تجربه متمرکز بر مشتری چیست؟

آدام لارنس، یک طراح تجربه مشتریان، و یک بلاگر که در وبلاگ (workplayexperience.blogspot.com) فعالیت می ­کند، درباره تمرکز بر مشتری در طراحی تجربه می­ گوید:

20200112 20014855

«مردم کمتر و کمتر به محصول یا خدمت مورد نظر خود می ­اندیشند، و بیشتر فکر خود را معطوف به تجربه کامل مشتری، نوع نگاه مشتری به ارتباط خود با ما، و احساساتی می­ کنند که این تجربه در ایشان بیدار می­ کند. یک طراحی تجربه مناسب می­ تواند حقیقتا موجب برجسته به نظر رسیدن محصول یا خدماتی که خواستار ارائه آن هستید شود. و به این ترتیب قیمت مناسب­ تری بر آن گذاشته خواهد شد. با یک طراحی تجربه عالی می­ توانید مشتریان خود را به طرفدارانی تبدیل کنید که دوباره به سازمان­تان رجوع می­کنند، و با دوستان خود راجع به شما حرف می­ زنند.»

ناتان شدروف، یکی از پیشگامان طراحی تجربه، این مفهوم را اینگونه گسترش می­دهد: «طراحی تجربه، روشی است برای ساخت یک تجربه موفق برای مردم، در زمینه­ های گوناگون. این روش شامل تامل و طراحی در هر 3 بعد فضایی، در طول زمان، و با استفاده از هر 5 حس عادی می ­شود. همچنین شامل شیوه­ای محاوره­ ای، روشی مبتنی بر ارزش­ های مورد نظر مشتریان، مفاهیم شخصی، و مفاهیم احساسی نیز هست. طراحی تجربه، فقط طراحی صفحات وب، و یا رسانه­ های محاوره­ای دیگر، و مفاهیم دیجیتالی روی صفحه نمایش نیست. تجربیات طراحی شده می­ توانند به هر شکل و وسیل ه­ای تهیه شوند. برای نمونه از طریق چیدمان­ های فضایی و محیطی، محصولات چاپی، محصولات سخت، خدمات، تصاویر و صداهای مخابره ­ای، اجراهای زنده، رسانه­های دیجیتالی و آنلاین، و غیره.»

برای آشنایی بیشتر با تجربه متمرکز و تعاریف آن،کتاب مدیریت تجربه مشتری آنلاین را مطالعه بفرمایید.

لینک خرید کتاب

20191227 14124191

نوشتن دیدگاه

ارسال