طراحی دکوراسیون فست فود

برخی از رستوران ها و فست فود ها برای جلب توجه مشتریان نیازی به بازبینی در طراحی دکوراسیون داخلی دارند. ممکن است شما آنها را به دلیل طول عمر ، حضور یا حتی فقط تبلیغاتشان بشناسید.

اما مهمتر از همه ، خواه آرم بزرگ آنها باشد ، یا معماری برجسته ساختمان و پالت رنگ ، این امتیازات کم و بیش یکسان هستند (منو ، موسیقی ، طراحی داخلی ...) ، هر کجا که باشید ، لندن ، لیما ، یا لاهور و تهران.

tarahi fast fod

با این حال ، اخیراً ، تعدادی از این مکان ها از "مهر معماری" که آنها در تمام شعب خود استفاده می کنند ، دور می شوند و شرکت های طراحی را برای تغییر نام تجاری رستوران های خود استخدام می کنند - و به طور گسترده ، تصویر آنها در حال تغییر است. این رویکرد سفارشی می تواند منجر به ایجاد پایگاه هایی شود که به طور خاص کمتر در کتاب های معماری بیان شده و ویژه سازی شده هستند. برای کاربران ، این ممکن است یک نقطه کنجکاوی باشد. دلیلی برای بازدید مجدد از آنچه فکر می کنید از قبل می دانید. برای نام تجاری ، این تلاش برای تأمین سلیقه های در حال رشد (آشپزی و غیره) بدون نیاز به تغییر محصول اصلی است.

نکات مهم طراحی داخلی فست فود

هنگام طراحی رستوران ، صرف نظر از نوع آشپزی ، دو عامل باید در نظر گرفته شود. نخست روایت یا مفهوم پشت طراحی است. دوم عملکرد و عملکرد فضا است. طراحی یک رستوران ، از فضای داخلی تا نما ، داشتن یک مفهوم محکم است که هویت رستوران را دربرمی گیرد. در موارد موفقیت آمیز ، این در کل فضا نفوذ می کند ، حتی تا جزئیات. برای اینکه بتوانید تجربه مناسبی را در اختیار مشتریان قرار دهید ، باید به بسیاری از سوالات پاسخ داده شود.

tarahi fast fod.1jpg

مهمترین سوالات طراحی داخلی فست فود

برای روشن شدن زوایای طراحی داخلی فست فود نیاز است تا به چند سوال مهم پاسخ داده شود:

  • مهمانان هنگام ورود باید چه چیزهایی را ببینند؟
  • مهمانان هنگام ورود باید چه چیزهایی را بشنوند؟
  • مهمانان هنگام ورود باید چه چیزهایی را بو کنند؟
  • چگونه باید وارد رستوران شوند و در آنجا نشسته باشند؟
  • چند میز وجود دارد و فاصله آنها از یکدیگر چقدر است؟
  • غذا چگونه تحویل داده می شود؟

همه چیز در طراحی داخلی فست فود گردش سریع است!

موسسات فست فود همه چیز در مورد ارائه یک سرویس سریع با گردش سریع را می دانند و آموزش می دهند. از نظر تاریخی ، این عملیات بر اساس یک علم طراحی شده و تقریباً با همان دقت انجام شده است. با ورود به هر تأسیس فست فود معمولی ، اولین برداشت از نور و رنگ تاثیر گذار خواهد بود. نور رستوران های فست فود کاملاً روشن هستند و اغلب بر سایه های زنده قرمز ، زرد و نارنجی (رنگ هایی که برای اشتها و خلق و خوی تأثیر دارند) متکی هستند. عمداً ناراحت کننده نیستند که بازدیدهای طولانی مدت را منصرف کرده و مردم را در فضا حرکت دهند و به مشتریان بیشتری امکان عبور راحت را بدهند. در سال های اخیر ، رستوران های فست فود (به ویژه مکان های شاخص) از این روش دور شده اند ، در عوض طرح های کمتر استفاده از هویت بصری را انتخاب کرده اند. با این حال ، سیستم عملیاتی کلی دست نخورده باقی مانده است ، زیرا هدف از این نوسازی تغییر در کسب و کار یا محصول اصلی نیست ، بلکه رسیدن به سلیقه مشتری است.

tarahi fast fod.2jpg

مثال طراحی داخلی فست فود

  • مک دونالد - روتردام ، هلند

شاید مشهورترین نمونه از طراحی مجدد فست فود مربوط به معماران Mei مستقر در روتردام باشد. نگرش آنها به این مارک ، نوسازی آنچه قبلاً به عنوان "زشت ترین ساختمان روتردام" شناخته می شد ، یک طراحی صنعت فست فود معمولی است که از منظر سبک مربوط به اواسط قرن می باشد. در این طراحی کل عناصر را در یک جعبه نورانی درخشان در گوشه یکی از بلوارهای اصلی شهر بازسازی شده است. این سازه دو طبقه دارای یک پله مارپیچ است و با صفحات سوراخ سوراخ شده طلا پوشانده شده است ، و باعث می شود ساختمان در روز بدرخشد و پس از غروب آفتاب بدرخشد. این ساختمان نه تنها یک نمونه موفقیت آمیز از طراحی مجدد نام تجاری ، بلکه نمونه موفق مداخله به موقع در سبک معماری شهری است. هنگامی که پاتریک نورگوت مسئولیت تغییر نام تجاری مک دونالد در فرانسه را به عهده گرفت ، اطمینان حاصل کرد که هر شعبه ماهیت سایت آنها را منعکس می کند و نیازهای مردم را برآورده می کند ، همه در عین وفاداری به مارک مک دونالد از شمایل و معماری متفاوت هر شعبه لذت می برند. مکان شانزه لیزه تمرینی در زمینه خویشتن داری ، نورپردازی بی روح و فضای دلنشین است که فراتر از یک ثبت برند در ذهن مشتری است. از آنجایی که بلوار منطقه ای باشکوه و با کیفیت است ، قرمز و زردهای پر جنب و جوش (و گاهی اوقات پر زرق و برق) از این مارک فقط به صورت دوره ای در پانل های بتونی و ورق های فلزی گنجانده می شوند و از بافت و براق و همچنین تن آن برخوردارند.

رستوران های زنجیره ای فست فود (QSR)

رستوران های زنجیره ای فست فود (QSR) ، موسسات بسیار شناخته شده ای هستند. به لطف رنگهای پررنگ و جسورانه ، فرم سفارش آسان و شمایل نویسی ، تشخیص آنها از دیگر انواع رستوران ها کار سختی نیست. برای دهه ها ، استانداردهای طراحی یک رستوران فست فود به طور مداوم با زمان تغییر کرده یا حداقل با کنوانسیون های مدرن و به روز رسانی های فناوری سازگار بوده است. امروزه ، تجربه ناهار خوری QSR تا حدی با رستوران های نشسته سریع ، معمولی یا حتی سنتی ارتقا یافته است ، در حالی که هنوز سرویس سریع و غذای بالا ارائه می دهد. در ظاهر ممکن است اینطور به نظر نرسد ، اما طراحی یک رستوران فست فود هنر دارد.

tarahi fast fod.3jpg

طراحی داخلی و هویت برند

فست فود یا رستوران های سرویس دهنده سریع هر 3-5 سال باید مرتباً به روز شوند و هویت بصری خود را باز سازی کنند ، و هر 10 سال یک بار دیگر طراحی مجدد اساسی هویت برند انجام می شود. این امر باعث می شود رستوران شما برای میهمانان مناسب و مهیج باشند و به روز به نظر برسند ، ضمن اینکه به شما امکان می دهد تا با روشهای فعلی طراحی و ایمنی سازگار شوید. هنگام طراحی مجدد ، حتماً این نکات کلیدی را در فضای داخلی گنجانید.

طراحی داخلی با استفاده از هویت برند

هنگامی که قصد طراحی مجدد خود را دارید ، مهم است که هویت نام تجاری خود را در ذهن داشته باشید و باید در طراحی داخلی رستوران سرویس سریع شما گنجانده شود. این شامل طرح های رنگی ، تصاویر ، آرم ها و عبارات خاص برند است. مارک تجاری در رستوران های فست فود کلیدی است زیرا باعث می شود که تجربه بسیار به یادماندنی تر شود ، زیرا کل پیش فرض QSR وعده های غذایی سریع است. همچنین به ارتقا وفاداری به برند کمک می کند و باید در هر مکان اضافی رستوران گنجانده شود.

tarahi fast fod.4jpg

به راحتی می توانید مارک تجاری خود را به چندین جنبه از طرح خود اضافه کنید ، از جمله:

  • عکس برگردان دیوار و پنجره
  • در صفحه منو
  • طرح رنگ روی مبلمان
  • وسایل نور
  • تصاویر قاب شده
  • استفاده از رنگ ها

ارتباط رنگ از مدت ها قبل عاملی در مارک تجاری و طراحی رستوران های فست فود بوده است. محبوب ترین رنگ ها برای QSR ها تن های گرم مانند قرمز ، نارنجی و زرد است. این رنگ ها برای تحریک اشتها شناخته شده اند ، به همین دلیل در QSR بسیار شیوع دارند. آنها همچنین چشم نواز هستند و تمایل دارند در تابلو برجسته شوند.

از آنجا که رنگ های گرم مانند قرمز ، زرد و نارنجی به راحتی تکمیل می شوند ، لازم نیست فقط به این سه مورد پایبند باشید. از دیگر رنگ های محبوب رایگان می توان به سفید ، برنزه و عاج ، خاکستری گرم ، قهوه ای غنی ، زنگ های قهوه ای و حتی رنگ های سبز روشن و روشن اشاره کرد. استفاده از یک طرح رنگی مانند این باعث می شود که رستوران شما مهمان تر ، دوستانه و گاه به گاه از مهمانان لذت ببرد.

مبلمان و صندلی رستوران و فست فود

در اثاثیه و وسایل راحت و آسایشی برای مهمانان خود سرمایه گذاری کنید. بسیاری از رستوران های فست فود میز ، صندلی و غرفه هایی را انتخاب می کنند که از تجربه صرف غذا در اواسط قرن 15 تقلید کنند ، در حالی که برخی دیگر ظاهری شبیه به یک اتاق غذاخوری خانوادگی معمولی را انتخاب می کنند. اگر مکان های مختلفی دارید ، اطمینان حاصل کنید که مبلمان و موضوعات در تمام رستوران ها ثابت است.

tarahi fast fod.5jpg

نورپردازی رستوران و فست فود

نورپردازی یکی دیگر از مولفه های اصلی برای طراحی است زیرا روشنایی باعث ایجاد روحیه خوب در رستوران فست فود شما می شود. رستوران های نشسته تمایل دارند که نور کمتری داشته باشند تا جو را برای اقامت طولانی تر صمیمی و دلپذیر کنند. از آنجا که مراکز تهیه فست فود برای صرف غذای سریع در نظر گرفته شده اند ، روشنایی بسیار روشن تر است و هم از نور طبیعی پنجره های بزرگتر و از نورگیرها و هم از روشنایی الکتریکی گرم و روشن استفاده می کند.

روند فعلی که اغلب در بسیاری از QSR ها دیده می شود ، با استفاده از میزها و میزهای آشپزخانه از چوب طبیعی و سخت افزارهای فلزی و نشیمن ، ترکیبی از روستیک و صنعتی است. این سبک اغلب با وسایل روشنایی همراه است که لامپ های ادیسون را برای درخشش گرم و عنبری در خود جای داده است.

طرح و ترتیب

رستوران های فست فود مدل های بسیار کارآمدی هستند زیرا مجبورند سفارشات را با سرعتی تقریباً ثابت انجام دهند. به دلیل همین خروجی بالا ، خود رستوران ها نیز باید به همان کارایی طراحی شوند.

مدیریت ترافیک مشتریان در فست فود

QSR ها معمولاً ترافیک مشتریان را به خود جلب می کنند و باعث ایجاد جریان ترافیکی در هنگام تنظیم طرح فست فود می شوند. مهم است - به ویژه در شرایط فعلی COVID - کوچک نگه داشتن خطوط قابل کنترل و اجتماعات گروهی.

اولین کاری که باید انجام شود این است که پیشخوان سفارش را قابل مشاهده و به راحتی در دسترس قرار دهید. از آنجا که این محل اصلی فروش رستوران شما است ، مهم است که شمارنده های اصلی سفارش و پیشخوان سفارش قابل مشاهده باشند تا به راهنمایی بیشتر برای مراجعه به مکان مراجعه کنید.

نکته بعد جریان ترافیک است. با استفاده از نرده ها یا پارتیشن ها ، فلش ها و مارک های کف ، مهمانان خود را به سمت پیشخوان هدایت کنید. همچنین می توانید از علامت گذاری کف استفاده کنید تا هر میهمان هنگام انتظار در صف با خیال راحت از اطرافیان فاصله بگیرد. پس از سفارش مهمانان خود ، مطمئن شوید که آنها می دانند کجا بروند تا منتظر سفارش خود باشند. نمایان بودن و قابل توجه بودن این دستورالعمل ها باعث می شود مهمانان شما در یک منطقه ازدحام نکنند و گلوگاهی ایجاد نکنند.

اگر فضای خالی دارید ، در پیشخوان یک مکان انتظار تعیین شده داشته باشید که دور از ترافیک پا باشد و به مهمانان اجازه دهد از دیگران فاصله بگیرند. در صورت نیاز ، علامت گذاری کف را اضافه کنید تا مهمانان بدانند چگونه فضای خود را از فضای خارج از منزل خارج کنند.

سرانجام ، هنگامی که میهمانان شما سفارش غذا را دریافت کردند ، جهت مشخصی در مورد محل رفتن برای خروج داشته باشید تا جریان ترافیک ثابت بماند و هیچ کس در بالادست شنا نکند.

طراحی مکان صرف غذا در فست فود

داشتن یک مکان صرف غذا مهمترین رستوران های سرویس دهنده سریع است اما همانطور که از نامش پیداست ، تجربه غذاخوری سریعتر از رستوران های سنتی استراحت طراحی شده است. این بدان معنی است که اندازه مهمانی ها نسبتاً کوچک است (بین 1-4 نفر) ، بنابراین صندلی ها باید این مکان را در خود جای دهند. میزهای کوچک متنوعی را برای نشستن مهمانان در نظر بگیرید ، صندلی برای صندلی برای خانواده های بزرگتر در دسترس است اما با فاصله از همه برای اطمینان از ایمنی همه از هر میز. برای میهمانان ناهارخوری ، فاصله اجتماعی و ایمنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. جداول فضایی به فاصله 6 فوت از یکدیگر و در صورت لزوم پارتیشن های پلکسی گلاس را اضافه کنید. به دلیل این نیازهای فاصله گذاری اجتماعی ، ممکن است لازم باشد که میزهای میز غذاخوری خود را کاهش دهید.

علاوه بر این ، اگر صندلی های میله ای یا میز جلو دارید ، مناطق ایمن را برای نشستن تعیین کنید یا بین هر صندلی پارتیشن های پلکسی گلاس اضافه کنید.

طراحی آشپزخانه فست فود

آشپزخانه تجاری بخشی جدایی ناپذیر از طراحی QSR است ، زیرا اغلب توسط مهمانان دیده می شود و باید به همان اندازه طرح اتاق غذاخوری کارآمد باشد. هنگام سازماندهی آشپزخانه ، چیدمان را به گونه ای برنامه ریزی كنید كه وسایل در دسترس باشد ، ایستگاههایی برای تهیه غذا وجود دارد و درایو از طریق پنجره فضای اختصاصی خود برای كاركنان شماست.

برای کارکنان جلوی خانه خود (یا کسانی که در پیشخوان خانه هستند) وسایلی را که به راحتی قابل تهیه و آماده هستند در دسترس داشته باشید. پیشخوان را برای کارمندان آماده کنید تا سفارشات را در ایستگاه وانت آماده کنند. طراحی آشپزخانه برای اینکه کارکنان شما بتوانند هر چه کمتر قدم بردارند ، روند کار را آسانتر و سریعتر انجام می دهد.

طراحی داخلی فست فود اصفهان

دکتر محسن سیفی

دفتر آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  خدمات ویژه ای را به فروشگاه های کوچک و بزرگ ارائه می دهد تا مزیت رقابتی و سود آنها را به حداکثر برساند. یکی از موفق ترین خدمات مشاور بازاریابی در شهر اصفهان ، راه اندازی واحد فروش و بازاریابی از مرحله ایده تا محصول نهایی است.  آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  یکی از موفق ترین گروه های مشاور بازاریابی و برند سازی در شهر اصفهان است که با صنایع و سازمان های متعددی همکاری داشته است.

مشاوره طراحی دکوراسیون ما چه تفاوتی با دیگران دارد؟

دفتر آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  خدمات طراحی دکوراسیون خود را بر اساس سابقه ده ساله مشاور خود در زمینه برند سازی کسب و کار های بزرگ و کوچک ارائه می دهد. اعضای این تیم متشکل از برجسته ترین متخصصان رشته معماری، طراحی داخلی، عمران و ساختمان، گرافیک و بازاریابی و برندینگ هستند و هم زمان تمام نکات مربوط به موارد فنی، زیبایی شناختی و مشتری مداری با هم در طرح پیشنهادی در نظر گرفته می شود.

بسته طراحی دکوراسیون فروشگاهی ما شامل چه چیز هایی است؟

بسته خدمات ما برای کسب و کار ها شامل موارد زیر می باشد:

  • عکاسی اختصاصی
  • خروجی طراحی اولیه کانسپت و دمو
  • خروجی طراحی طرح دکوراسیون دو بعدی
  • خروجی طراحی طرح دکوراسیون سه بعدی (3D)
  • نقشه سفر مشتری
  • نقشه ترافیک مشتری
  • خروجی طراحی انیمیشن

tarahi fast fod.6jpg

مراحل طراحی دکوراسیون فروشگاهی

مراحل طراحی دکوراسیون فروشگاهی دفتر آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  به شکل زیر می باشد:

  • جلسه حضوری با مشتری و احصای نیاز ها
  • ارائه فرم تجزیه و تحلیل نیاز های مشتری
  • مکان بینی و عکاسی اختصاصی
  • بررسی بافت منطقه و تجزیه و تحلیل مکان
  • طراحی اولیه کانسپت و دمو
  • روانشناسی محیط و رنگ
  • بررسی سبک مناسب طراحی و کالبد شناسی
  • طراحی نور پردازی
  • بررسی میزان بودجه
  • طراحی طرح دکوراسیون دو بعدی
  • طراحی طرح دکوراسیون سه بعدی (3D)
  • طراحی انرژی ورودی فروشگاه
  • طراحی سفر مشتری
  • طراحی انیمیشن
  • تهیه متریال
  • اجرا و پیاده سازی و کنترل پروژه

چه کسب و کار هایی می توانند از ما مشاوره طراحی دکوراسیون داخلی بگیرند؟

دفتر آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  خدمات طراحی دکوراسیون داخلی خود را بر اساس کسب و کار های زیر به شکل تخصصی ارائه می دهد:

  • طراحی دکوراسیون آرایشگاه های زنانه
  • طراحی دکوراسیون مزون
  • طراحی دکوراسیون فروشگاه های مواد غذایی
  • طراحی دکوراسیون دفتر وکالت
  • طراحی دکوراسیون لباس فروش
  • طراحی دکوراسیون آموزشگاه رانندگی
  • طراحی دکوراسیون آژانس هواپیمایی
  • طراحی دکوراسیون رستوران
  • طراحی دکوراسیون فروشگاه لباس کودک
  • طراحی دکوراسیون مطب دکتر
  • طراحی دکوراسیون نمایندگی خودرو
  • طراحی دکوراسیون آموزشگاه
  • طراحی دکوراسیون فروشگاه کفش
  • طراحی دکوراسیون فروشگاه ساعت
  • طراحی دکوراسیون فروشگاه موبایل

 

چگونه خدمات مشاوره طراحی دکوراسیون فروشگاه در اصفهان بگیرم؟

  • برای استفاده از مشاور دکوراسیون فروشگاهی در اصفهان کافی است تا با یکی از کارکنان واحد خدمات مشتریان ما تماس بگیرید و مشکلات خود را بیان کنید یا برای استفاده از خدمات مشاور دکوراسیون در اصفهان کافی است از طریق یکی از کانال های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید:
  • وب سایت hibrand.ir
  • شماره تلفن: 09120602447
  • کد ussd:
  • #6096900*6655*

نوشتن دیدگاه

ارسال