بهترین مشاور بازاریابی

ویژگی های مشاور بازاریاب خوب چیست؟

این متن به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی را باید در یک مشاور بازاریابی جستجو کرد.

مشاوران بازاریابی باید از نظر مردم بسیار خوب باشند و قادر به نشان دادن عمق دانش در مورد رفتارهای مصرف کننده، ارتباطات و فرآیندهای بازاریابی باشند. آنها معمولاً مصاحبه گران خبره ای هستند که می توانند با تیزبینی نه تنها چگونگی موقعیت یک شرکت در جایگاه خود را، بلکه همچنین آنچه مشتریان را به سمت خرید محصولات یا خدمات سوق می دهد، تجزیه و تحلیل کنند. یک مشاور بازاریابی خوب ایده هایی در مورد چگونگی گسترش تجارت در حالی که در بودجه خود باقی مانده و به خوبی با مدیریت و کارکنان موجود کار می کنید  خواهد داشت.

8f

بهترین مشاوران بازاریابی در تجارت از مهارت بالایی در ارتباطات، روانشناسی و تجارت برخوردار هستند. آنها نوآوران و شخصیتهای خلاق هستند که با فناوریهای جدید مرعوب نمی شوند و روشهای مختلف را برای رسیدن به اهداف مورد نظر امتحان نمی کنند. ناگفته نماند که مشاوران موفق بازاریابی خود مبتدیانی هستند که فرآیند را برای دستیابی به نتایج قابل اندازه گیری هدایت می کنند. با تعریف بهترین مشاور بازاریابی، متوجه شدید که وی باید در زمینه استراتژی و روند بازاریابی تخصص داشته باشد. تخصص در مشاوران بازاریابی در برخی از مناطق یا صنایعی مانند مسافرت، املاک و مستغلات، سرگرمی و غیره غیر معمول نیست. در اینجا انواع متداول مشاوران بازاریابی آورده شده است:

انواع مشاوره بازاریابی

  • مشاوره بازاریابی استارتاپ و شرکت های کوچک- این مشاوران بازاریابی از طریق همکاری با خانواده یا مشاغل کوچک خصوصی مانند آبگرم یا رستوران شرکت های دانش بنیان، سوپر مارکت ها، باشگاه های ورزشی خدمات خود را ارائه می دهند. این مشاوران بازاریابی به شما در برنامه ریزی برای افزایش فروش در بودجه های محدود کمک می کنند. آنها به دنبال فرصت هایی برای کار با منابع موجود برای ایجاد تجارت و حفظ وفاداری مشتری خواهند بود. مشاور بازاریابی در شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های نوآور جدید ترین نوع از این تیپ خدمات می باشد.
  • مشاوران بازاریابی آنلاین - این متخصصان بازاریابی متمرکز بر استفاده از اینترنت برای بازاریابی آنلاین تجارت هستند. اغلب آنها در تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) یا بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تخصص دارند تا مشتریان را به سمت سایت های مشتری خود سوق دهند. مشتریان از مشاغل کوچک تا شرکت های بزرگ متغیر هستند.
  • مشاوران مارک تجاری شرکت ها - هنگامی که شرکت ها می خواهند یک ظاهر حرفه ای یا منشور برند حرفه ای و مأموریت تدوین کنند، یک مشاور برندینگ شخصی است که برای آن این کار مورد نیاز را انجام می دهد. این مشاور بازاریابی در زمینه اطمینان از حضور شرکتی در بازاری که آن را منحصر به فرد معرفی کند، از آرم و مواد چاپی گرفته تا سربرگ  وب سایت و علائم تخصص و تجربه دارد.
  • مشاوران شبکه های اجتماعی - این مرز جدید برای مشاوران بازاریابی به تنظیم و مدیریت رسانه های اجتماعی کمک می کند - از فیس بوک و توییتر گرفته تا HootSuite و Pinterest. آنها به طراحی صفحات و ثبت نام دامنه برای وب سایت ها برای نوشتن وبلاگ ها، پست های فیس بوک و توییت هایی که باعث ایجاد ترافیک به وب سایت ها می شوند، کمک خواهند کرد. این مشاوران توسط همه کسب و کارهای کوچک تا 500 شرکت بزرگ Fortune زمینه کاری و استخدام دارند.
  • مشاوران جذب مشتری - اگر کسب و کار ها برای ایجاد درآمد به مشتریان جدید اعتماد کنند، مشاورانی استخدام می کنند که در ترسیم فضای کسب و کار های جدید تخصص دارند. این متخصصین بازاریابی که معمولاً توسط استارتاپ ها ، آژانس های مسافرتی، هتل ها و استراحتگاه ها، وکلا، متخصصان امور مالی یا آژانس های املاک و مستغلات استخدام می شوند، می دانند که چگونه می توانند منجر به جذب مشتریان جدید شوند.

هنگام استخدام یک مشاور بازاریابی، تصمیم بگیرید که به چه چیزی نیاز دارید و سپس شخصی را پیدا کنید که دارای تجربه و مهارت در آن زمینه و ترجیحاً برای صنعت یا خدمات تخصصی شما باشد. بخواهید نمونه کارهای مشاور را ببینید و در مورد چگونگی رضایت مشتریان اخیر آنها از کارهایی که انجام شده است مطلع شوید.

9f

مشاور بازاریابی چه تخصص هایی باید داشته باشد؟

یک مشاور بازاریابی خوب باید در زمینه های علمی و اجرایی سوابق مرتبط داشته باشد و تجربه کافی را کسب کرده باشد. در زیر به برخی از مهارت های و علوم مورد نیاز یک مشاور بازاریابی اشاره می شود:

  • تجربه فروشندگی و مدیریت در این حوزه
  • تجربه مدیرت پرسنلی و کار با افراد متفاوت
  • تجربه تعامل با مشتریان
  • تحصیلات در زمینه مدیریت بازرگانی و بازاریابی
  • آشنایی با مدل های مطرح در زمینه بازاریابی و فروش
  • آشنایی با رفتار مصرف کننده و مبانی مرتبط
  • آشنایی با تحقیقات بازاریابی و مبانی مرتبط
  • آشنایی با علم برند سازی و سرفصل های مرتبط علمی آن
  • آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین
  • توان طراحی استراتژی های بازاریابی در سطح کلان و خرد
  • و سایر موارد...

10f

بهترین مشاور بازاریابی ایران کیست؟

یکی از بهترین مشاوران بازاریابی ایران بر اساس فاکتور های علمی دکتر محسن سیفی می باشد. برای انتخاب بهترین مشاور بازاریابی لازم است یا ملاک و معیار های استانداردی را بررسی کنیم و به یک نتیجه گیری معقول برسیم. دکتر محسن سیفی بنیان گذار حوزه بازاریابی غیر انتفاعی ایران هستند و در زمینه گیمیفیکیشن (بازی وار سازی) جزو اولین کسانی هستند که سه کتاب مطرح منتشر کردند. ایشان سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای خود را در دانشگاه اصفهان و زیر نظر اساتید مطرح بازاریابی ایران تحصیل کردند. همچنین سال ها به عنوان کارشناس فروش و بازاریاب و همچنین مدیر فروش در موسسات مختلف فعالیت کردند.

11

دیدگاه‌ها

0
سایت آموزش های بازار
2 months ago
بهترین مشاور فروش و بازاریابی
Like Like نقل قول کردن
0
سایت آموزش های بازار
2 months ago
بهترین مشاور برندسازی ایران دکتر محسن سیفی است
Like Like نقل قول کردن
0
سایت آموزش های بازار
2 months ago
بهترین مشاور بازاریابی و تبلیغات
Like Like نقل قول کردن
0
سایت آموزش های بازار
2 months ago
بهترین مشاور بازاریابی ایران دکتر محسن سیفی هستند
Like Like نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

ارسال