آموزش بازاریابی تلفنی

آموزش بازاریابی تلفنی از طریق تیم متخصص دکتر محسن سیفی در مجموعه (های برند)   با سابقه مشاوره و آموزش به بیش از 50 موسسه و شرکت تجاری در ایران در بالاترین سطح علمی و عملی انجام می پذیرد.

 

برای سفارش دوره آموزشی بازاریابی تلفنی به لینک های ارتباطی وب سایت مراجعه کنید

01

چه شرکت هایی از بازاریابی تلفنی استفاده می کنند؟

شرکت های بزرگی مانند HP ، Forbes ، ADT ، Motorola و DHL همگی به Callbox مجهز هستند و به بازاریابی تلفنی B2B اعتماد دارند. Callbox همچنین برای مواردی مانند بازاریابی مبتنی بر حساب ، پایگاه های داده پروفایل مشتری و بازاریابی رویداد ارائه می دهد. بیش از 7000 کسب و کار از Callbox برای ایجاد روابط B2B استفاده کرده اند.

 بازاریابی تلفنی چیست؟

بازاریابی تلفنی بازاریابی مستقیم کالا یا خدمات به مشتریان بالقوه از طریق تلفن ، اینترنت یا فکس است. بازاریابی تلفنی ممکن است یا توسط بازاریاب های تلفنی انجام شود یا به طور فزاینده ای ، با تماس های تلفنی خودکار یا "تماس های روبی". ماهیت مزاحم تلقی شدن بازاریابی تلفنی ، و همچنین گزارش کلاهبرداری ها و کلاهبرداری هایی که از طریق تلفن انجام می شود ، واکنش های فزاینده ای را علیه این شیوه بازاریابی مستقیم برانگیخته است. بازاریابی تلفنی همچنین ممکن است به عنوان "فروش از راه دور" یا "فروش داخلی" نامیده شود.

تعریف بازاریابی تلفنی

تعریف و مثالها. بازاریابی تلفنی معمولاً به معنای تماس تلفنی با مشتریان و مشتریان بالقوه است ، اما می تواند شامل استفاده از فکس یا اینترنت نیز باشد. نامه های مستقیم و جلسات حضوری بخشی از بازاریابی تلفنی نیستند.

02

بازاریاب تلفنی کیست؟

بازاریاب تلفنی شخصی است که در شرکت با استفاده از تلفن تلاش میکند با مشتریان شرکت تعامل اثربخش ایجاد کند و طی مذاکرات رسمی فروش موفق داشته باشد.

بازاریاب تلفنی چه  کاری می کند؟

  • به سوالات مشتریان در مورد محصولات یا خدمات پاسخ می دهد.
  • سوالات ، نگرانی ها یا مسائل را به کارکنان ناظر اعلام می کند.
  • نگهداری سوابق حساب مشتریان
  • برای تبلیغ محصولات یا خدمات با مشتریان فعلی و بالقوه تماس می گیرد.
  • قرارهای ملاقات را با مشتریان احتمالی برنامه ریزی می کند.

بازاریابان تلفنی چه می فروشند؟

بازاریابی تلفنی (گاهی اوقات به عنوان فروش داخلی یا فروش از راه دور در انگلستان و ایرلند شناخته می شود) روشی برای بازاریابی مستقیم است که در آن یک فروشنده از مشتریان آینده درخواست می کند تا محصولات یا خدمات را از طریق تلفن یا از طریق قرار ملاقات حضوری یا کنفرانس اینترنتی بعدی خریداری کنند. در حین تماس برنامه ریزی شده است. بازاریابان تلفنی بیشتر در صنایع غذایی، بهداشتی و صنایع سنگین فعالیت دارند.

03

انواع فعالیت های بازاریابی تلفنی

فعالیت های بازاریابی تلفنی را می توان به چهار زیر گروه تقسیم کرد:

  • خروجی: مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی به طور فعال از طریق تماس های بازاریابی تلفنی خارج از کشور ، که به تماس های "سرد" نیز معروف است ، تماس می گیرند.
  • ورودی: این تماس های بازاریابی تلفنی بر اساس سوالات ورودی در مورد محصولات یا خدمات بنا به تلاش تبلیغات یا فروش انجام می شود. این تماس ها "گرم" تلقی می شوند زیرا مشتریان معمولاً فرم علاقه مندی خود را به صورت آنلاین ارسال کرده اند یا از قبل با شرکت آشنا هستند.
  • نسل سرب: مجموعه ای از اطلاعات در مورد مشخصات ، علایق و داده های جمعیت شناختی مشتریان بالقوه.
  • فروش: فعالیت متقاعد کننده ای که توسط فروشندگان انجام می شود و در آن بازاریابان تلفنی آموزش می بینند و هدف آنها بستن یک معامله تلفنی است.

 بازاریابی تلفنی چه مزایایی دارد؟

  • ارائه خدمات فروش تعاملی و شخصی تر
  • ایجاد ارتباط فوری با مشتریان خود
  • مسائل فنی را واضح تر توضیح دهید
  • ایجاد سرنخ ها و قرارها
  • از راه دور بفروشید تا قلمرو فروش خود را افزایش دهید.
  • به مشتریان بیشتری نسبت به تماس های فروش حضوری برسید.
  • 04

آیا بازاریابی تلفنی هنوز موثر است؟

به دلایل زیادی ، بازاریابی تلفنی یکی از بهترین ابزارها برای افزایش فروش و درآمد شما است. تقریباً %60 درصد از مدیران بازاریابی در شرکت های Fortune 500 می گویند بازاریابی تلفنی برای رهبری و ارتباط با مشتری بسیار موثر است ، و هنگامی که کسانی که می گویند فقط موثر است ، این درصد تقریباً بیش از %90 است.

میزان موفقیت تماس های سرد چقدر است؟

2.5 درصد

میزان موفقیت در تماس های سرد پایین ، کم ، کم است

میزان موفقیت تماس های تلفنی در فروش

مطالعه ای در مدرسه بازرگانی کنان-فلگلر نشان داد که "تماس سرد تنها 2.5 درصد موفقیت دارد". این میزان موفقیت 2.5 درصدی به این معنی است که یک فروشنده باتجربه در هر روز کاری یک قرار ملاقات یا پیگیری معتبر دیگر را انجام می دهد.

چند نه قبل از بله؟

نه به این معنی است که بله امکان پذیر است. بیشتر مردم بدون گفتن نه ابتدا به ایده ای بله نمی گویند. در واقع ، مطالعات نشان می دهد که یک مشتری معمولی قبل از بله گفتن به طور متوسط پنج بار نه می گوید.

کلید موفقیت بازاریابی تلفنی

از کلمه "و" استفاده کنید ، نه "اما".

05

کلید تبدیل نه به بله اجتناب از برخورد یا مشاجره است. در عوض ، شما می خواهید خود را در همان شخصی نشان دهید که می خواهید او را متقاعد کنید - و انتخاب کلمه شما می تواند بر آن تأثیر بگذارد. این یک مثال کامل از آن است.

چگونه به کسی که نه می گوید در بازاریابی تلفنی می فروشید؟

در اینجا این است که وقتی مشتری شما می گوید "نه" چه باید بکنید

  • درک کنید که چرا آنها "نه" هستند این جایی است که ساختار یافته "7 قدم تا بله!" مکالمه فروش وارد می شود. ...
  • تشخیص دهید که این نوع "نه" چیست. ...
  • دلیل آنها را بپذیرید. ...
  • آنها را به چالش بکشید (در صورت لزوم) ...
  • اجازه دهید آنها با عزت نفس بروند. ...
  • پیگیری برای ارجاع. ...
  • فرآیند مذاکره را مرور و تأمل کنید.

چرا بازاریابان تلفنی نمی توانند متوقف شوند؟

رجیستری لیستی است که به بازاریابان تلفنی می گوید با چه شماره هایی تماس نگیرید. ... رجیستری نمی تواند تماس های کلاهبرداران را که رجیستری را نادیده می گیرند متوقف کند. یکی از دلایلی که افراد تماس های ناخواسته زیادی دریافت می کنند این است که تماس با افراد کلاهبردار در هر نقطه از جهان آسان و ارزان است.

برای سفارش دوره آموزشی بازاریابی تلفنی به لینک های ارتباطی وب سایت مراجعه کنید

نوشتن دیدگاه

ارسال