طراحی دکوراسیون رستوران

فضایی زیبا و نفسگیر که مشتریان به سمت آن سرازیر می شوند آرزوی هر صاحب رستورانی است.

به عنوان یک معمار یا طراح داخلی ، این وظیفه بر عهده شما  است که یک فضای داخلی زیبا (همینطور نمای بیرونی) را بشناسید و تاثیر آن بر کسب و کارتان بررسی کنید. در واقع برخی از عناصر معماری داخلی رستوران ها قرار است که مورد توجه قرار بگیرند.

TARAHI decorasion restoran

مهمترین عناصر طراحی داخلی رستوران

همانطور که در مقالات دیگر وب سایت بحث کردیم ، رستوران هایی که ارزش مشتری مداری را می دانند د سعی نمی کنند طراحی داخلی را نادیده بگیرند. در عوض، آنها تصویری کاملاً واضح از اینکه مشتری هدف آنها کیست دارند. برای جو سامپسون ، مدیر خلاق استودیوی طراحی رستوران Blacksheep ، مشتری مهمترین عامل در طراحی بار یا رستوران است. اولین سوال در شروع طراحی داخلی رستوران این است:

چگونه باید مشتریان را جذب کنیم؟

مهمترین سوالات طراحی داخلی رستوران

در ابتدای فرآیند طراحی دکوراسیون داخلی رستوران باید بسیاری از مسائل روشن شود و اهداف طراحی مشخص شود. برای این منظور تعدادی سوال هست که باید به آن توجه کنیم. مهمترین سوالات طراحی داخلی رستوران شامل موارد زیر می باشد:

  • چگونه می خواهیم مشتریان را جذب کنیم؟
  • چگونه تجربه شگفت انگیزی به مشتریان خواهیم داد؟
  • و چه عواملی باعث بازگشت مشتریان خواهد شد؟

TARAHI decorasion restoran.1jpg

اتاق صورتی ، رستوران گالری در مجموعه Sketch London. تصویر: از طریق تولیلا

با این قاطعیت ، اکنون می توانید طراحی دکوراسیون برند خود را بر اساس درک مشتری و تجربه ای که برای آنها ایجاد می کند ، شروع کنید.

عناصر طراحی داخلی رستوران

تام استروتر بنیانگذار و مدیر خلاق شرکت طراحی داخلی Fabled Studio است. به گفته وی ، دو نکته وجود دارد که در ابتدا هنگام شروع به طراحی رستوران باید در نظر گرفت. داستان پشت طراحی و عملیات.

سناریو طراحی داخلی رستوران

نکته اول مفهوم و داستان پشت طراحی داخلی است. "این موضوع برای ما مهم است تا اطمینان حاصل کنیم که یک روایت قوی وجود دارد که از طریق جزئیات طراحی، مفاهیم را منتقل می کند، اطمینان حاصل شود که استفاده از هر عنصر در فضا نقش خود را بازی می کند و مفهوم خود را به تنهایی و همینطور با قرار گرفتن در سایر عناصر محیطی منتقل می کند ، اما بدون احساس ساختگی یا زائد بودن در طراحی."

به عنوان مثال ، Strother در طراحی مارگوت در کاونت گاردن ، غذاهای خوب ایتالیایی را از طریق صنایع دستی و سنتی ایتالیایی ، مانند کفپوش پالادیان ، تکرار کرد. تداعی های گرم از طریق رنگ  مس،  یادآوری تابه های قدیمی مسی "Nonna" (ایتالیایی به معنای "مادربزرگ") و خاطرات پخت و پز ماکارونی همه از عناصر به کار گرفته در فضا استنتاج شد.

TARAHI decorasion restoran2

تداعی های مس در مارگوت یادآور تابه های Nonna’s است. تصویر: فضاهایک کار مهم برای تبلور و تقویت سناریو این است که از مشتری خود بپرسید:

  • "چه کاری انجام می دهی؟"
  • "شما کی هستید؟"
  • و "چرا این کار را می کنی؟"

بحران هویت رستوران

جیم سالیوان از گروه Pearl تأکید می کند که شناختن خود برای موفقیت رستوران چقدر مهم است. "رستوران ها به دلیل بحران هویت دچار مشکل می شوند. آنها نمی دانند چه کسانی هستند. "

روند ها در طراحی داخلی رستوران

روندها چطور؟ سامپسون ترجیح می دهد آنها را دنبال نكند ، بلكه در عوض آنها را تعریف كند. این یعنی چی؟ "تحقیقات در مورد مفاهیم براساس آنچه در حال حاضر وجود دارد و یا آنچه در حال حاضر است انجام نمی شود ، زیرا تاریخ تحقق کار ما تاریخ آن را تعیین می کند. ما یک قدم جلوتر می مانیم تا کارمان طول عمر داشته باشد. "

عملیات طراحی داخلی رستوران

عنصر دوم طراحی داخلی رستوران عملیات است که  به همان اندازه برای تجربه صرف غذا ، مهم است. استروتر سوالات مهمی در این زمینه را می پرسد:

  • چگونه میهمانان به رستوران می رسند؟
  • غذا از آشپزخانه تا میز میهمانان چه مسیری را طی می کند؟
  • غذا چگونه تحویل مشتری می شود؟

 

"اگر یک رستوران از نظر عملکرد به درستی کار نکند - مهم نیست که چقدر زیبا باشد ، هرگز موفقیت نخواهد داشت."

سامپسون این اصل را تایید می کند:

”موقعیت مکانی همه عناصر ، از فضاهای گردش ، گرفته تا مناطق نشیمن تا نوار ، همه به عملکرد یک فضا کمک می کنند. اگر مردم نتوانند یک نوشیدنی بخورند یا غذا سرد شود ، فضا از کار می افتد و این بر تجارت مشتری از مکان تأثیر می گذارد. "

نکات تقسیم مکان در طراحی داخلی رستوران

  • تقسیم فضا و مساحت متر مربع در رستوران و فست فود ها بسیار مهم است. قانون کلی برای تخصیص فضا این است که فضای غذاخوری 60٪ فضا را اشغال می کند ، در حالی که آشپزخانه ، انبار و سرویس های بهداشتی 40٪ باقی مانده را اشغال می کنند.
  • فاصله بین میزها باید به حدی باشد که حرکت راحت باشد. با این حال ، این بسته به نوع رستوران معانی مختلفی دارد. اگر در حال باز کردن یک اتاق ناهار خوری خوب هستید ، 20 فوت مربع برای هر نفر قانون خوبی است. برای رستوران های فست فود ، به هر نفر فقط 10 فوت مربع نیاز دارید.
  • غذاخوری ها به دلایل واضح نیاز به دیدن و مشاهده توسط کارکنان دارند: مشتریان باید احساس کنند که در کمترین زمان ممکن می توان به هر نیاز آنها رسیدگی کرد ، در حالی که کارکنان باید بتوانند نیازهای غذاخوری ها را پیش بینی کنند. این مهم هنگام تعادل بین حریم خصوصی و باز بودن طرح مهم است.

 

مکان یابی میز سلف سرویس و جزیره در رستوران

جدیدا روند فعلی این است که از ایستگاه های سرو و میزهای میزبان استفاده کنید ، این امر باعث ایجاد یک تجربه بیشتر و ترافیک روانتر می شود. با این حال ، داشتن این ابزارها در اختیار کارکنان شما مزایای انکار ناپذیری دارد - بنابراین اگر آنها را استفاده می کنید ، مطمئن شوید که در مناطقی هستند که کمترین مراجعه مشتری را دارند. به عنوان مثال ، ایستگاه های سرو را در نزدیکی سرویس های بهداشتی قرار ندهید. مرکز منطقه غذاخوری مکان ایده آل برای آن است.

مکان یابی سرویس بهداشتی در رستوران

سرویس های بهداشتی باید به راحتی قابل مکان یابی و راهبری مشتریان باشند زیرا درخواست راهنمایی کردن از کارکنان در این مورد ممکن است برای مشتریان شما ناراحت کننده باشد. اگر آنها در پشت دیوارها یا راهروها قرار بگیرند ، تابلوهایی که به راحتی قابل دیدن هستند کمک بزرگی خواهند بود. آنها را درست کنار آشپزخانه قرار ندهید: ممکن است عملیات شما بسیار بهداشتی باشد ، اما اگر آشپزخانه درست در کنار دستشویی ها باشد ، مراجعان فکر می کنند که ممکن است غذا کثیف باشد.

نورپردازی رستوران

البته نورپردازی علاوه بر زیبایی ، چندین ملاحظه عملی نیز دارد. آنها باید ایمن و دارای هزینه نگهداری کم باشند ، کنترل آنها در طول روز آسان باشد و باید از بالاترین استانداردهای انرژی ممکن برخوردار باشند.

مدیریت ترافیک در رستوران

ترافیک یکی از پیچیده ترین عناصر طراحی داخلی رستوران است. سالیوان می گوید: "ما باید شما را سریع وارد کنیم و به سرعت به شما خدمات بدهیم ، بنابراین جابجایی مشتری و کارمندان بسیار مهم است." تا زمانی که ورودی واقعاً بزرگی نداشته باشید ، میز میزبان باید همیشه کنار آن باشد. در حالی که به مشتریانی که تازه وارد شده اند کمک می کنید ، به مشتریان اجازه می دهد بدون هیچ مشکلی ترک شوند.

TARAHI decorasion restoran.3jpg

طراحی ورودی رستوران

معماری نقش مهمی در فضای داخلی طراحی داخلی رستوران و در نتیجه رفتارهای مشتریان دارد. از آنجا که همه رستوران ها می خواهند اولین تأثیر خوب را ایجاد کنند ، طراحی ورودی رستوران البته بسیار مهم است. با این حال ، جالب است بدانید که چگونه برخی از موسسات با چندین ورودی ، تجارب مختلف ، اما به طور مشابه مشتریان را دعوت می کنند. غذاخوری های موجود در Mount Kisco’s Winston که از ورودی عقب وارد می شوند ، از کنار آشپزخانه شیرینی جدار شیشه ای عبور می کنند که دعوت صمیمی به موضوعات در انتظار آنها است.

سایر عناصر طراحی داخلی رستوران

موسیقی با سرعت کم ، چراغ های کم نور و رنگ های گرم همه مشتریان را به آرامش ، تأخیر و سفارش دسر ، قهوه یا یک لیوان نوشیدنی اضافی دعوت می کند. این رفتار را می توانید با استفاده از صندلی هایی که باعث پشتیبانی و آرامش مشتریان در مدت زمان طولانی نشستن می شود ، بیشتر تشویق کنید.

طراحی دکوراسیون فروشگاه اصفهان

دکتر محسن سیفی

دفتر آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  خدمات ویژه ای را به فروشگاه های کوچک و بزرگ ارائه می دهد تا مزیت رقابتی و سود آنها را به حداکثر برساند. یکی از موفق ترین خدمات مشاور بازاریابی در شهر اصفهان ، راه اندازی واحد فروش و بازاریابی از مرحله ایده تا محصول نهایی است.  آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  یکی از موفق ترین گروه های مشاور بازاریابی و برند سازی در شهر اصفهان است که با صنایع و سازمان های متعددی همکاری داشته است.

hibrand

مشاوره طراحی دکوراسیون ما چه تفاوتی با دیگران دارد؟

دفتر آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  خدمات طراحی دکوراسیون خود را بر اساس سابقه ده ساله مشاور خود در زمینه برند سازی کسب و کار های بزرگ و کوچک ارائه می دهد. اعضای این تیم متشکل از برجسته ترین متخصصان رشته معماری، طراحی داخلی، عمران و ساختمان، گرافیک و بازاریابی و برندینگ هستند و هم زمان تمام نکات مربوط به موارد فنی، زیبایی شناختی و مشتری مداری با هم در طرح پیشنهادی در نظر گرفته می شود.

بسته طراحی دکوراسیون فروشگاهی ما شامل چه چیز هایی است؟

بسته خدمات ما برای کسب و کار ها شامل موارد زیر می باشد:

  • عکاسی اختصاصی
  • خروجی طراحی اولیه کانسپت و دمو
  • خروجی طراحی طرح دکوراسیون دو بعدی
  • خروجی طراحی طرح دکوراسیون سه بعدی (3D)
  • نقشه سفر مشتری
  • نقشه ترافیک مشتری
  • خروجی طراحی انیمیشن

TARAHI decorasion restoran.4jpg

مراحل طراحی دکوراسیون فروشگاهی

مراحل طراحی دکوراسیون فروشگاهی دفتر آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  به شکل زیر می باشد:

  • جلسه حضوری با مشتری و احصای نیاز ها
  • ارائه فرم تجزیه و تحلیل نیاز های مشتری
  • مکان بینی و عکاسی اختصاصی
  • بررسی بافت منطقه و تجزیه و تحلیل مکان
  • طراحی اولیه کانسپت و دمو
  • روانشناسی محیط و رنگ
  • بررسی سبک مناسب طراحی و کالبد شناسی
  • طراحی نور پردازی
  • بررسی میزان بودجه
  • طراحی طرح دکوراسیون دو بعدی
  • طراحی طرح دکوراسیون سه بعدی (3D)
  • طراحی انرژی ورودی فروشگاه
  • طراحی سفر مشتری
  • طراحی انیمیشن
  • تهیه متریال
  • اجرا و پیاده سازی و کنترل پروژه

چه کسب و کار هایی می توانند از ما مشاوره طراحی دکوراسیون داخلی بگیرند؟

دفتر آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  خدمات طراحی دکوراسیون داخلی خود را بر اساس کسب و کار های زیر به شکل تخصصی ارائه می دهد:

  • طراحی دکوراسیون آرایشگاه های زنانه
  • طراحی دکوراسیون مزون
  • طراحی دکوراسیون فروشگاه های مواد غذایی
  • طراحی دکوراسیون دفتر وکالت
  • طراحی دکوراسیون لباس فروش
  • طراحی دکوراسیون آموزشگاه رانندگی
  • طراحی دکوراسیون آژانس هواپیمایی
  • طراحی دکوراسیون رستوران
  • طراحی دکوراسیون فروشگاه لباس کودک
  • طراحی دکوراسیون مطب دکتر
  • طراحی دکوراسیون نمایندگی خودرو
  • طراحی دکوراسیون آموزشگاه
  • طراحی دکوراسیون فروشگاه کفش
  • طراحی دکوراسیون فروشگاه ساعت
  • طراحی دکوراسیون فروشگاه موبایل

 

چگونه خدمات طراحی دکوراسیون فروشگاه در اصفهان بگیرم؟

  • برای استفاده از مشاور دکوراسیون فروشگاهی در اصفهان کافی است تا با یکی از کارکنان واحد خدمات مشتریان ما تماس بگیرید و مشکلات خود را بیان کنید یا برای استفاده از خدمات مشاور دکوراسیون در اصفهان کافی است از طریق یکی از کانال های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید:
  • وب سایت hibrand.ir
  • شماره تلفن: 09120602447
  • کد ussd:
  • #6096900*6655*

نوشتن دیدگاه

ارسال