به روی صحنه آوردن و زمینه سازی برای تجربیات دیجیتالی

ایده اولیه تجربیات نمایشی، در ابتدا، هنگام مطالعه کتابِ «اقتصاد تجربه: کار یک نمایش است و هر کسب و کار یک صحنه است؛» در ذهن من روشن شد.

در یک مقاله قدیمی ­تر راجع به اقتصاد تجربه، نویسندگان مطالب زیر را راجع به تجربیات نمایشی بیان کرده بودند:

20200113 18013818

 «شرکت­ ها باید یاد بگیرند چگونه تجربیات را طراحی کنند، بفروشند و یا در اختیار مشتری قرار دهند، طوری که مشتریان آزادانه وادار به پرداخت هزینه شوند. یک تجربه زمانی به وقوع می­ پیوندد که شرکت از خدمات به عنوان صحنه، و از کالاها به عنوان وسایل استفاده می­ کند؛ تا به این وسیله افراد مختلف را به شیوه­ای که موجب خلق رویدادی به یاد ماندنی شود، به تعامل وادار کند. هرچند تجربیات همیشه در بطن مشاغل سرگرم ­کننده و تفریحاتی قرار داشته ­اند، با این همه هر شرکت، هنگامی که مشتریان را به شیوه­ای به یادماندنی و شخصی به تعامل وا می­دارد، تجربه‌ای را به نمایش می ­گذارد.»

یک تجربه دیجیتالی نمایشی، از فضای دیجیتال به عنوان صحنه استفاده می­ کند. اما چیزهای دیگر مثل گذشته باقی می ­ماند. مثل هوم ­دیپات (HomeDepot). برای شروع، بهتر است هوم ­دیپات را مورد بررسی قرار دهیم 

کارگاه یک-خرس-بساز: کارگاه­ های یک-خرس-بساز، همیشه پر از کودکانی می ­شود که خرس می ­سازند. همچنین این کارگاه ­ها، شامل حیوانات، پوشاک، و یا ابزارآلات دیگری نیز می‌شود که می­ توانید برای حیوانات و یا دستگاه­ های عروسک­ سازی خریداری کنید. وب­سایتِ یک-خرس-بساز، این جریان را از فضای فیزیکی به فضای دیجیتالی منتقل می­کند. به محض بازدید از این وب­سایت، بلافاصله همان محصولاتی را که در فروشگاه­‌های  واقعی می­ بینید، مشاهده خواهید کرد: خرس ­ها و لباس ­های بیشتر برای خرید. اما در این بین، فعالیت­ های دیجیتالی را نیز کشف می­ کنید، فعالیت ­هایی مثل بازی­ های آنلاین.

برای آشنایی بیشتر با نحوه به روی صحنه آوردن و زمینه سازی برای تجربیات دیجیتالی،کتاب مدیریت تجربه مشتری آنلاین را مطالعه بفرمایید.

لینک خرید کتاب

20191227 14124191

نوشتن دیدگاه

ارسال