گیمیفیکیشن در محیط کار

گیمیفیکیشن در محیط کار یکی از موضوعات مهم در منابع انسانی است که باید به آن توجه بسیار شود. گیمیفیکیشن در محیط کار یکی از جدیدترین روش های آموزش، ارزیابی عملکرد و نگهداشت پرسنل است که از مکانیزم های بازی برای مدیریت بهینه پرسنل استفاده می کند. در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

گیمیفیکیشن در محیط کار

 

گیمیفیکیشن در محیط کار چیست؟

گیمیفیکیشن در محیط کار از تکنیک های بازی در یک زمینه غیر بازی مثل منابع انسانی است. شرکت با این کارها رقابت‌های بین خود ایجاد می‌کنند تا کارگران را در یک «مسابقه» سالم درگیر کنند و نمرات، سطوح و جوایز را به عنوان انگیزه در خود جای دهند.

گیمیفیکیشن در HRM چیست؟

گیمیفیکیشن عبارت است از ادغام بازی ها یا عناصر بازی مانند در فرآیندهای تجاری برای افزایش مشارکت و مشارکت. گیمیفیکیشن همان اصول را اعمال می کند که افراد را به بازی های تفریحی مانند فوتبال، شطرنج یا Minecraft در محل کار جذب می کند.

آیا گیمیفیکیشن در محل کار مفید می کند؟

گیمیفی در محل کار طبق آمارها و شواهد علمی می توان مشارکت، رضایت و حفظ مراقبت را افزایش داد. این امر به ویژه برای شرکت هایی با نیروی کار از راه دور که نگران ارائه یک تجربه خوب کارمند هستند، مهم است.

گیمیفیکیشن در محیط کار

چرا گیمیفیشن در محیط کار مهم است؟

گیمیفیکیشن در محل کار از طریق کارگیری روش بازی با ایجاد ارتباط با زیر ساخت های سازمانی (مثل اپلیکیشن)، بازخورد سریع را به کارمندان می دهد و آن ها را راهنمایی می کنند که کاری باید انجام دهند. گیمیفیکیشن در محل کار همچنین برای ورود کارمندان جدید ایده آل است. در چهارچوب گیمیفیکیشن در محل کار عملکرد را می توان با پیروی از مجموعه ای از افزایش داد که کارمند را به سمت بهبود عملکرد سوق می دهد.

چگونه کارمندان را از طریق گیمیفیکیشن درگیر (engage) می کنید؟

 

روش های مهم برای افزایش کمک هزینه از طریق گیمیفیکیشن در محل کار شامل موارد زیر می باشد:

  1. درس و آموزش متخصصان بر بازی.
  2. تابلوهای رتبه های برتر استفاده از مسابقات.
  3. بازی های شانس با سود برای کارمندان.
  4. نوارهای پیشرفت برای ردیابی اهداف برای استفاده.
  5. نشان ها، جوایز، و افتخارات.
  6. برنامه پرداخت خدمات.

 

  • گیمیفیکیشن در تیم ورک
  •  

    ابزارهای گیمیفیکیشن در محل کار برای ایجاد انگیزه در افراد چیست؟

    در زیر 7 نمونه از گیمیفیکیشن در محل کار آورده شده است که مشارکت را افزایش می دهد:

    1. آموزش آموزش بر بازی و آموزش کارکنان.
    2. تابلوهای تشخیص و تشخیص در محل.
    3. تابلوهای امتیازات.
    4. جوایز چرخشی برای برد وخراش دادن.
    5. پلتفرم های تشخیص سبک رسانه های اجتماعی.
    6. نقشه های پیشرفت ردیابی هدف.
    7. نشان‌ها و نامها.

    گیمیفیکیشن چگونه کار تیمی را بهبود می بخشد؟

     

    گیمیفیکیشن تاثیرات مثبتی بر تیم وورک دارد. گیمیفیکیشن همچنین در مورد افزودن ویژگی های جذاب، سرگرم کننده و فعالیتی افزایش انگیزه کاری و افزایش است. شما می توانید گیمیفیکیشن را در محیط کار با یک پلت فرم آموزشی مدرن و فعالیت های گروهی پیاده سازی کنید. این نتیجه به بهره وری، همکاری و حفظ کار بسیار بهتر خواهد شد.

     

    گیمیفیکیشن و کار تیمی

    گیمیفیکیشن در محل کار چه مشکلاتی را حل می کند؟

    گیمیفیکیشن در محل کار مشکلات مهم و مرتبط با منابع انسانی را حل می کند. اثربخش پایین سازمانی، مشارکت کمتر در پروژه های سازمانی، آموزش و غیبت در محل کار، کم کاری، و سایر موضوعاتی که از دغدغه های شرکت هاست. حل مشکلات با گیمیفیکیشن باعث بهبود مشارکت و افزایش بهره‌وری می‌شود، زیرا به آنها اجازه می‌دهند آزادانه‌تر شوند و فکر کنند. برخورد با هر مشکلی به عنوان یک بازی به بازیکنان این فرصت را می‌دهد که خارج از آنها فکر می‌کنند و راه‌حل‌های ممکن را که در آن شخص دیگری را نمی‌توان، بیابند.

    مزایای گیمیفیکیشن در محل کار چیست؟

     

    4 مزیت مهم گیمیفیکیشن در محل کار شامل موارد زیر می باشد:

    1. گیمیفیکیشن به رشد شناختی در کمک می کند.
    2. در برخی موارد به رشد کارایی تیم وورک کمک می کند.
    3. سطح گیمیفیکیشن را در برنامه های سازمانی افزایش می دهد.
    4. گیمیفیکیشن به دسترسی در اطلاعات مفید کمک می کند.

    چه شرکت هایی از گیمیفیکیشن استفاده می کنند؟

    در دنیای تجارت شرکت های موفق از گیمیفیکین در محل کار استغاده کرده اند که نام برخی از آنها در زیر آورده شده است:

    • Cisco.

    • سامسونگ. ...

    • آکادمی رهبری دیلویت.

    • مایکروسافت.

    • Bluewolf.

    • گوگل.

    مشاور گیمیفیکیشن در منابع انسانی دکتر محسن سیفی یکی از بهترین مشاوران گیمیفیکیشن و منابع انسانی ایران دکتر محسن سیفی می باشد. ایشان در تهران فعالیت می کنند و زمینه تخصصی ایشان از ابتدا منابع انسانی و مارکت بوده است. دکتر محسن سیفی پس از اتمام دوره متوسطه در دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک وارد دانشگاه اصفهان شد و تحت تعلیم اساتید بزرگ فروش و بازار ایران قرار گرفت.

    ایشان هر سه مقطع دانشگاهی خود را تا دکترا در رشته بازاریابی ادامه داد و یکی از متخصصان این رشته در ایران به حساب می آیند. از جمله اساتید برجسته دکتر محسن سیفی در دانشگاه اصفهان می توان به افراد زیر اشاره کرد:

    1- دکتر مهمی جمشیدیان ( پدر مدیریت تحول ایران تنها ایرانی شگرد فیلیپ کاتلر پدر مارکت نوین)

    2- پرفسور علی صنایعی (پدر علم تجارت الکترونیک ایران و پایه خرید آنلاین)

    3- پرفسور آرش شاهین (برترین پژوهشگر حوزه مدیریت و استاد برتر حوزه مدیریت کیفیت)

    4- پرفسور بهرام رنجبریان (بنیان خرید توریست و استاد برجسته)

    5- دکتر محسن علامه (استاد برجسته منابع انسانی کشور)

    دکتر محسن سیفی

    شروع مشاوره گیمیفیکیشن

     

    دکتر محسن سیفی از سال 1394 بر روی حوزه گیمیفیکیشن متمرکز شدند و از مطالعات علمی در این حوزه سه کتاب را تالیف، ترجمه و روان بازار کردند:

    • بازی پردازی آنلاین – انتشارات بازاریابی

    • بازي بازي محور – انتشارات گسترش علوم پايه

    • شیوه تفکر گیمیفیکیشن – انتشارات گسترش پایه علوم

    عمل از عملکرد ها و افتخارات دکتر محسن سیفی:

    1- بنیان ورود غیر انتفاعی ایران

    2- رئیس کمیته بازی پردازی(گیمیفیکیشن) ایران – زیر مجموعه انجمن مارکت ایران

    3- دبیر کل کنفرانس گیمیفیکیشن ایران و جایزه ملی گیمیفیکیشن ایران

    4- نویسنده اولین کتاب تالیف شده در زمینه مدیریت تجربه مشتری آنلاین(انتشارات گسترش علوم پایه)

    5- مولف و مترجم بیش از 8 کتاب در حوزه مارکت

    6- مشاور بیش از 40 مجموعه کوچک و بزرگ صنعتی و خدماتی

    7- نویسنده بیش از 30 مقاله علمی در حوزه مارکت

    8- تصدی مدیریت مدیریت و سابقه مفید در زمینه مارکت و برندسازی

    بهترین تیم مشاوره برای استفاده از مشاور گیمیفیکیشن کافی است تا با یکی از خدمات یک نفره خدمات تماس بگیرید و مشکلات خود را بیان کنید یا برای استفاده از خدمات مشاور گیمیفیکیشن در تهران کافی است از طریق یکی از کانال های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید. باشید. 

    نوشتن دیدگاه

    ارسال