته رشته بازاریابی در هر سه مقطع تا دکترا از دانشگاه اصفهان هستند و در محضر بزرگترین اساتید بازاریابی تعلیم یافتند.

دکتر محسن سیفی

بازاریابی چیست؟

تعاریف انجمن بازاریابی آمریکا AMA از بازاریابی و تحقیقات بازاریابی هر سه سال یک بار توسط هیئت متشکل از پنج محقق که محقق فعال هستند، بازبینی و تأیید می شود.

تعریف بازاریابی

بازاریابی به فعالیتی گفته می شود که فرآیندهای ایجاد، برقراری ارتباط، تحویل و مبادله پیشنهاده هایی که برای مشتریان، ارباب رجوع ها، شرکا و جامعه به طور کلی ارزش آفرین باشد. (مصوب انجمن بازاریابی آمریکا، 2017).

سرفصل های رشته بازاریابی سرفصل های درسی رشته بازاریابی بسیار متنوع است. خلاصه ای از این سرفصل ها شامل موارد زیر می باشد:

  • تبلیغات
  • رفتار مصرف کننده
  • بازاریابی اخلاقی
  • مشتری مداری
  • بازاریابی دیجیتال
  • برند سازی
  • بازاریابی رویدادها
  • بازاریابی بین المللی
  • بازاریابی و امور مالی
  • ارتباطات بازاریابی
  • مدیریت استراتژیک
  • استراتژی بازاریابی
  • استراتژی عملیاتی
  • بازاریابی رابطه ای
  • بازاریابی خدمات
  • بازاریابی استارتاپ
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • نمونه های تجزیه و تحلیل SWOT
  • تمرینات عملی بازاریابی
  • بازاریابی چریکی
    مارکتینگ

انواع مدرس بازاریابی

مدرسان بازاریابی بر اساس مدت زمان تدریس و نوع رابطه شرکت با آنها به دو نوع تقسیم می شوند:

  • مدرس بازاریابی پاره وقت
  • مدرس بازاریابی تمام وقت

محتوای درسی بازاریابی

بازاریابی اینفلوئنسر

طبق انجمن تبلیغات ملی (ANA)، بازاریابی اینفلوئنسر بر استفاده از افرادی که بر خریداران بالقوه نفوذ دارند و فعالیت های بازاریابی در اطراف این افراد جهت گیری پیام تجاری را به بازار بزرگ تر متمرکز است. در بازاریابی اینفلوئنسر، به جای بازاریابی مستقیم به گروه بزرگی از مصرف کنندگان، یک نام تجاری باعث تأثیرپذیری تأثیرگذاران (که می تواند شامل افراد مشهور، تولیدکنندگان محتوا، مدافعان مشتری و کارمندان باشد) شود تا از طرف آنها کلمه را به گوش دیگران برسانند.

بازاریابی رابطه

طبق گفته انجمن آگهی دهندگان ملی (ANA) ، بازاریابی رابطه ای به استراتژی ها و تاکتیک های تقسیم بندی مصرف کنندگان برای ایجاد وفاداری اشاره دارد. بازاریابی رابطه ای از بازاریابی پایگاه داده، تبلیغات رفتاری و تجزیه و تحلیل برای استفاده دقیق مشتریان و ایجاد برنامه های وفاداری بهره می برد.

بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی یک پدیده بازاریابی است که مردم را برای انتقال پیام بازاریابی تسهیل و تشویق می کند. با نام مستعار "ویروسی" زیرا تعداد افرادی که در معرض پیام قرار می گیرند روند انتقال ویروس یا بیماری از یک شخص به شخص دیگر را تقلید می کنند.

بازاریابی سبز

بازاریابی سبز به توسعه و بازاریابی محصولاتی اطلاق می شود که فرض می شود از نظر محیط زیست بی خطر هستند (به عنوان مثال، برای به حداقل رساندن تأثیرات منفی بر محیط فیزیکی یا بهبود کیفیت آن طراحی شده اند). این اصطلاح همچنین ممکن است برای توصیف تلاش برای تولید، تبلیغ، بسته بندی و بازیابی محصولات به روشی حساس یا پاسخگو به نگرانی های زیست محیطی استفاده شود.

بازاریابی کلمات کلیدی

بازاریابی کلمات کلیدی شامل قرار دادن پیام بازاریابی در برابر کاربران بر اساس کلمات کلیدی و عباراتی است که آنها برای جستجو استفاده می کنند. یک مزیت اساسی این روش این است که به بازاریابان این توانایی را می دهد تا با پیام مناسب و در زمان مناسب به افراد مناسب برسند. برای بسیاری از بازاریاب ها، بازاریابی کلمات کلیدی در هنگام ورود کلمات کلیدی خاص به قرار دادن تبلیغ منجر می شود. توجه داشته باشید که در سئو، این اصطلاح به دستیابی به جایگاه برتر در خود نتایج جستجو اشاره دارد.

بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی یک استراتژی بازاریابی غیر متعارف و خلاق را توصیف می کند که هدف آن کسب حداکثر نتیجه از حداقل منابع است.

P4 بازاریابی

تولید - محصول

یک محصول به عنوان مجموعه ای از ویژگی ها (ویژگی ها، توابع، مزایا و کاربردها) قابل تبادل یا استفاده تعریف می شود، که معمولاً ترکیبی از اشکال ملموس و نامشهود است. بنابراین یک محصول ممکن است یک ایده، یک نهاد فیزیکی (کالا) یا یک سرویس یا هر ترکیبی از این سه باشد. این هدف به منظور مبادله در ارضای اهداف فردی و سازمانی وجود دارد. در حالی که گاهی از اصطلاح "محصولات و خدمات" استفاده می شود، محصول اصطلاحی است که کالاها و خدمات را در بر می گیرد.

قیمت

قیمت نسبت رسمی است که مقدار پول، کالا یا خدمات مورد نیاز برای دستیابی به مقدار مشخصی کالا یا خدمات را نشان می دهد.

مبلغی است که مشتری باید برای به دست آوردن یک محصول پرداخت کند.

مکان (یا توزیع)

توزیع به عمل بازاریابی و حمل محصولات به مصرف کنندگان اطلاق می شود. همچنین برای توصیف میزان پوشش بازار برای یک محصول خاص استفاده می شود.در P4، توزیع با مکان یا قرارگیری نشان داده می شود.

ترویج

طبق گفته انجمن تبلیغات ملی (ANA)، بازاریابی تبلیغاتی شامل تاکتیکهایی است که خرید کوتاه مدت را تحت تأثیر قرار می دهند، بر میزان آزمایش و مقدار خرید تأثیر می گذارند و از نظر حجم، سهم و سود بسیار قابل اندازه گیری هستند. به عنوان مثال می توان به کوپن، قرعه کشی، تخفیف، حق بیمه، بسته بندی ویژه، بازاریابی و صدور مجوز مرتبط با علت اشاره کرد.

بازاریابی

تجزیه و تحلیل سوات برای مدرس بازاریابی

نقاط قوت مدرس بازاریابی

نقاط قوت مدرس بازاریابی می توانند شامل موارد زیر باشند:

  •  تخصص و مدرک بازاریابی شما.
  • یک مهارت یا خدمات جدید و نوآورانه.
  • محل تدریس شما.
  • فرایندها و رویه های کیفیت تدریس.
  • هر جنبه دیگری از تجارت شما که به محصول یا خدمات شما ارزش می بخشد.

نقاط ضعف مدرس بازاریابی

نقاط ضعف مدرس بازاریابی می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • عدم تخصص در بازاریابی. 
  • عدم تجربه اجرائی
  • فن بیان ضعیف
  • زبان بدن ضعیف 
  • شهرت آسیب دیده

فرصت های مدرس بازاریابی

موارد زیر می توانند یک فرصت برای مدرس بازاریابی تلقی شوند:

  • یک بازار در حال توسعه مانند اینترنت.
  • ادغام ، سرمایه گذاری مشترک یا اتحاد استراتژیک.
  • ورود به بخشهای جدید بازار که سودهای بهتری را ارائه می دهند.
  • یک بازار بین المللی جدید.
  • بازاری که توسط یک رقیب بی اثر خالی شده است.

فرصت های مدرس بازاریابی

موارد زیر می توانند یک تهدید برای مدرس بازاریابی تلقی شوند: 

  • یک رقیب جدید در بازار تدریس. 
  • جنگ قیمت با رقبا. 
  • یک رقیب یک محصول یا خدمات جدید و ابتکاری دارد.
  • رقبا به کانالهای تدریس دسترسی برتر دارند.
  • مالیات بر روی تدریس یا خدمات شما تعیین می شود.

https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/

نوشتن دیدگاه

ارسال