به چه نوع تجربه های دیجیتالی، هنگام تمرکز یکی از آنها بر جامعه، نیاز داریم؟ زیاد هستند، از جمله:
- گفت و گوهای واقعی
- تعریف روایتهای شخصی
- ادامه روایت ها
گفتوگوهای واقعی در محیط های دیجیتالی شکل می گیرد. این عمل می تواند به شیوههایی مختلف انجام گیرد. از جمله، کامنت گذاشتن در وبلاگ ها، و محیط های دیگر یک وب سایت، و یا از طریق سرویس هایی مثل پیغامِ فوری (Instant Messaging)، یا سایت های میکروبلاگ همچون توییتر. یک فُرومِ آنلاین که هم طراحان سایت و هم مشتریان می توانند به آن دسترسی داشته باشند، یکی دیگر از راه های رسیدن به هدف است. و بعضی اوقات، چالش پیشِ روی فضاهای دیجیتالی، ایجاد امکان برقراری ارتباط بین شما یا افراد دیگر، با مشتریان است.
تماس با توسعه دهندگان و یا سازمان مهم است. مشتریانتان خواستار ارتباط با شما هستند. میخواهند اطلاعات بیشتری راجع به یک محصول یا خدمات بدست آورند. میخواهند ویژگی ها و خصوصیات جدید سایت را درک کنند، و دوست دارند حس کنند شما و محصولتان را می شناسند. میخواهند با شما تماس برقرار کنند! میخواهند از انسان های حقیقی بشنوند که چه چیزهایی کار می کند، چه چیزهایی کار نمی کند، و چگونه باید با مشکل عجیب قابلیتِ استفاده که طراحان، خیلی راحت از کنارش میگذرند کنار آمد.
برای آشنایی بیشتر با تجربه دیجیتال و انواع آن،کتاب مدیریت تجربه مشتری آنلاین را مطالعه بفرمایید.