در اینجا یک مثال از هارلی-دیویدسون ذکر می کنیم. اگر به وب سایت این شرکت رجوع کنید، یکی از لینک های برجسته و بزرگی که خواهید دید، «Experience» است. آنجا چه خواهید یافت؟
باید گفت چیزی درباره خرید موتورسیکلت پیدا نخواهید کرد. در عوض، آنجا سراسر مطالبی است راجع به برنامه ریزی برای موتورسواری، نقشه تورهای بدون راهنما، فهرستی از رویدادهای آتی، اطلاعات راجع به تور کارخانه، و لینکی به برنامه «جوایز موتورسواری.» هیچ مطلبی درباره خرید موتورسیکلت وجود ندارد، اما راجع به لذت بردن از یک تجربه کامل موتورسواری، همه چیز خواهید یافت.
هدف هارلی این است که موتورسواری با استفاده از یکی از موتورسیکلت های شرکت هارلی-دیویدسون، تجربه ای لذت بخش باشد. برای رسیدن به این هدف، شرکت فعالیت هایی را برای مالکین موتورسیکلت های خود ایجاد میکند، تا به این وسیله تجربیات لذتبخش، به هدف تعامل مشتریان و فراهم ساختن تجربیات به یادماندنی، ساده تر میسر شوند (و در ضمن، موتورسیکلت های بیشتری هم به فروش برسانند!) اغلب مشتریان نمی خواهند برای امور کاری و یا مالی شخصا با شما رابطه برقرار کنند. به همین دلیل است که خودپردازهای سلف سرویس، و اِی تی اِمها بسیار پرطرفدار هستند.
برای آشنایی بیشتر با تجربه دیجیتال مشتری،کتاب مدیریت تجربه مشتری آنلاین را مطالعه بفرمایید.