آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره گیمیفیکیشن ارائه می دهد.
گیمیفیکیشن
متن زیر بخشی از مقدمه کتاب بازاریابی بازی محور است:
امروز 4 سپتامبر 2008 است و روز افتتاحیه فصل لیگ ملی فوتبال ایالات متحده است. میلیون ها آمریکایی در خانه خود با آبجو، غذا و دوستان نشستهاند تا شاهد بازی نیویورک جاینتس با واشنگتن رد اسکینز باشند.
ایکس پرایز یک بازی مهارتی بود. بازیکنان میتوانستند سفینه فضایی بسازند، آن را پرتاب کنند و آن را با خیال راحت به زمین بازگردانند.
بسیاری از متخصصان مدل SOR را برای تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده آنلاین تأیید کرده اند.
در سالهای اخیر، «بازی های رایگان» تبدیل به شعار طراحی موفق بازیهای آنلاین شده است. این مفهوم که برگرفته از کشورهای دارای آمار دزدی هنری بالا مانند چین و کره است، بدین معنی است که بازی ها را برای همیشه به صورت کاملاً رایگان (و با ثبت نام آسان) ارائه کنیم.
اولین بار بازی پردازی توسط گیمیفیکیشن که توسط دتردینگ(2011) به صورت " استفاده از عنصرهای طراحی بازی در زمینههای غیربازی" تعریف شده،که زمینهای جدید و در حال رشد است.
از زمان تاسیس شبکه خبری ان بی سی نیوز در سال 1926، این شبکه مهمترین و ارزشمندترین آرشیوهای ویدیویی جهان را گردآوری کرده است.
گیمیفیکیشن ( gamification ) که در زبان فارسی بازیکاری، بازینمایی، بازیسازی، بازیانگاری، بازیآفرینی، بازیگونگی، بازیپردازی، بازیوار سازی و بسیاری معادل دیگر دارد.