10 ایده طراحی دکوراسیون فروشگاه

هنگامی که جولی اوون در سال 2008 کوکووبولو اینتریرورز را خریداری کرد ، شروع به افزودن وسایل مدرن تر به فروشگاه Armonk ، نیویورک کرد. اما با فقط 3000 فوت مربع، او تلاش کرد تا بفهمد که وسایل گسترده مبلمان، وسایل روشنایی و لوازم جانبی را کجا قرار دهد. راه حل اول: ایجاد بخشهایی در داخل فروشگاه و ترتیب مبلمان به روشی كه مشتریان در خانه تصور می كنند، استفاده از كتابهای كم و صفحه های تاشو به عنوان جداكننده.

 

ide decorasion foroshgahi

همانطور که اووِن کشف کرد، استفاده حداکثر از یک فروشگاه خرده فروشی کوچک به معنای استراتژیک بودن در مورد نحوه طراحی فضا و سازماندهی کالاهای خود است. در اینجا هفت روش ساده و مقرون به صرفه دیگر برای به حداکثر رساندن فضای خرده فروشی کوچک وجود دارد:

1. دیوار را نقاشی کنید.

رنگ آمیزی یک دیوار به رنگ پررنگ یک روش مقرون به صرفه و موثر است که علاوه بر جلوه دادن به فضا ، باعث بزرگتر نشان دادن فضا نیز می شود. لیبی لنگدون ، کارشناس طراحی HGTV و نویسنده کتاب راه حل های کوچک فضایی لیبی لنگدن ، می گوید: یک دیوار پررنگ و زرق و برق توهم عقب نشینی در فضا را ایجاد می کند. قرار دادن پارچه یا کاغذ دیواری چاپی رنگارنگ بر روی یکی از دیوارها روش دیگری برای دستیابی به همان اثر است، در حالی که بافت ها و الگوهای چشم نوازی را به فروشگاه خود اضافه می کنید.

ide decorasion foroshgahi1

2. جلوه هایی مانند پنجره ایجاد کنید.

پنجره می تواند فضای کوچکی را باز کند و بزرگتر به نظر برسد. در Poppyseeds ، یک دکوراسیون قدیمی و فروشگاه لوازم جانبی مد در استن وود ، واشنگتن ، صاحبان مغازه، فضای پنجره ها را به دیوارهای جدا کننده دو اتاق کوچک برش دادند تا احساس هوای بیشتری ایجاد کند. در یک اتاق دیگر ، مالک مشترک Marybeth Sande پانل های سفید را از طریق یک دیوار کامل قرار داده ، و توهم پنجره ها را ایجاد کرد. لنگدون می گوید ، آویختن پرده به دور آینه های بلند و لاغر روش دیگری برای ایجاد جلوه پنجره است. "این یک توهم از نور و حرکت بیشتر در یک فضای کوچک است."

ide decorasion foroshgahi.2

3. عمودی فکر کنید.

جری بیرنباخ ، مشاور برنامه ریزی فروشگاه در سامرز ، نیویورک می گوید ، نمایش موارد در سطوح مختلف فضا را به حداکثر می رساند و از نظر بصری برای مشتریان جذاب است. آویز قفسه بندی در سطوح مختلف ساده ترین راه برای دستیابی به این اثر است. لنگدون می گوید  شما همچنین می توانید پرده ها و سایر موارد را از سقف تا کف نصب کنید تا چشم را به سمت بالا بکشید و حس فضای بزرگتری را ایجاد کنید.

4- از نگاهی بهم ریخته و پست مدرن پرهیز کنید.

اوون موفق شد کالاهای بیشتری به محیط طراحی اضافه کند اما با استفاده از تکنیک رنگ های خنثی مانند عاج و خاکستری برای مبلمان و وسایل بزرگتر از ظاهر نامرتب جلوگیری کند. او سپس فضا را با وسایل کوچکتر با رنگ روشن مانند گلدان و بالش برجسته کرد. او همچنین اطمینان حاصل می کند که کالاهای خود را خیلی نزدیک به هم شلوغ نکند. او می گوید: "ما سعی می کنیم زیبا به نظر برسد و فضای کمی به آن بدهیم."

ide decorasion foroshgahi.3

5. فراتر از قفسه بندی حرکت کنید.

قفسه بندی می تواند یک روش بسیار موثر برای استفاده بیشتر از فضای دیوار شما باشد ، اما همچنین می توانید روش های خلاقانه و صرفه جویی در فضا برای نمایش محصولات را پیدا کنید. لانگدون به جای یک تخته کف بزرگ برای جواهرات و سایر وسایل کوچک، خرید یک تابلوی نقاشی قدیمی را در یک قاب تزئین شده و کشیدن بوم را در پارچه توصیه می کند. شما می توانید یک تخته چوب پنبه غول پیکر برای سنجاق کردن محصولات تزئینی ایجاد کنید. از دانه های سنگ های قیمتی، حوله های ابریشم تا دیگر وسایل تزئینی بر روی تخته ای از آهن فرفورژه که عتیقه است و بر روی دیواره نصب شده است ، نمایش داده می شوند. قاب صفحه فضای کمی را اشغال می کند و به فروشگاه شخصیت می بخشد.

6. از قفسه های کتاب باز به عنوان تقسیم کننده فضا استفاده کنید.

جدا کردن قسمت های یک مغازه کوچک چالش برانگیز است ، اما قفسه های باز و بلند می توانند یک روش موثر برای تقسیم فضا ، و همچنین نمایش محصولات و ایجاد حس و حال هوا باشند. قفسه های کتاب باز نیز انعطاف پذیر هستند و به شما امکان می دهند هم طرح و هم کالاها را به راحتی تغییر دهید.

ide decorasion foroshgahi.4

7. فضای خود را به روش های مختلف روشن کنید.

نورپردازی در هر مغازه خرده فروشی مهم است، اما به خصوص در محله های کم اهمیت بسیار مهم است. لنگدون می گوید  اگر گوشه ای از فروشگاه شما به خوبی روشن نباشد، آن متر مربع همان اندازه گمشده است. وی توصیه می کند که از ترکیبی از چراغ های راهنما ، لامپ ها ، قلاب های متحرک و چراغ های تصویری استفاده کنید. این ترکیب نه تنها اطمینان حاصل می کند که کل فضای شما به خوبی روشن شده است ، بلکه واضح است. همچنین حس منحصر به فردی و تنوع به مکان اضافه خواهد کرد. او می گوید: "چراغ ها تصویر شگفت انگیز هستند. آنها درخشش فوق العاده ای به فضا می بخشند." "به لایه های نور فکر کنید."

ide decorasion foroshgahi.5

8. جریان ترافیک، تجربه خرده فروشی را افزایش می دهد.

از دیدگاه عملی ، مشتریان شما باید بتوانند در فروشگاه به راحتی جابجا شوند، به راحتی آنچه را كه نیاز دارند پیدا كنند، سایر مواردی را كه ممكن است به خرید آنها علاقه داشته باشند ببینند و برای پاسخ به سوالات خود اطلاعاتی بگیرند - یا از طریق اطلاعات كتبی در مورد محصولات یا از طریق یک کارمند دوستانه آنها باید بتوانند صندوق را پیدا کنند و در صف انتظار خسته نشوند.

مدیریت و تأمین این نیازها آسان است ، اما چه چیزی باعث می شود تجربه خرید دلپذیر باشد؟ پاسخ به این سوال کلیدی بسته به اینکه چه جمعیتی مورد نظر شما است متفاوت خواهد بود ، اما چندین عنصر بنیادی وجود دارد که در مورد هر تجربه خرده فروشی صادق است.

همچنین مشتریان نمی خواهند که آنها را در یک جهت خاص مجبور به حرکت کنید. در عوض ، از قفسه ها یا قفسه های وسایل ، مبلمان و پایه های اطلاعاتی برای هدایت آنها استفاده کنید بدون اینکه خیلی فشار آور به نظر برسد. به طور معمول، این مسیر در خلاف جهت عقربه های ساعت در آمریکای شمالی حرکت می کند ، زیرا مشتری بلافاصله پس از ورود به یک فروشگاه به سمت راست می چرخد. با تغییر رنگ و بافت کف می توانید این مسیر را جذابتر کنید و می توانید چشم مشتری را به مناطق خاصی با رنگهای روشن ، چیدمان موارد خاص یا نمایش اطلاعات برجسته اما جذاب هدایت کنید.

ide decorasion foroshgahi.6

کاهش سرعت مشتری در فروشگاه:

در حالی که می خواهید مشتریان شما مسیر خاصی را در اطراف فروشگاه شما دنبال کنند ، اما معمولاً می خواهید این کار را کند انجام دهند. از این طریق ، آنها می توانند موارد و گزینه های شما را مرور کنند  و آنها را تشویق به خرید بیشتر می کنند. حتی اگر محصولات اضافی را انتخاب نکنند، زیبایی مناطق مختلف نمایش می تواند روحیه آنها را سبک کند. بعضی اوقات ، خرده فروشان وقفه های دیداری یا فیزیکی ایجاد می کنند ، گاهی اوقات به این موارد "سرعت گیر" نامیده می شود که در چشم و ذهن مشتری کار دیگری می دهد که هدف اصلی مشتری از ابتدا آن نبوده است و باعث می شود تا مشتری محصولات دیگر را دنبال می کند. یک روش خوب برای ایجاد یک سرعت گیر جذاب ایجاد یک ایستگاه نمایش از موارد خرید ضربه ای در نزدیکی بخشی است که آن را تکمیل می کند - به عنوان مثال ، نمایش کیف های دستی در نزدیکی قسمت کفش. حتی اگر فضای خرده فروشی شما کم باشد ، باز هم می توانید محصولات را به بخش های مکمل تقسیم کرده و نمایش مواردی را ایجاد کنید که ترافیک پا را با الگوی خاصی هدایت می کنند.

فضای کافی فروشگاه:

در صورت وجود فضای کافی در فروشگاه مشتریان احساس تنگی یا شلوغی را ندارند. مهم است که اطمینان حاصل کنید راهروها و محل های نمایش شما به اندازه کافی بزرگ هستند تا چندین نفر بتوانند بدون لمس تصادفی در اطراف یکدیگر حرکت کنند. اگر فضای کافی داشته باشید ممکن است یک نیمکت استراتژیک یا دو یا یک مکان نشستن داشته باشید.

ide decorasion foroshgahi.7

پیشخوان فروشگاه:

مهم است که پیشخوان صندوق شما در یک نقطه استراتژیک باشد - یک نقطه توقف طبیعی برای مشتری و مکانی که به راحتی می توانید بفهمید اگر او تصمیم می گیرد زودتر از مسیر مشخص شده شما خرید را متوقف کند. اگر مشتری معمولی در ایالات متحده به سمت راست بپیچد ، و شما یک مسیر دایره ای در اطراف فروشگاه خود ایجاد کنید ، ممکن است بهترین مکان برای پیشخوان صندوق را در سمت چپ درب فرض کنید. با این حال ، این لزوماً درست نیست ، زیرا این می تواند به میزان فضای شما ، نحوه تقسیم فروشگاه و حتی جایی که برخی ساختارهای پشتیبانی مانند تیرها بستگی دارد. برای برخی از فضاهای خرده فروشی، داشتن پیشخوان در وسط فروشگاه یا پشت آن ، روبروی ورودی ، کاملاً منطقی است. همچنین می توانید نمایشگرهایی از محصولات ارزان قیمت را در نزدیکی صندوق پول قرار دهید، تا مشتریان در همان هنگام عبور کنند به خط نزدیک شوند. برای این کار لازم نیست که دقیقاً در کنار صندوق پول نمایش داده شود، اگرچه بسیاری از خرده فروش های  اقلام کوچک "خرید ضربه ای" را تا آنجا که ممکن است نزدیک به مرحله  ثبت نام می کنند.

ide decorasion foroshgahi.8

انتهای مسیر خرید را فلفل بزنیم

موارد تا آنجا که ممکن است نزدیک به مرحله ثبت نام باشد. حتی فلفل زدن انتهای مسیر با چندین نمایشگر کوچک و رنگارنگ می تواند منجر به خریدهای اضافی شود. قرار دادن خرده اقلام ضروری که اغلب مشتری فراموش میکند یا از خرید اعتیاد آور آن اجتناب دارد در انتهای مسیر حقه اثر بخشی است. اقلامی مثل لواشک، فندک، شکلات، آدامس، پاستیک و باطری های قلمی.

ide decorasion foroshgahi.9

بازخورد از طریق گشت و گذار در فروشگاه:

وقتی فضایی ایجاد کردید که فکر می کنید کار می کند ، آن را آزمایش کنید! خودتان از آن عبور کنید و شروع به چرخش به سمت راست کنید. از دوستان و خانواده بخواهید که وارد شوند و آن را امتحان کنند ، در مورد حرکات آنها در فضا ، احساس آنها در مناطق خاص و اینکه آیا همه چیز راحت و دلپذیر است ، بازخورد ارائه دهند.

نکات کلیدی طراحی داخلی فروشگاه

  • تجارب ذهنی و احساسی مشتری را باید در ذهن داشته باشید

هنگامی که مناطق فروش کلیدی و نمایشگرهای فروشگاه را مشخص کردید و مسیر پیاده روی را آزمایش کردید ، هنوز یادداشتهایی وجود دارد که باید از آنها بخاطر خوشحال نگه داشتن مشتریان خود یادداشت کنید.

  • همه چیز را بی عیب و نقص نگه دارید.

یک بررسی نشان داد که یک سوم خریداران از تجارت اجتناب می کردند زیرا از خارج کثیف به نظر می رسید.

  • احساس باز شدن یا گسترش یافتن را ایجاد کنید.

به عنوان مثال ، بعضی از فروشگاه ها پنجره ها یا سوراخ های دیوارهای جدا کننده اتاق ها را برش می دهند تا فضای بزرگتر احساس شود.

از یک طراح حرفه ای نورپردازی کمک بگیرید تا ضمن برجسته سازی محصولات ، فضای داخلی شما را دلپذیر کند.

  • از آینه ها حتما در فروشگاه استفاده کنید.

طراح مد ، کوکو شانل ، به طراحان مشهور توصیه می کند قبل از عزیمت به آینه نگاه کنند و یک مورد را از لباس خود خارج کنند. این به نمایشگرهای خرده فروشی شما کمک می کند تا به پاک کردن بصری آنها کمک کند.

  • استفاده از رنگ ها را در فروشگاه فراموش نکنید.

اگر فضای خرده فروشی کمی دارید و یا برای هماهنگی پالت رنگی دلپذیر همراه با بافت هایی مانند منسوجات یا دانه های چوب ، یک دیوار خوب کلیدی را رنگ کنید.

  • قفسه های مناسب را برای نمایش محصول فروشگاه استفاده کنید.

برای نمایش وسایل از چیز دیگری غیر از قفسه ها یا قفسه های سنتی استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر بشکه های بلوط به طور بالقوه برای شما نام تجاری هستند، از این وسایل استفاده کنید تا یک بافت بصری برای صفحه نمایش خود ایجاد کنید.

  • فضای دیجیتال فروشگاه را فراموش نکنید.

ویژگی های دیجیتال ، مانند اطلاعات نام تجاری قابل پیمایش در رایانه لوحی یا نمایشگر دیجیتال تعاملی، می توانند ارتباط عاطفی مشتریان شما با برند شما را افزایش دهند  زیرا آنها به گونه ای مستقیم با آن تعامل داشته اند.

  • رایحه و موزیک در فروشگاه خیلی مهم است.

علاوه بر جذابیت بصری ، حواس دیگری را نیز در خود داشته باشید. بافت ها ، رایحه ها و صداها بهترین روش برای انجام این کار هستند و صدا یکی از کم هزینه ترین و در عین حال تأثیرگذار است.

چه عطری برای فروشگاه مناسب است؟

رایحه یکی دیگر از سازنده های رویه های حیله و تزویر برای فروش بیشتر است. بسیاری از افراد نسبت به عطرها یا گیاهان خاص حساسیت یا آلرژی دارند ، بنابراین ممکن است در شخصی که با این مشکلات دست و پنجه نرم می کند، به طور تصادفی تب یونجه، آبریزش چشم یا خارش بینی را تحریک کنید. اگر رایحه خیلی قوی باشد، ممکن است مشتری های شما احساس قدرت کنند. حتی رایحه خنثی نیز می تواند برای کسی ناخوشایند باشد. سرمایه گذاری در رایحه درمانی برای تقویت فروشگاه شما می تواند وابستگی های عاطفی شدیدی را برای بسیاری از مشتریان به وجود آورد ، اما هنوز هم ممکن است به طور تصادفی با این تجربه حسی مشکل ایجاد کنید. در فصل سرد از رایح های گرم و ملایم استفاده کنید و در فصل گرم از رایح های خنک و اسپرت.

چه موسیقی برای فروشگاه مناسب است؟

موسیقی یکی از کم هزینه ترین و تقویت کننده ترین روش های عاطفی برای تشویق مشتریان شما به احساس خوب ، آرام و پرانرژی بودن است. مغز انسان با موسیقی هماهنگ است. ایجاد یک لیست پخش مناسب که می تواند به مشتریان کمک کند با سرعت کمتری آرام شوند ، آنها را در یک حالت مراقبه ای شاد قرار داده و یا حتی انرژی جسمی آنها را بدست آورند - البته بستگی به این دارد که موسیقی نام تجاری شما را چگونه منعکس می کند - می تواند افراد جدیدی را از لحاظ عاطفی درگیر کند یا خیر. با موسیقی پیام خود  و شعار نام تجاری خود را به مشتریان تجاری خود برسانید و آنها را وادار کنید که برای تجربه کامل خرید به فروشگاه شما بازگردند.

  • از نور برای ایجاد حس لمس نهایی استفاده کنید.

اگرچه رنگ و نور بر روحیه تأثیر می گذارد ، اما این می تواند با توجه به مشخصات جمعیتی و حتی با توجه به زمان روز یا زمان سال تغییر کند. چراغ های روشن تر و سفیدتر ممکن است در ماه های زمستان تأثیر بیشتری داشته باشند در حالی که رنگ های تیره تر می توانند در هنگام انتقال فصلی از تابستان به پاییز ، برای مشتریان شما احساس بهتری داشته باشند. ممکن است یک مشتری رنگ زرد را دوست داشته باشد در حالی که مشتری دیگر از آن متنفر است.

  • بازخورد از خود مشتری بگیرید

دهن مشتری بهترین بازخورد است. از خود مشتریان در مورد فضای فروشگاه، وضعیت نور و رایحه همیشه سوال بپرسید و به نظرات آنها ارزش بگذارید.

مشاور طراحی دکوراسیون فروشگاه اصفهان

دکتر محسن سیفی

دفتر آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  خدمات ویژه ای را به فروشگاه های کوچک و بزرگ ارائه می دهد تا مزیت رقابتی و سود آنها را به حداکثر برساند. یکی از موفق ترین خدمات مشاور بازاریابی در شهر اصفهان ، راه اندازی واحد فروش و بازاریابی از مرحله ایده تا محصول نهایی است.  آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  یکی از موفق ترین گروه های مشاور بازاریابی و برند سازی در شهر اصفهان است که با صنایع و سازمان های متعددی همکاری داشته است.

مشاوره طراحی دکوراسیون ما چه تفاوتی با دیگران دارد؟

دفتر آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  خدمات طراحی دکوراسیون خود را بر اساس سابقه ده ساله مشاور خود در زمینه برند سازی کسب و کار های بزرگ و کوچک ارائه می دهد. اعضای این تیم متشکل از برجسته ترین متخصصان رشته معماری، طراحی داخلی، عمران و ساختمان، گرافیک و بازاریابی و برندینگ هستند و هم زمان تمام نکات مربوط به موارد فنی، زیبایی شناختی و مشتری مداری با هم در طرح پیشنهادی در نظر گرفته می شود.

hibrand

بسته طراحی دکوراسیون فروشگاهی ما شامل چه چیز هایی است؟

بسته خدمات ما برای کسب و کار ها شامل موارد زیر می باشد:

  • عکاسی اختصاصی
  • خروجی طراحی اولیه کانسپت و دمو
  • خروجی طراحی طرح دکوراسیون دو بعدی
  • خروجی طراحی طرح دکوراسیون سه بعدی (3D)
  • نقشه سفر مشتری
  • نقشه ترافیک مشتری
  • خروجی طراحی انیمیشن

مراحل طراحی دکوراسیون فروشگاهی

مراحل طراحی دکوراسیون فروشگاهی دفتر آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  به شکل زیر می باشد:

  • جلسه حضوری با مشتری و احصای نیاز ها
  • ارائه فرم تجزیه و تحلیل نیاز های مشتری
  • مکان بینی و عکاسی اختصاصی
  • بررسی بافت منطقه و تجزیه و تحلیل مکان
  • طراحی اولیه کانسپت و دمو
  • روانشناسی محیط و رنگ
  • بررسی سبک مناسب طراحی و کالبد شناسی
  • طراحی نور پردازی
  • بررسی میزان بودجه
  • طراحی طرح دکوراسیون دو بعدی
  • طراحی طرح دکوراسیون سه بعدی (3D)
  • طراحی انرژی ورودی فروشگاه
  • طراحی سفر مشتری
  • طراحی انیمیشن
  • تهیه متریال
  • اجرا و پیاده سازی و کنترل پروژه

چه کسب و کار هایی می توانند از ما مشاوره طراحی دکوراسیون داخلی بگیرند؟

دفتر آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  خدمات طراحی دکوراسیون داخلی خود را بر اساس کسب و کار های زیر به شکل تخصصی ارائه می دهد:

  • طراحی دکوراسیون آرایشگاه های زنانه
  • طراحی دکوراسیون مزون
  • طراحی دکوراسیون فروشگاه های مواد غذایی
  • طراحی دکوراسیون دفتر وکالت
  • طراحی دکوراسیون لباس فروش
  • طراحی دکوراسیون آموزشگاه رانندگی
  • طراحی دکوراسیون آژانس هواپیمایی
  • طراحی دکوراسیون رستوران
  • طراحی دکوراسیون فروشگاه لباس کودک
  • طراحی دکوراسیون مطب دکتر
  • طراحی دکوراسیون نمایندگی خودرو
  • طراحی دکوراسیون آموزشگاه
  • طراحی دکوراسیون فروشگاه کفش
  • طراحی دکوراسیون فروشگاه ساعت
  • طراحی دکوراسیون فروشگاه موبایل

 

چگونه خدمات مشاوره طراحی دکوراسیون فروشگاه در اصفهان بگیرم؟

  • برای استفاده از مشاور دکوراسیون فروشگاهی در اصفهان کافی است تا با یکی از کارکنان واحد خدمات مشتریان ما تماس بگیرید و مشکلات خود را بیان کنید یا برای استفاده از خدمات مشاور دکوراسیون در اصفهان کافی است از طریق یکی از کانال های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید:
  • وب سایت hibrand.ir
  • شماره تلفن: 09120602447
  • کد ussd:
  • #6096900*6655*

نوشتن دیدگاه

ارسال