جسی جیمز گرت، نخست یک فایل پیدی اف تولید کرد و بعد، یک کتاب تحت عنوان: عناصر تجربه کاربر: طراحی کاربر- محور برای وِب نوشت.
این کتاب، درباره طراحی یک تجربه کاربر موفقیت آمیز است. گرت به جای تمرکز بر تجربیاتی که می توان برای کاربر فراهم کرد ، به جست و جوی یک فرآیند ساخت دیجیتالی می پردازد. اینکه چگونه طراحانِ وب، برنامهنویسها، و مدیران، می توانند با موفقیت وب سایتی طراحی کنند که از نظر کاربر، قابل استفاده باشد. گرت این فرآیند را به پنج مرحله تقسیم کرده است: استراتژی، گستره، ساختار، شالوده، و بدنه.
برای آشنایی بیشتر با مدل تجربه کار جسی جیمز گرت،کتاب مدیریت تجربه مشتری آنلاین را مطالعه بفرمایید.