انواع ابزارهای در حال رشد جامعه دیجیتال کدامند؟

می­ توانیم مشاهده کنیم که وب، به عنوان یک مفهوم، به سختی قابل تعریف است.

20200112 20010450

این مفهوم معمولاً شامل ایده­ ها و عباراتی همچون پلتفورم (Platform)، اجتماعی، جوامع، و اجزای تولید شده توسط کاربر می­شود. هرچند ابزار­های وبِ، خیلی زیاد هستند؛ با این همه همگی­شان یکسری شباهت­ هایی با هم دارند. ابزار­های وب، معمولاً شامل ترکیبی از این موارد می­ شوند:

  • فیدهای آر اِس اِس: قابلیت عضویت در صفحات مختلف
  • کامنت­ گذاری: قابلیت نظر دادن درباره موضوعات مختلف
  • تگ کردن: قابلیت اختصاص یک کلمه کلیدیِ شخصی، به مفهومی خاص (نه فقط سازنده مفهوم، بلکه می­تواند توسط همه انجام شود)
  • خواندن آر اِس اِس‌ها توسط خوانندگان فید: قابلیت بازیابی و خواندن مطالب موجود در سایتی که عضو آن شده­اید.
  • مشاپ: قابلیت ترکیب دو یا چند مورد مختلف، و تبدیل آن­ها به مفهومی جدید
  • برنامه­ های مبتنی بر وب (به عبارت دیگر، وب به عنوان پلتفورم): قابلیت استفاده از ابزار­های مبتنی بر وب، به جای استفاده از نرم­افزار مبتنی بر رایانه­های شخصی
  • مفاهیم تولید شده توسط کاربر: قابلیت ساخت مفهوم توسط جامعه کاربران
  • راهی برای دوست شدن با دیگران: قابلیت تعیین کاربران به عنوان دوست

وب، دست به نوعی انقلاب آنلاین زده است، و بسیاری از مردمانی که به اینترنت دسترسی دارند را تحت تأثیر خود قرار داده است. صنایع انفرادی، متوجه شده­اند مشتریان­شان از ابزارهای آنلاین استفاده می­ کنند، مطالب خود را به این ابزار­ها می ­افزایند، و به طور شخصی، خواهان تعامل با یکدیگر، و با شرکت­ ها هستند.

برای آشنایی با دیگر ابزارهای در حال رشد جامعه دیجیتال،کتاب مدیریت تجربه مشتری آنلاین را مطالعه بفرمایید.

لینک خرید کتاب

20191227 14124191

نوشتن دیدگاه

ارسال