گیمیفیکیشن در صنعت چاپ ، بسته بندی و تبلیغات یک رویکرد جدید و خلاقانه است. این استراتژی جدید بازاریابی باعث شده تا یک مزیت رقابتی پایدار نسیب شرکت های نوآور شود. سایر کاربرد های گیمیفیکیشن شامل گیمیفیکیشن در آموزش، گیمیفیکیشن در تبلیغات، گیمیفیکیشن در گیمیفیکیشن در فروش، گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان، گیمیفیکیشن در محیط کار و موارد دیگر می باشد.
دفتر آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir خدمات ویژه ای را در زمینه مشاوره گیمیفیکیشن به کسب و کار های کوچک و بزرگ ارائه می دهد تا مزیت رقابتی و سود آنها را به حداکثر برساند. این تیم تا کنون به بیش از 50 شرکت تجاری و سازمان در ایران خدمات مشاوره برندینگ و آموزش ارائه داده است.
گیمیفیکیشن در محیط کار یکی از موضوعات مهم در منابع انسانی است که باید به آن توجه بسیار شود. گیمیفیکیشن در محیط کار یکی از جدیدترین روش های آموزش، ارزیابی عملکرد و نگهداشت پرسنل است که از مکانیزم های بازی برای مدیریت بهینه پرسنل استفاده می کند. در ادامه به بررسی آن می پردازیم.
گیمیفیکیشن یا بازی پردازی چیست؟
گیمیفیکیشن یا بازی پردازی یکی از جدید ترین حوزه های مطرح شده در حوزه مدیریت، آموزش و بازاریابی است.
گیمیفیکیشن در فروش و تبلیغات شامل استفاده از تکنیکهای بازیهای مانند مسابقات، تابلوهای امتیازات، امتیازات، نشانها و اعلامهای فوری است تا رفتار را در شرایط معمولی غیربازی تقویت کند. فرمول اصلی گیمیفیکیشن برای ارائه بازخورد در زمان واقعی برای شناسایی و موفقیت است.
شغل مدرس گیمیفیکیشن برای فارق التحصیلان، معلمان و متخصصان بازاریابی است. مدرس گیمیفیکیشن مواد درسی را تدریس می کند، دوره ها را آموزش می دهد، به دانشجویان مشاوره و پشتیبانی می دهد و اساتید جدید و نیمه وقت را راهنمایی می کند.
گیمیفیکیشن در فروش یکی از مطالب جدید حوزه بازاریابی است که جدیدا خیلی بر سر زبان ها افتاده است. گیمیفیکیشن در فروش یکی از استراتژی های تعمل لذت بخش با مشتری است و از سال های 2002 تا کنون به شدت کاربردی شده است. برای اینکه گیمیفیکیشن در فروش را یاد بگیرید مقاله زیر را مطالعه کنید.
تعریف گیمیفیکیشن
به زبان ساده، تعریف گیمیفیکیشن استفاده از عناصر طراحی بازی و اصول بازی در زمینه های غیر بازی است. به عنوان مثال، اصول و مضامین درون بازی مانند به دست آوردن "امتیاز" مجازی یا ارز دیگر و تکمیل مجموعه ای از کارها یا فعالیت ها برای پیشرفت در سطح بعدی، ممکن است در زمینه هایی غیر از بازی برای سرگرمی و تحریک زبان آموز استفاده شود.
گیمیفیکیشن همانگونه که مثبت و سازنده است می تواند مهلک و خطرناک باشد و موجب شکست کسب و کار شود. در جای خود، گیمیفیکیشن فرآیندی است که مکانیک های بازی را در نظر می گیریم و آنها را در موقعیت های غیر بازی سازی به کار می بریم.
گیمیفیکیشن و یا بازی پردازی یکی از جدید ترین رویکرد های مدیریت است که در زمینه یادگیری و آموزش وارد شده و یک رویکرد پیشرفته در به کارگیری عناصر بازی در یادگیری است.
کاربرد گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان یکی از مهمترین کارکرد های مهم آن است. اگر تعداد قدم های روزانه خود را اندازه گیری کنید یا یک گیاه مجازی را برای نوشیدن آب بیشتر در روز پرورش دهید، قبلاً قربانی جذابیت های گیمیفیکیشن شده اید. آیا خبر بدی است؟ برعکس! برنامهها، دستگاهها و درمانهای گیمیفیشده به تدریج در هر زمینهای از مراقبتهای بهداشتی ظاهر میشوند و تغییر رفتار را آسانتر و سرگرمکنندهتر میکنند.
گیب زیکرمن
گیب زیکرمن (متولد 20 مه 1974) نویسنده، سخنران عمومی و تاجر کانادایی-آمریکایی است. وی به عنوان طرفدار استفاده از مکانیک بازی در کسب و کار، آموزش و سایر سیستم عامل های غیر سرگرمی برای افزایش تعامل کاربران در فرآیندی به نام گیمیفیکیشن استفاده کرده است.
گیمیفیکیشن در بازاریابی یک تکنیک بازاریابی پیشرفته است که عناصر طراحی را از بازی ها برای جذب و حفظ مشتریان قرض می گیرد. در بازاریابی بازیسازی شده، مصرفکنندگان به انجام یک عمل سوق داده میشوند زیرا عناصر رقابت یا پاداش را ارائه میدهد.
در رقابت و کسب و کار بهتر است یک قدم جلوتر از رقبا باشید تا یک قدم عقب. از نظر مشاوران بازاریابی، گیمیفیکیشن همین یک قدم جلوتر است. اخیراً به طور فزآینده ای از مشاوران بازاریابی درباره این موضوع سوالات بیشتری در این مورد پرسیده می شود و فکر می کنیم در این مقاله به سوالات شما پاسخ دهیم. گیمیفیکیشن جدیدترین موضوع مطرح شده در بازاریابی است که در قسمت های مختلف به کسب و کار ها کمک می کند. آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره گیمیفیکیشن ارائه می دهد.
گیمیفیکیشن در محیط کار یکی از موضوعات مهم در منابع انسانی است که باید به آن توجه بسیار شود. گیمیفیکیشن در محیط کار یکی از جدید ترین روش های آموزش، ارزیابی عملکرد و نگهداشت پرسنل است که از مکانیزم های بازی برای مدیریت بهینه پرسنل استفاده می کند. در ادامه به بررسی ابعاد آن می پردازیم.
تعریف گیمیفیکیشن (Gamification) افزودن عناصر بازی به فعالیت های غیر بازی است.
تعاریف مختلفی برای اصطلاح " گیمیفیکیشن " وجود دارد. یکی از مشهورترین تعاریف را می توان در مقاله دانشگاهی سال 2011 دتردینگ و همکاران یافت که در آن گیمیفیکیشن به عنوان "افزودن عناصر بازی به فعالیتهای غیر بازی" تعریف شده است.
یکی از رویکرد های جدید گیمیفیکیشن در دنیا در حوزه بهداشت و درمان است که به تازگی در ایران هم طرفدار پیدا کرده است. اپلیکیشن های دارای ساختار گیمیفیکیشن یکی از گرایش های اصلی نه تنها در آموزش، بلکه در مراقبت های بهداشتی نیز هستند. طبق تحقیقات و مارکت ها، انتظار می رود بازار جهانی گیمیفیکیشن مراقبت های بهداشتی از سال 2017 تا 2022 با CAGR 54.7 درصد رشد کنند. این موضوع به دلیل پیشرفت های رو به رشد فناوری، زندگی در حال حرکت، افزایش دیجیتالی شدن و تمرکز بیشتر بر سلامت است. و تندرستی.
گیمیفیکیشن یادگیری یک رویکرد آموزشی است که با استفاده از طراحی بازی ویدیویی و عناصر بازی در محیط یادگیری، دانش آموزان را به یادگیری ترغیب می کند. هدف به حداکثر رساندن لذت و تعامل از طریق جذب علاقه فراگیران و تحریک آنها برای ادامه یادگیری است.
بازاریابی با استراتژی گیمیفیکیشن چیست؟
در چشم انداز مدرن بازاریابی, دو واژه بازاریابی و گیمیفیکیشن ، روش های آزموده شده و واقعی هستند که از ساختار بازی ها و حتی خود بازی ها استفاده می کنند. استراتژی های فلش در پان، تلاش های نادرست و فرآیندهای ساخته شده بر اساس کلمات کلیدی. حقیقت این است که بازاریابی همیشه با جهانی که در آن ساکن است در حال تکامل است.
برای خیلی از محققان مهم است که با نمونه های عملی گیمیفیکیشن طراحی شده در دنیای کسب و کار آشنا شوند و از این مکانیزم ها بیاموزند. به همین علت در این مقاله تلاش شده است تا بهترین نمونه های گمیفیکیشن جهان به عنوان مثال ارائه شود.