این شیوه ساخت یا طراحیِ یک تجربه دیجیتالی، ریشه در یک پیشینه بازاریابی و طراحی دارد. دیوید آرمانو، از بلاگ «منطق + احساس»، نقشه تجربه را ساخت و انتشار داد.
«نقشه تجربه»، ارائه کننده طرحی عالی برای ساخت تجربیات است. این نقشه، ارتباطی بسیار نزدیک و تنگانگ با «مدل تجربه کاربری» گرت دارد. اما در حالی که گرت اصولا درباره ساختار، فعل و افعالات، و قابل استفاده بودن نوشته است، اما نقشه آرمانو از چند گام پیش از این آغاز میشود. آرمانو برای مراحل آغازین کشف و جمع آوری اطلاعات پروژه، مطالبی ارزشمند فراهم میکند، و شیوه خود را به پنج مرحله تقسیم کرده است: کشف، تعریف، تصور، ساخت، و طراحی.
برای آشنایی بیشتر با نقشه تجربه دیوید آرمانو،کتاب مدیریت تجربه مشتری آنلاین را مطالعه بفرمایید.