مدیریت تجربه مشتری

تعریف مدیریت تجربه مشتری

به گفته دیوید کلارک، مدیر ارشد تجارب جهانی در PwC، مدیریت تجربه مشتری (CXM) مدیریت تعاملات مشتری از طریق هر نقطه تماس فیزیکی و دیجیتال به منظور ارائه تجارب شخصی است که باعث وفاداری به مارک تجاری و افزایش درآمد می شود.

تجربه متمرکز بر مشتری چیست؟

آدام لارنس، یک طراح تجربه مشتریان، و یک بلاگر که در وبلاگ (workplayexperience.blogspot.com) فعالیت می ­کند، درباره تمرکز بر مشتری در طراحی تجربه می­ گوید:

مدیریت تجربه مشتری چیست؟

تعریف تجربه مشتری

تجربه مشتری به عنوان درک مشتری شما - چه آگاهانه و چه ناخودآگاه - در مورد رابطه آنها با نام تجاری شما که ناشی از تمام تعاملات آنها با نام تجاری شما در طول چرخه عمر مشتری است تعریف می شود.

چگونگی پیاده سازی شبکه سازی اجتماعی در وب سایت خود

پس از اینکه یک یا چند شبکه­ سازی اجتماعی را برای استفاده برگزیدید، می ­توانید اقدام به وارد کردن مطالب از شبکه ­سازی­ های اجتماعی، به وب­ سایت سازمان خود کنید.

تجربه مشتری آنلاین

یک تجربه عالی مشتری دیجیتال باید اطمینان حاصل کند که مشتریان احساس ارزش و درک می کنند، مهم نیست که در چه موقعیت تجاری نام تجاری آنها آنلاین رخ می دهد.

انواع ابزارهای در حال رشد جامعه دیجیتال کدامند؟

می­ توانیم مشاهده کنیم که وب، به عنوان یک مفهوم، به سختی قابل تعریف است.

چگونه تجربیات مثبت ایجاد کنیم؟

تجربیات مثبت شتاب می‌گیرند

هنگامی که به سوی آیین شگفتی حرکت می­کنید، تجربیات مثبت به چیزی فراتر از رویدادهای مفرد تبدیل می­شوند.

به چه نوع تجربه های دیجیتالی، هنگام تمرکز یکی از آنها بر جامعه، نیاز داریم؟

به چه نوع تجربه ­های دیجیتالی، هنگام تمرکز یکی از آنها بر جامعه، نیاز داریم؟ زیاد هستند، از جمله:

آیین های پنج گانه مشتری کدامند؟

گرایشات مشتریان­تان را برای خود طی عملیات شرح دهید. (آیین عدم قطعیت، آیین انطباق، آیین تجربه، آیین مالکیت، آیین شگفتی)

تمرکز جامعه دقیقا به چه معناست، و چگونه میتواند به تجربیات در فضای دیجیتالی سهولت بخشد؟

تمرکز جامعه دقیقا به چه معناست، و چگونه می­تواند به تجربیات در فضای دیجیتالی سهولت بخشد؟

آیین مشتری چیست؟

آیین (Cult)، از واژه لاتین کولتوس (Cultus) گرفته شده، که در اصل به معنای "مراقبت و مواظبت" است.

عناصر تجربۀ موجود در معماری اطلاعات

بهتر است کار خود را با تعریف معماری اطلاعات (IA) شروع کنیم.

ایده های متمرکز بر مشتری

برای پیشرفت یک تجربه ساده در وب طریقه­ های زیادی وجود دارد. شیوه­هایی که حتی بعضی از آن­ها در نگاه کاربران، عادی یا نامرئی بنظر می­ رسند

نقشه تجربه دیوید آرمانو

این شیوه  ساخت یا طراحیِ یک تجربه دیجیتالی، ریشه در یک پیشینه بازاریابی و طراحی دارد. دیوید آرمانو، از بلاگ «منطق + احساس»، نقشه تجربه را ساخت و انتشار داد.

تعریف نقشه سفر مشتری

با توجه به این دو مثال، بهتر است دو مفهوم بالا را تعریف کنیم: نقشه سفر مشتری و نقاط تماس.

مدل تجربه کار جسی جیمز گرت

جسی جیمز گرت، نخست یک فایل پی­دی­ اف تولید کرد و بعد، یک کتاب تحت عنوان: عناصر تجربه کاربر: طراحی کاربر- محور برای وِب نوشت.

به روی صحنه آوردن و زمینه سازی برای تجربیات دیجیتالی

ایده اولیه تجربیات نمایشی، در ابتدا، هنگام مطالعه کتابِ «اقتصاد تجربه: کار یک نمایش است و هر کسب و کار یک صحنه است؛» در ذهن من روشن شد.

اثر ازدحام و شلوغی بر رفتار خرید مشتریان

شلوغی عمدتاً نتایج منفی را هم برای خرده فروشی و هم برای مصرف‌کننده در بر دارد. درصد خریدارانی که شلوغی و ازدحام را در محیط حس می‌کنند به تدریج با ورود افراد بیشتر به فروشگاه و کم شدن فضای رفت و آمد افزایش می‌یابد.

تجربه دیجیتال مشتری چیست

در اینجا یک مثال از هارلی-دیویدسون ذکر می­ کنیم. اگر به وب سایت این شرکت رجوع کنید، یکی از لینک­ های برجسته و بزرگی که خواهید دید، «Experience» است. آنجا چه خواهید یافت؟

فضای فروشگاه (محیط فیزیکی) و جو شناسی در خرده فروشی

محیط فیزیکی بر ادراکات مصرف کننده از طریق مکانیزم‌های  حسی بینایی، شنوایی و بویایی و حتی لامسه مؤثر است. محیط از اهمیت ویژه ای برای خرده فروشان برخوردار است.

اطلاعات تماس

تلفن: 09120602447

ایمیل: info@hibrand.ir

اینستاگرام: hibrand.ir

×
×

ورودی نامعتبر است

ورودی نامعتبر است

لطفا کد امنیتی زیر را وارد نمایید Invalid Input

نماد اعتماد

ساماندهی

samandehi