استفاده از استراتژی گیمیفیکیشن در بازاریابی

بازاریابی با استراتژی گیمیفیکیشن چیست؟

در چشم انداز مدرن بازاریابی, دو واژه بازاریابی و گیمیفیکیشن ، روش های آزموده شده و واقعی هستند که از ساختار بازی ها و حتی خود بازی ها استفاده می کنند. استراتژی های فلش در پان، تلاش های نادرست و فرآیندهای ساخته شده بر اساس کلمات کلیدی. حقیقت این است که بازاریابی همیشه با جهانی که در آن ساکن است در حال تکامل است.

 

 

بازاریابی و گیمیفیکیشن

با تغییرات دائمی حوزه‌های فناوری، فرهنگ، تجارت و غیره، که همگی بر نحوه دریافت بازاریابی تأثیر می‌گذارند، بازاریابان باید تمایل داشته باشند که به قلمرو جدیدی قدم بگذارند تا بازده بازگشت سرمایه خود را افزایش دهند.

چیزی که زمانی به عنوان طعم ماه در نظر گرفته می شد، بازاریابی گیمیفیکیشن از زمانی که این اصطلاح وارد حوزه بازاریابی در سال 2010 شد، پابرجا ماند. مانند Gamify، همراه با تیم های اختصاصی مرتبط، Gamification

دیگر برای بازاریابان معمایی محسوب نمی شود

 اگر با گیمیفیکیشن آشنا نیستید توصیه میکنیم این مقاله را بخوانید:    

     گیمیفیکیشن یا بازی پردازی چیست؟

 

 

آنچه در این مقاله میخوانید:

بازاریابی گیمیفیکیشن چیست؟

کمپین‌های بازاریابی و گیمیفیکیشن

مزایای بازاریابی و گیمیفیکیشن

چرا باید تلاش های بازاریابی خود را شبیه سازی کنید؟

چالش های بازاریابی گیمیفیکیشن

مزایای گیمیفیکیشن دیجیتال مارکتینگ

نمونه های کمپین بازاریابی گیمیفیکیشن

معرفی مشاور گیمیفیکیشن در ایران


بازاریابی با استراتژی گیمیفیکیشن چیست؟

با تغییرات دائمی حوزه‌های فناوری، فرهنگ، تجارت و غیره، که همگی بر نحوه دریافت بازاریابی تأثیر می‌گذارند، بازاریابان باید تمایل داشته باشند که به قلمرو جدیدی قدم بگذارند تا بازده بازگشت سرمایه خود را افزایش دهند.

چیزی که زمانی به عنوان طعم ماه در نظر گرفته می شد، بازاریابی گیمیفیکیشن از زمانی که این اصطلاح وارد حوزه بازاریابی در سال 2010 شد، پابرجا ماند. مانند Gamify، همراه با تیم های اختصاصی مرتبط، Gamification دیگر برای بازاریابان معمایی محسوب نمی شود

به تصویر بالا نگاه کنید، این یک پست دیگر در رسانه های اجتماعی یا دارایی بازاریابی است که فریاد می زند: "این آخرین فرصت شماست!" حذف. لغو دنبال کردن چشم پوشی. اگر به نظر شما شبیه است، شما تنها نیستید. مشتریان شما هم همین فکر را می کنند. اما به آنها پنج دقیقه باCandy CrushیاWordleفرصت دهید؟ هیچ چیز دیگری خارج از بازی ای که آنها بازی می کنند وجود نخواهد داشت

حالا تصور کنید می توانید از این نوع قدرت برای جلب توجه مشتری استفاده کنید. این قدرت گیمیفیکیشن است.

بازاریابی گیمیفیکیشن می تواند به شما کمک کند تا با ایجادیک تجربه سرگرم کننده، مشتریان وفادار خود را جذب و حفظ کنید. در اینجا آمده است که چگونه می توانید بازاریابی خود را بازی سازی کنید و به صفوف برندهایی مانند مک دونالد، استارباکس و Under Armour ملحق شوید.

بازاریابی گیمیفیکیشن چیست؟

بازاریابی گیمیفیکیشن یک تکنیک بازاریابی پیشرفته است که عناصر طراحی را از بازی ها برای جذب و حفظ مشتریان قرض می گیرد. در بازاریابی بازی‌سازی شده، مصرف‌کنندگان به انجام یک عمل سوق داده می‌شوند زیرا عناصر رقابت یا پاداش را ارائه می‌دهد. این عناصر می‌توانند از پنجره‌های بازشو «چرخش تا برنده شدن» تا بازی‌های ویدیویی واقعی را اجرا کنند.

کمپین‌های بازاریابی و گیمیفیکیشن

کمپین‌های بازاریابی گیمیفیکیشن می‌توانند به شکل برنامه‌های وفاداری گیمیفی، آزمون‌های تعاملی و غیره باشند. عناصر ساده بازیدر کمپین ها می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

نکته ها:کاربران می توانند با برنده شدن در یک بازی یا هر بار خرید چیزی امتیاز جمع کنند. امتیازها را می توان با تخفیف یا چیزهای رایگان رد و بدل کرد. (کارت های اعتباری مسافرتی در این کار برتری دارند.)

نشان ها

برای انجام کاری به مشتریان نشان اعطا کنید. به عنوان مثال، Grammarly برای نویسندگان نشان هایی مانند "Goal Crusher" را برای استفاده زیاد از خدمات خود ارسال می کند.

سطوح

. با ارائه جوایز بزرگتر برای ذخیره امتیاز بیشتر، حس موفقیت مشتریان را جلب کنید. فکر کنید: 200 ستاره استارباکس می‌تواندیک ساندویچ رایگان به شما بدهد...

ارز مجازی

پول خود را اختراع کنید تا فقط در فروشگاه شما استفاده شود، سپس از آن برای پاداش دادن به خریداران مکرر استفاده کنید، مانند کاری کهKohl با Kohl's Cashانجام داده است

تابلوهای امتیازات

برای تشویق رقابت، نام و امتیاز بازیکنان را در وب سایتیا رسانه های اجتماعی خود ارسال کنید

شمارش معکوس

بازیکنان را به چالش بکشید تا یک کار را در یک بازه زمانی مشخص انجام دهند

 

 

توصیه میکنیم این مقاله را نیز بخوانید:   بهترین نمونه های گیمیفیکیشن

 

    • مزایای بازاریابی و گیمیفیکیشن

      بازاریابی گیمیفیکیشن برای جلب توجه مصرف کننده عالی است، اما داده های ارزشمندی را نیز ارائه می دهد. می توانید در ازای نام و اطلاعات تماس مشتری،یک جایزه هیجان انگیز ارائه دهید. یا به سادگی نام آنها را درخواست کنید تا بتوانید آن را در تابلوی امتیازات قرار دهید. پس از جمع آوری داده های مشتریان، می توانید آنها را به لیست ایمیل های بازاریابی خود اضافه کنید تا بتوانید نشان، خبرنامه یا تخفیف برای آنها ارسال کنید.

      در نهایت، گیمیفیکیشن در بین بازاریابان محبوب است زیرا می تواند کاربران را برای ایجاد و اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) ترغیب کند. افرادی که به رسانه های اجتماعی می روند تا بهترین زمان خود را در بازی مسابقه ای مارک دار شما به اشتراک بگذارند، یا از یک هشتگ مارک برای شرکت در مسابقه استفاده می کنند، نشان دهنده بازاریابی دهان به دهان بی ارزش، ارگانیک است.

      چرا باید تلاش های بازاریابی خود را شبیه سازی کنید؟

      مردم بازی های ویدیویی را دوست دارند. من می دانم که به محض اینکه نوشتن این را تمام کنم، در فیفا بازی خواهم کرد. بازی های ویدیویی جذابیت گسترده و جهانی دارند. به همین دلیل است که محتوای گیمیفی شده کار می کند –سرگرمکننده،تعاملی، چالش برانگیز و حتی آرامش بخش است. طبق گزارشی توسط Digital Marketing World Forum، «۶۰ درصد از مصرف‌کنندگان گفتند که اگر از بازی کردن با آن برند لذت می‌برند، احتمالاً از یک برند خرید می‌کنند».بازاریابی آنلاین و  گیمیفیکیشن

 

زمانی که KFC ژاپن می خواست با تشویق مشتریان برای امتحان یک محصول جدید (میگوEbi) هیجان ایجاد کند، آگاهی از محصول را افزایش دهد و فروش ایجاد کند، با Gamify همکاری کردند تا یک بازی ویدیویی حمله میگو ایجاد کنند. آنقدر موفقیت آمیز بود که KFC مجبور شد کمپین را به نصف کاهش دهد زیرا محصول فروخته شده بود. فروش فروشگاه 106% افزایشیافت و بازی 854454 بازی کل (4.4 بازی متوسط ​​برای هر نفر) و 91% نرخ تکمیل را به دست آورد.

گیمیفیکیشن

 

بازی‌ها راهی برای جلب توجه مخاطبان شما در زمانی است که بیشتر مصرف‌کنندگان از هجوم مداوم تلاش‌های تعامل مجازی خسته شده‌اند. مصرف کنندگان متوسط ​​(بهویژه مصرف کنندگان جوان) با 6000 تا 10000 پیام بازاریابی در روز غرق می شوند که دسترسی به آنها از طریق روش های سنتی را دشوار می کند.

اکنون این واقعیت را در نظر بگیرید که بازی آنلاین در حال حاضر آتش گرفته است. در حال حاضر 1 میلیارد گیمر آنلاین در سراسر جهان وجود دارد که پیش بینی می شود تا سال 2025 به 1.3 میلیارد نفر برسد. طبق نظرسنجیDeloitte، 26 درصد از پاسخ دهندگان Gen Z می گویند که بازی های ویدیویی فعالیت سرگرمی مورد علاقه آنهاست. در سرتاسر جهان، بازی‌های ویدیویی۵۲.۹ درصد از بازار رسانه‌های دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند و بخش آن به طور متوسط ​​سالانه۱۱.۹ درصد رشد می‌کند (که عمدتاً توسط بازی‌های موبایل هدایت می‌شود).

چالش های بازاریابی گیمیفیکیشن

بیایید اول این را کنار بگذاریم. با وجود مزایای متعدد، طراحی گیمیفیکیشن دشوار است. اگر آسان بود، همه آن را انجام می دادند، درست است؟ چالش برانگیز است، زیرا شامل درک روانشناسی انگیزشی با هدف اضافی تأثیرگذاری بر رفتار کاربر است. به عبارت دیگر، شما نه تنها باید یک بازی طراحی کنید که مردم بخواهند بازی کنند، بلکه باید به اهداف تجاری شما نیز دست یابد.

علاوه بر این، گیمیفیکیشن برای مفهوم‌سازی و خلق کردن نیاز به زمان و هزینه دارد.

جنی استنلی، مدیر عامل Appetite Creative، می‌گوید: «هر مرحله از فرآیند طراحی، از توضیح مفهوم برای ذینفعان پروژه، طراحی و توسعه، تا آزمایش نهایی بازی، به چندین ساعت از توسعه‌دهندگان بسیار ماهر، گرافیک و گرافیک نیاز دارد. طراحان وب.”

مزایای گیمیفیکیشن دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی گیمیفیکیشن به خصوص در دنیای تجارت الکترونیک قدرتمند است. به شما کمک خواهد کرد:

    • داده های مشتری را به گونه ای جمع آوری کنید که با GDPR، CCPA و انتهای کوکی های شخص ثالث مطابقت داشته باشد. مشتریان ممکن است در ازای بازی شما، داده ها را با شما به اشتراک بگذارند.
    • ازUGC برای افزایش آگاهی از برند استفاده کنید. مشتریان را تشویق کنید تا امتیازاتیا عکس های برنده خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
    • به مخاطبان خود آموزش دهید. یک مسابقه تعاملییا بازی چیزهای بی اهمیت می تواند راهی سرگرم کننده برای اطلاع رسانی به مردم در مورد زمینه های تخصصی شما باشد.
    • افزایش تعامل و کاهش نرخ پرش. مردم را با وعده کوپن‌های کوپن، کالاهای رایگان، حقوق لاف زدن، یا صرفاً درمانی برای اسکرول عذاب جذب کنید.

تبدیل درایو اگر به افراد با کوپن یا امتیاز پاداش دهید، احتمالاً برای خرج کردن آن برمی‌گردند

بازاریابی گیمیفیکیشن

 

نمونه های کمپین بازاریابی گیمیفیکیشن

تعداد نامحدودی بازی وجود دارد که می‌توانید در استراتژی بازاریابی خود امتحان کنید، از آزمون‌های ساده و برنامه‌های وفاداری گرفته تا بازی‌های موبایلی قابل دانلود و رویدادهای پخش زنده. در اینجا تعدادی از بهترین ها از بهترین ها آورده شده است. لذت بردن!

بازیAlly Racer

Ally Financialیک بازی شبیه به NASCAR به نام Ally Racer ایجاد کرد که می توان آن را در وب یاios بازی کرد. این بازی به سبک نوستالژیک دهه 1980 طرفداران را جذب می کند و برای راننده نسکار حمایت شده آنها، الکس بومن، هیجان ایجاد می کند.

این بازی همچنین با برند Ally هماهنگ است. بازیکنان با ضربه زدن به اهداف مالی مانند سکه ها و اسکناس های دلاری، امتیاز جایزه به دست می آورند. نفرات برتر در جدول امتیازات ردیابی می شوند و بازیکنان تشویق می شوند تا در مورد امتیازات بالای خود در رسانه های اجتماعی به خود ببالند.

 گیمیفیکیشن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HelloFreshبازی ساده پاداش محور!

برای راه‌اندازییک کمپین بازاریابی گیمیفی، لازم نیست تمام قدرت را وارد ساخت بازی‌های ویدیویی کنید. این می تواند به سادگی ارائه جوایز به گونه ای باشد که شبیه یک بازی باشد، مانند یک کمپین چرخشی که بازدیدکنندگان را ترغیب می کند اطلاعات تماس خود را در ازای شانس برنده شدن یک جایزه به اشتراک بگذارند.

HelloFresh از این شبیه سازی بازی ساده برای ارائه پاداش به بازدیدکنندگان وب سایت جدید استفاده می کند. کمی شبیه به چرخ ثروت است - برای اطلاع از پاداش خود روی کادر کلیک می کنید. این رویکرد تبدیل ها را تشویق می کند و یک تجربه مثبت از برند ایجاد می کند

بازی بی اهمیتUnder Armor Steph IQ

بازی‌ها همچنین می‌توانند با بهره‌گیری از دانش طرفداران با یک بازی چیزهای بی‌اهمیت، مردم را درگیر کنند، مانند آنچه Under Armor در مرحله پلی‌آفNBA در سال 2018 با Steph IQ انجام داد. بازیکنان برنامه triviaرا دانلود کردند و در صورت پاسخ صحیح به هر هشت سوال چند گزینه ای در بازه زمانی، جوایزی را دریافت کردند

گیمیفیکیشن در بازاریابی

نیل برمستر، مدیر کل Gamify می‌گوید: «این کمپینیک پیروزی برای همه شرکت‌کنندگان بود. بینندگانNBA و همچنین فروش Under Armour افزایش یافت و طرفداران این شانس را داشتند که برای دانش خود پاداش دریافت کنند

 

بازی بی اهمیتUnder Armor Steph IQ

بازی‌ها همچنین می‌توانند با بهره‌گیری از دانش طرفداران با یک بازی چیزهای بی‌اهمیت، مردم را درگیر کنند، مانند آنچه Under Armor در مرحله پلی‌آفNBA در سال 2018 با Steph IQ انجام داد. بازیکنان برنامه

trivia را دانلود کردند و در صورت پاسخ صحیح به هر هشت سوال چند گزینه ای در بازه زمانی، جوایزی را دریافت کردند.

نیل برمستر، مدیر کل Gamify می‌گوید: «این کمپینیک پیروزی برای همه شرکت‌کنندگان بود. بینندگانNBA و همچنین فروش Under Armour افزایش یافت و طرفداران این شانس را داشتند که برای دانش خود پاداش دریافت کنند

مشاور گیمیفیکیشن در ایران

دکتر محسن سیفی

یکی از بهترین مشاوران گیمیفیکیشن و بازاریابی ایران دکتر محسن سیفی می باشد. ایشان در اصفهان فعالیت می کنند و زمینه تخصصی ایشان از ابتدا فروش و بازاریابی بوده است. دکتر محسن سیفی پس از اتمام دوره متوسطه در دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک وارد دانشگاه اصفهان شد و تحت تعلیم اساتید بزرگ فروش و بازاریابی ایران قرار گرفت

ایشان هر سه مقطع دانشگاهی خود را تا دکترا در رشته بازاریابی ادامه داد و یکی از متخصصان این رشته در ایران به حساب می آیند. از جمله مهمترین اساتید دکتر محسن سیفی در دانشگاه اصفهان می توان به افراد زیر اشاره کرد:

    • دکتر مهمدی جمشیدیان ( پدر مدیریت تحول ایران تنها ایرانی شگرد فیلیپ کاتلر پدر بازاریابی نوین)
    • پرفسور علی صنایعی (پدر علم تجارت الکترونیک ایران و پایه گذار بازاریابی آنلاین)
    • پرفسور آرش شاهین (برترین پژوهشگر حوزه مدیریت و استاد برتر حوزه مدیریت کیفیت)
    • پرفسور بهرام رنجبریان (بنیان گذار بازاریابی توریست و استاد برجسته بازاریابی)
    • دکتر محسن علامه (استاد برجسته حوزه منابع انسانی کشور)

شروع مشاوره گیمیفیکیشن

دکتر محسن سیفی از سال 1394 بر روی حوزه گیمیفیکیشن متمرکز شدند و پس از مطالعات عمیق در این حوزه سه کتاب را تالیف، ترجمه و روانه بازار کردند:

بعضی از عملکرد ها و افتخارات دکتر محسن سیفی:

    • بنیان گذار بازاریابی غیر انتفاعی ایران
    • رئیس کمیته بازی پردازی(گیمیفیکیشن) ایران – زیر مجموعه انجمن بازاریابی ایران
    • دبیر کل کنفرانس گیمیفیکیشن ایران و جایزه ملی گیمیفیکیشن ایران
    • نویسنده اولین کتاب تالیف شده در زمینه مدیریت تجربه مشتری آنلاین(انتشارات گسترش علوم پایه)
    • مولف و مترجم بیش از 8 کتاب در حوزه بازاریابی
    • مشاور بازاریابی بیش از 40 مجموعه کوچک و بزرگ صنعتی و خدماتی
    • نویسنده بیش از 30 مقاله علمی در حوزه بازاریابی
    • تصدی مشاغل مدیریتی و سابقه مفید در زمینه بازاریابی و برند سازی

بهترین تیم مشاوره گیمیفیکیشن

برای استفاده از مشاور گیمیفیکیشن کافی است تا با یکی از کارکنان واحد خدمات مشتریان ما تماس بگیرید و مشکلات خود را بیان کنید یا برای استفاده از خدمات مشاور گیمیفیکیشن در اصفهان کافی است از طریق یکی از کانال های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید : برای آشنایی بیشتر با خدمات مشاوره گیمیفیکیشن پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز بخوانید

وب سایت www.hibrand.ir

شماره تلفن: 09120602447

کد ussd:

 #6096900*6655*

نوشتن دیدگاه

ارسال