گیمیفیکیشن در صنعت صنعت چاپ ، بسته بندی و تبلیغات

گیمیفیکیشن در صنعت چاپ ، بسته بندی و تبلیغات

گیمیفیکیشن در صنعت چاپ ، بسته بندی و تبلیغات یک رویکرد جدید و خلاقانه است. این استراتژی جدید بازاریابی باعث شده تا یک مزیت رقابتی پایدار نسیب شرکت های نوآور شود. سایر کاربرد های گیمیفیکیشن شامل گیمیفیکیشن در آموزش، گیمیفیکیشن در تبلیغات، گیمیفیکیشن در گیمیفیکیشن در فروش، گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان، گیمیفیکیشن در محیط کار و موارد دیگر می باشد.

 گیمیفیکیشن در صنعت چاپ ، بسته بندی و تبلیغات

چرا گیمیفیکیشن برای صنعت چاپ و بسته بندی کشور مهم و حیاتی است؟

گیمیفیکیشن در صنعت چاپ ، بسته بندی و تبلیغات یک رویکرد جدید و خلاقانه است. استفاده از بازی ها و ساختار بازی ها باعث شده تا نسل جدید فعلانه با شرکت ها و محصولات تشان ارتباط برقرار کنند و بتوانند از تعامل با برند ها لذت ببرند. این استراتژی جدید بازاریابی باعث شده تا یک مزیت رقابتی پایدار نسیب شرکت های نوآور شود. سایر کاربرد های گیمیفیکیشن شامل گیمیفیکیشن در آموزش، گیمیفیکیشن در تبلیغات، گیمیفیکیشن در فروش ، گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان، گیمیفیکیشن در محیط کار و موارد دیگر می باشد.

مشاور گیمیفیکیشن در صنعت چاپ و بسته بندی

مشاور گیمیفیکیشن در تبلیغات

بهترین مشاور  گیمیفیکیشن در صنعت چاپ و بسته بندی  بدون شک دکتر محسن سیفی می باشد. ایشان تا کنون مشاور بیش از 80 مجموعه در ایران بودند و مرکز فعالیت ایشان شهر تهران و اصفهان است. تخصص دکتر محسن سیفی  بازاریابی  نوین و گیمیفیکیشن می باشد و ایشان بنیان گذار دو گرایش   بازاریابی  غیر انتفاعی و گیمیفیکیشن در ایران هستند. آژانس تبلیغاتی ایشان hibrand.ir است که بیش از 50 خدمت به کسب و کار های بزرگ و کوچک ارائه می دهد. برای مشاوره  بازاریابی و   بازاریابی  کافی است از طریق شماره تلفن 09120602447 و یا از طریق واتس آپ پیام خود را  برای ما ارسال کنید.

مشاور گیمیفیکیشن  چگونه انتخاب کنم؟

برای انتخاب مشاور گیمیفیکیشن حتما ابتدا رزومه اورا بررسی کنید و بعد از مطالعه عملکرد او جلسه حضور خود را ست کنید.

آشنایی با دکتر محسن سیفی مشاور ارشد گیمیفیکیشن

برای آشنایی با دکتر محسن سیفی مشاور گیمیفیکیشن از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

www.drmohsenseify.ir 

گیمیفیکیشن چیست؟

گیمیفیکیشن به عنوان یکی از جدید ترین پارادایم های علم مدیریت و بازاریابی به معنای استفاده از عناصر بازی در زمینه های غیر بازی مثل بازاریابی، فروش، بانکداری، گردشگری، آموزش ، بهداشت، حکمرانی عمومی، کمپین های مردم نهاد و سایر موارد می باشد. هدف گیمیفیکیشن ایجاد تعامل موثر، مشارکت مشتریان، ایجاد وفاداری و اثر بخشی بیشتر ارتباطات سازمانی است. اما مهمترین دلایل ضرورت پیدا کردن آشنایی با این موضوع شامل موارد زیر می باشد:

  • رشد 22 برابری این صنعت از سال 2008 تا سال 2022 بالغ بر 22 بیلیون دلار طبق آمار رسمی
  • تغییر نسل مشتریان شرکت ها و لزوم تعامل با نسل جدید طبق ساختار بازی وار
  • شکست بسیاری از کمپین ها و ورشکستگی شرکت های مطرح در یک دهه قبل به دلیل عدم توجه به بازاریابی نوین
  • وجود 37 ملیون بازیکن بازی های ویدئویی در کشور ایران و ایجاد فرصت برای شرکت ها
  • عدم وجود بازاریابی دفاعی در شرکت ها و باشگاه مشتریان برای حفظ و نگهدای معنادار مشتریان
  • موفقیت چشم گیر ساختار های بازی وار در مدیریت محصول، بسته بندی و چاپ در جهان
  • گرایش شرکت های موفق به گیمیفیکیشن:

طبق گزارش های رسمی 70% درصد از 2000 شرکت موفق موجود در مجله فورچون تا سال 2021 از یکی از استراتژی های گیمیفیکیشن در درون مکانیزم های خود استفاده کرده اند. این استفاده در بخش بازاریابی یا منابع انسانی اتفاق افتاده است.  بدیهی است برای جا نماندن از این بازار رقابتی و پیشگامی در موفقیت می بایست به سمت آشنایی و استفاده از این فرصت استثنایی حرکت کرد. 

شرکت های چاپ و بسته بندی چگونه از گیمیفیکیشن استفاده می کنند؟

شرکت های چاپ و بسته بندی می‌توانند از گیمیفیکیشن برای بهبود تعامل با مشتری با محصول و خدمات خود و همچنین افزایش وفاداری مشتریان خود استفاده کنند. این یک راه عالی برای کاهش ریزش مشتریان و متمایز کردن محصولات چاپ و بسته بندی است. صنایع بسته بندی که از گیمیفیکیشن استفاده می کنند می توانند از نظر درآمد، مقدار معامله محصول و نرخ های تبدیل مالی از رقبا پیشی بگیرند. این مسیر مستلزم دستیابی به یک ایده خوب و 360 درجه است که تمامی زنجیره ارزش یک محصول را بتواند برای مشتری نمایان کند و تعاملات (محصول – مشتری) را یکپارچه کند و پس از فروش یک مرحله پایانی نباشد. با استفاده از گیمیفیکیشن در سخت افزار های زنجیره تامین، اینترنت اشیا و اپلیکیشن های کسب و کار می توان صنعت چاپ و بسته بندی را به لایه جدید جهانی هدایت کرد و انتظارات مخاطبین و نسل جدید را برآورده کرد. ساختار بازی ها میل مردم به سرگرمی، هیجان، سادگی، تعاملات اجتماعی، پاداش و رقابت را جلب می کنند.  هم اکنون شرکت های جهانی در حال امتحان مکانیک های بازی و طراحی تجربه متعالی هستند تا مردم را به استفاده بیش تر از محصول و خرید مجدد تشویق کنند. زمینه های استفاده این حوزه در صنعت چاپ و بسته بندی نوین شامل موراد زیر می باشد:

  • عضو گیری و طراحی باشگاه مشتریان هایبرید و پیشرفته از طریق بسته بندی
  • طراحی اعتبار مجازی یا پول مجازی (توکن) دارای اعتبار بر اساس اصول گیمیفیکیشن و اقتصاد رفتاری
  • طراحی آواتار های اعتباری با فرمت و ساختار جدید گیمیفیکیشن
  • باز طراحی خدمات چاپ آنلاین بر بستر وب
  • طراحی پوش نوتیفیکشن های مرحله پس از فروش و خدمات مشتری بر اساس ساختار بازی وار و پیشرفته
  • باز طراحی کمپین ها و حضور در نمایشگاه های آنلاین در صنعت چاپ
  • طراحی برنامه فروش محصولات و ارتقا بازاریابی از طریق گیمیفیکیشن
  • طراحی بازی های ویدئویی با موضوع چاپ و بسته بندی
  • فناوری VR یک محیط مجازی برای مشتریان چاپ و بسته بندی

تعریف گیمیفیکیشن در صنعت چاپ و بسته بندی

گیمیفیکیشن برای صنعت چاپ و بسته بندی به معنای تجربه خدمات متعالی و متمایز برای مشتریان است که ضمن اشتیاق به مصرف بیشتر به محصولات شرکت نسبتا وفادار می ماند. 

مثال ساده از ساختار گیمیفیکیشن در صنعت چاپ و بسته بندی

برخی از نمونه‌های مکانیک های گیمیفیکیشن در بسته بندی و چاپ می تواند موارد زیر باشد:  

  • تکمیل اهداف و امتیاز : پروفایل اطلاعات مشتری را کامل کنید و پاداشی مانند نشان یا امتیاز دریافت کنید.
  • وضعیت کاربران : کاربران با انجام فعالیت های مالی سطح یا رتبه خود را افزایش می دهند.
  • تابلوهای امتیازات : نشان می‌دهند چه کسی برنده است و به کاربران الهام می‌دهد تا برای رقابت بیشتر تلاش کنند.

گیمیفیکیشن در امور چاپ و بسته بندی چیست؟

در واقع، گیمیفیکیشن به مؤسسات چاپ و بسته بندی اجازه می‌دهد تا از داده‌های جمع‌آوری‌شده از قبل «بهره‌برداری» کنند، تا به مشتریان تجربیات شخصی و قانع‌کننده‌ای ارائه کنند و مشتریان خود را به سمت رفتارهای خاص و با فضیلت برای شرکت تشویق کند.

چرا بازی وار شدن در چاپ و بسته بندی مهم است؟

پاسخ ساده است. تغییر نسل مشتریان! به روی کار آمدن نسلی که به دنبال هیجان و تعامل معنا دار است و نگاه نوین را در این صنعت می پسندد. گیمیفیکیشن به عنوان یک رویکرد جدید برای ترویج مقاصد مشتری مدارانه، به شرکت های چاپ و بسته بندی؛ فرصتی برای ایجاد تنظیمات آموزنده و سرگرم‌کننده برای آگاهی از برند موفق، تعامل و ارتباطات می‌دهد.

سیر تحول و بسته بندی محصول

نمونه های گیمیفیکیشن در مدیریت  محصول و بسته بندی

مثال کاربرد  گیمیفیکیشن در بسته بندی و محصول

مثال های  زیادی از کاربرد گیمیفیکیشن در بسته بندی و محصول در زیر ارائه شده که می توانید از آنها بهره ببرید:

  • استفاده از بازی های شانس و قرعه کشی

سابقه استفاده از این نمونه در بسته و بندی و چاپ بیش از 200 سال است و همواره از مواردی است که موجب افزایش مشارکت در خرید و آگاهی از برند می شود.

003

  • توکن های اعتباری یا کوپن

سابقه استفاده از این نمونه در بسته و بندی و چاپ بیش از 100 سال است و همواره از مواردی است که موجب افزایش مشارکت در خرید و آگاهی از برند می شود.

  • استفاده از مسابقه و معما

  • کد QR

  • کد های هوشمند USSD

  • تراشه های هوشمند RFID , RFIB و اینترنت اشیاء

مثال: بسته های لوازم آرایشی هوشمند برند سوئیسی Valmont Cosmetics

برند سوئیسی Valmont Cosmetics یکی از اولین شرکت‌هایی بود که در صنعت زیبایی و مراقبت از پوست تگ‌های SpeedTap را در بسته‌های خود قرار داد. با استفاده از این فناوری که در بسته بندی لوازم آرایشی خود تعبیه شده بود، کاربران توانستند مستقیماً با برند ارتباط برقرار کنند و تعامل بین آنها را افزایش دهند.

هنگامی که کاربران به یک صفحه فرود شخصی (لندینگ پیج وب سایت) هدایت می شوند، می توانند دستورالعمل های نحوه استفاده صحیح از محصول را بخوانند، در مورد مواد تشکیل دهنده محصول اطلاعات کسب کنند، محصولات تکمیلی بیشتری بخرند و بر اساس ترجیحات خود مشاوره دریافت کنند.

مثال: بسته بندی دارای  Wi-Fi Enabled

قطعا یکی از مبتکرانه ترین پروژه های بسته بندی هوشمند در سال های اخیر، بطری شراب متصل به Wi-Fi است که توسط Kuvée توسعه یافته است. این محصول به عنوان یک آستین دارای Wi-Fi کار می کند که در آن می توان کارتریج های شراب آلومینیومی را نصب کرد. به گفته کلاین، تعداد محدودی (1080) شراب The Legacy 2014 بطری شده است که بیش از 500 مورد برای بازارهای صادراتی است. این شراب با قیمتی در حدود 1000 دلار استرالیا به فروش می رسد و دستگاه امنیتی و احراز هویت را به یک اقدام مهم محافظت از برند تبدیل می کند. کلاین گفت که این شرکت در حال بررسی NFC به عنوان یک گزینه در سراسر مجموعه خود است. منبع فناوری NFC از یک تامین کننده خارج از کشور است، اما Taylors تصمیم گرفته است به دلایل IP نام تامین کننده را اعلام نکند. با قرار دادن کارتریج ها، صفحه نمایش لمسی LED تمام رنگی که در آستین وجود دارد، اطلاعاتی را در مورد شراب، مانند انگور تهیه شده از آن و یادداشت های جفت، نمایش می دهد، و همچنین به کاربران امکان خرید کارتریج های بیشتر شراب را می دهد، سازگار با آستین "هوشمند".

  • فناوری AR

AR فناوری است که دنیای واقعی را با اطلاعات و تصاویر دیجیتال پیوند می دهد. این اجازه می دهد تا اشیاء مجازی را به برچسب اضافه کنید و آن را به یک رسانه فیژیتال تبدیل کنید ... سفیر دیجیتال شما!  لیبل های هوشمند به علاوه یک اپلیکیشن اختصاصی این کار را برای شما انجام می دهد. شرکت تیلورز به مناسبت پنجاهمین سالگرد خود، شراب‌های تیلورز متعلق به خانواده استرالیای جنوبی، مجموعه‌ای را به‌روزرسانی کرده است، برچسب‌های Estate، Jaraman و St Andrews خود را به‌روزرسانی کرده و واقعیت افزوده  AR  را برای ایجاد تعامل و افزایش تجربه نوشیدن شراب تیلور به کار گرفته است.

از طریق برنامه جدید تلفن همراه Taylors Wines  در هر دو فروشگاه App و Google Play موجود است، دوستداران شراب می توانند تاریخچه پشت کارخانه شراب سازی 50 ساله را از طریق یک ویژگی انیمیشن AR کشف کنند.

  • اپلیکیشن های اختصاصی برای شرکت و محصولات ش

گزارش ها نشان داد که 66% درصد از مصرف‌کنندگان با بسته‌بندی متصل اگر به یک برنامه وفاداری مرتبط شوند، تعامل خواهند داشت. از این رو، تعجب آور نیست که برنامه Yeokens از Yeo Valley به چنین موفقیتی دست یافت. شواهد نشان داد مشارکت تکراری مشتریان در کمپین ها 43٪ و طول هر جلسه مشارکت  بیش از 3 دقیقه بود.

Levi's  با همکاری برند مد پیشرفته Ganni، مجموعه‌ای از شلوارهای جین اجاره‌ای را ایجاد کرد که در آن تعامل با بک ‌پچ فعال NFC یک «داستان» دائماً در حال تحول را پشت هر جفت ایجاد می‌کرد. زمانی که دوره اجاره این کالا به پایان رسید، از پوشندگان خواسته شد تا "نامه عاشقانه" خود را در این تجربه آپلود کنند، محتوایی را در مورد نحوه و مکان پوشیدن آنها به اشتراک بگذارند، جامعه ای از دوستداران مد را ایجاد کنند و ارتباط عمیق تری ایجاد کنند.

  • طراحی بازی های ویدئویی و جدی

بازی شرکت Heineken

هدف از این بازی جمع آوری 6 ستاره Heineken در سریع ترین زمان ممکن است. شما با پاسخ دادن درست به یک کارت سؤال، یک ستاره جمع آوری می کنید. سوالات مربوط به تاریخ است.

 

نوشتن دیدگاه

ارسال