در متون بازاریابی برند شامل تعهداتي از طرف فروشنده به مشتري و يک مجموعه از ويژگيها براي مشتري است تا رضايت مندي را براي مشتري فراهم کند. اين ويژگيها ممکن است واقعي يا غير واقعي، منطقي يا احساسي، محسوس يا نامحسوس باشند (آمبلر، 1992: 79).
برند سازی
جامع ترین کتاب برند موجود در بازار که دارای حداکثر سر فصل موجود در مبحث برند سازی می باشد. خرید این کتاب با توجه به جامعیت مباحث و وجود پرسشنامه های برند استاندارد بسیار به صرفه می باشد. تمایزات این اثر نسبت به سایر کتاب های موجود در بازار شامل:
برند قرنهاست كه در اطراف ما به عنوان وسیله ای برای تشخیص كالاهای یك تولیدكننده از تولیدكننده دیگر استفاده میشود. كلمه برند ریشه در كلمه اسكاندیناوی برند دارد. در واقع در آن زمان برند وسیله ای برای تشخیص صاحبان اصلی حیوانات به حساب میآمد و صاحبان حیوانات با سوزاندن تن آنها به شكل یك علامت ویژه، آنها را علامتگذاری میكردند.
جامع ترین کتاب برند موجود در بازار که دارای حداکثر سر فصل موجود در مبحث برند سازی می باشد. خرید این کتاب با توجه به جامعیت مباحث و وجود پرسشنامه های برند استاندارد بسیار به صرفه می باشد. تمایزات این اثر نسبت به سایر کتاب های موجود در بازار شامل: