گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان و کاربرد آن درپزشکی

یکی از رویکرد های جدید گیمیفیکیشن در دنیا در حوزه  بهداشت و درمان  است که به تازگی در ایران هم طرفدار پیدا کرده است. اپلیکیشن های دارای ساختار گیمیفیکیشن یکی از گرایش های اصلی نه تنها در آموزش، بلکه در مراقبت های بهداشتی نیز هستند. طبق تحقیقات و مارکت ها، انتظار می رود بازار جهانی گیمیفیکیشن مراقبت های بهداشتی از سال 2017 تا 2022 با CAGR 54.7 درصد رشد کنند. این موضوع به دلیل پیشرفت های رو به رشد فناوری، زندگی در حال حرکت، افزایش دیجیتالی شدن و تمرکز بیشتر بر سلامت است. و تندرستی.

 

در این مقاله، مزایای گیمیفیکیشن درحوزه پزشکی و  مراقبت های بهداشتی را بررسی خواهیم کرد. ما مثال هایی از برنامه gamify ارائه می دهیم و نحوه گیمیفی کردن برنامه موجود خود را توضیح می دهیم.

چنان چه نمیدانید گیمیفیکیشن چیست و چه کاربردی دارد  این مقاله را مطالعه کنید.

medical gamification

آنچه در این مقاله میخوانید:

گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان چیست؟

موضوعات مطرح گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان 

 مزیت های گیمیفیکیشن در اپلیکیشن های سلامت و پزشکی 

 مزایای بازی وار سازی برنامه های در بهداشت و درمان 

 گیمیفیکیشن در پزشکی و سهولت آموزش بیماران 

روندها مهم گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان

 بهداشت از راه دور و گیمیفیکیشن

 سلامت روانشناختی و گیمیفیکیشن 

 نمونه های برنامه گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان 

چگونه اپلیکیشن بهداشت و درمان موجود خود را بازی وار Gamify کنید؟

پیاده سازی گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان

 

گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان چیست؟

گیمیفیکیشن مراقبت های بهداشتی به معنای به کارگیری اصول بازی، تکنیک های طراحی بازی و مکانیک بازی برای برنامه های غیر بازی به منظور بهبود نتایج بالینی است. در بیشتر برنامه‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی، گیمیفیکیشن به سه صورت ظاهر می‌شود:

  • نوارهای پیشرفت برای اندازه گیری موفقیت استفاده می شود. آنها ارزش درک شده از خدمات را با استناد به تعصبات روانی مرتبط با پیشرفت افزایش می دهند.
  • به اشتراک گذاری پیشرفت و نتایج با دوستان یا سایر کاربران سرویس. این یک روحیه رقابتی برای استفاده بهتر از خدمات ایجاد می کند.
  • دادن مدال های پیشرفت، نشان ها، ستاره ها یا سایر هدایای مجازی در هر مرحله به طوری که کاربران احساس موفقیت کنند.

 

نکته: برنامه‌های پزشکی پیشرفته‌تر دارای تمرین‌های گیمیفی‌شده مختلف برای افراد دارای اختلالات حرکتی، افراد مسن، افرادی که از کمردرد رنج می‌برند و غیره دارند.

 

موضوعات مطرح گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان

موضوعات مطرح گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان می شود عبارتند از:

  • داروی خود مدیریتی و بیماری مزمن،
  • تناسب اندام و تغذیه،
  • توانبخشی و فیزیوتراپی،
  • سلامت عاطفی،
  • مراقبت های بهداشتی برای بچه ها

 

مزیت های گیمیفیکیشن در اپلیکیشن های سلامت و پزشکی

گیمیفیکیشن در اپلیکیشن های سلامت و پزشکی یک موقعیت برد-برد هم برای کاربران و هم برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی است. کاربران از تجربه خود با یک برنامه کاربردی لذت می برند، در حالی که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کاربران را درگیر می کنند و رضایت آنها را از برنامه و برند به طور کلی بهبود می بخشند. این به نوبه خود، کاربران بیشتری را جذب می کند و باعث حفظ مشتری می شود.

مزایای بازی وار سازی برنامه های در بهداشت و درمان

بدست آوردن اطلاعات دقیق بیشتر بیماران و رصد وضعیت سلامت آنها یکی از دغدغه های کادر درمان است. هنگامی که یک برنامه مراقبت های بهداشتی را گیمیفای می کنید، پتانسیل جمع آوری داده های مربوط به بیمار افزایش می یابد. نرم افزاری مانند این به کاربران انگیزه می دهد تا بازخورد بیشتری ارائه دهند که به شرکت های سلامت و مراقبت های بهداشتی کمک می کند تا روندهای جدید را پیدا کنند. همچنین به تولید محصولاتی کمک می کند که نیازهای مخاطب هدف را برآورده کنند. در عین حال، شما باید اطلاعات شخصی کاربران را محرمانه نگه دارید.

افزایش استفاده از برنامه های کاربردی بهداشت و درمان که دارای ساختار گیمیفیکیشن به کاربران این امکان را می دهد که بدون هیچ گونه دردسری سفر سلامتی خود را دنبال کنند. این موضوع می تواند شامل هر چیزی باشد، از رزرو یک قرار و ذخیره سوابق پزشکی گرفته تا انجام یک بازی یا افزودن چیز مفیدی. اپلیکیشن های سلف ‌سرویس همچنین کارکنان پزشکی را از کاغذ بازی ‌های معمول خلاص می‌کند، برخی از قرارهای ملاقات آفلاین را به آنلاین منتقل می‌کند و آنها را آزاد می‌کند تا بر نحوه کمک به افراد بیشتر تمرکز کنند.

گیمیفیکیشن در پزشکی و سهولت آموزش بیماران

گیمیفیکیشن به پزشکان این امکان را می دهد که در مقایسه با روش های یادگیری سنتی خواندن مطالب آموزشی، مطالب را در زمان کمتر و با میزان موفقیت بیشتری یاد بگیرند. بنابراین، حفظ و ارتقای دانش مراقبت های بهداشتی کیفیت کار آنها را بهبود می بخشد. این کار یادگیری را با استفاده از عناصر بازی لذت بخش تر می کند.

تکنیک های گیمیفیکیشن به کاربران این امکان را می دهد که به صورت دیجیتالی درگیر برنامه های سلامت و درمان خود شوند و نظر خود را نسبت به بیماری هایی که از آن رنج می برند تغییر دهند. آنها همچنین ظرفیت یادگیری کاربر را افزایش می دهند و درک همه مفاهیم را به راحتی آسان می کنند و انگیزه بیشتری برای ادامه سفر به سمت ذهن و بدن سالم فراهم می کنند.

 

روندها مهم گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان

ارتباط اجتماعی رواج رسانه های اجتماعی به دلیل نیازهای روزافزون به ارتباط اجتماعی در دنیای جهانی شده و آنلاین امروزی، نرخ پذیرش بالایی برای بازی سازی سلامت ایجاد می کند. هنگامی که کاربران نتایج و فعالیت های خود را در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک می گذارند، انگیزه بیشتری برای رسیدن به اهداف خود پیدا می کنند.

بهداشت از راه دور و گیمیفیکیشن:

ادغام اطلاعات مخابراتی و الکترونیکی در حمایت از مراقبت های بهداشتی بالینی از راه دور مفید است. این روند در طول همه‌گیری COVID-19 در میان SMB ها در سراسر صنعت مراقبت های بهداشتی گسترده شد و به تخلیه مراکز پزشکی آفلاین و ارائه خدمات به جریان بیماران کمک کرد. با نفوذ کلی کنفرانس های ویدئویی و رسانه های ساده، استفاده از برنامه های سلامت از راه دور تنها در سال های آینده رشد خواهد کرد. بازی های شبیه سازی اینها برای ارتقا دانش فنی، نظارت و رویه‌های پزشکی پزشکان و محققان پزشکی استفاده می‌شوند. شبیه سازی های غوطه ور اغلب برای بهبود سلامت بیماران با تجسم پیامدهای رفتاری مرتبط با سلامت استفاده می شود.

 

سلامت روانشناختی و گیمیفیکیشن

 توجه به سلامت شناختی، عاطفی، روانی و رفتاری. حوزه های شناختی و عاطفی زیادی وجود دارد که می تواند از نظریه بازی سود ببرد. به عنوان مثال، بسیاری از برنامه‌هایبازخورد زیستی وجود دارند که به کاهش اضطراب از طریق صداهای اقیانوس و تمرینات تنفس عمیق کمک می‌کنند.

نمونه های برنامه گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان

در این بخش نمونه هایی از گیمیفیکیشن در برنامه های بهداشتی و سلامتی را جمع آوری کرده ایم. خواهید دید که چگونه گیمیفیکیشن مدیریت دارو را ساده می کند و به بیماران اجازه می دهد شرایط مزمن خود را بهتر درک کنند. تکنیک‌های گیمیفیکیشن همچنین می‌توانند کارهای روتین تناسب اندام تکراری را پاداش‌دهنده و جذاب‌تر کنند.

برنامه‌های گیمیفیکیشن در مدیریت مصرف دارو و بیماری‌های مزمن

برنامه‌های گیمیفیکیشن در مدیریت مصرف دارو و بیماری‌های مزمن در دنیا به تازگی توسعه داده شده اند. برای مثال

Mango Health اپلیکیشنی است که برای تشویق بیماران به مصرف به موقع داروهای خود طراحی شده است. همچنین اطلاعاتی در مورد انواع مختلف دارو ارائه می دهد و در مورد عوارض جانبی و تداخلات دارویی هشدار می دهد.

برنامه Manage My Pain به کاربران این امکان را می‌دهد تا مکان‌های خاصی از درد را مستند کنند، زمان بدتر شدن درد، مدت زمان طولانی‌تر شدن آن و بدن شما را که درد می‌کشد را ردیابی کنند. همچنین توصیه هایی در مورد نحوه مبارزه با درد ارائه می دهد.

Flaredown یک برنامه نظارت بر سلامتی است که شما روزانه در آن چک‌این می‌کنید و به‌روز رسانی مختصری در مورد درمان‌ها، شرایط و علائم خود ارائه می‌دهید و نحوه تأثیر این عوامل بر وضعیت شما را پیگیری می‌کنید.

برنامه های گیمیفیکیشن در تناسب اندام و تغذیه

احتمالاً پرکاربردترین و شناخته شده ترین اپلیکیشن تناسب اندام Health by Apple است. یک ترکیب آیفون و iWatch به شما امکان می دهد تقریباً همه چیز را ردیابی کنید، به عنوان مثال:

  • خواب
  • فعالیت
  • ضربان قلب
  • هیدراتاسیون
  • چرخه قاعدگی
  • کالری.

علاوه بر این، نشان‌ها و جوایز مختلف قابل اشتراک‌گذاری برای فعالیت دریافت می‌کنید.

MyFitnessPal شمارش کالری روزانه و اطلاعات مفید تغذیه ای را برای کاربران به منظور کنترل وزن خود ادغام می کند. می توانید با انتخاب محصولات از پایگاه داده تغذیه، آنچه را که در طول روز می خورید ثبت کنید و ببینید آیا غذا مطابق با هدف شما است یا خیر.

Zero  یک برنامه روزه داری و رژیم غذائی است که به شما امکان می دهد اهداف روزه داری خود را تعیین کنید و نحوه تغییر خلق و خوی خود را در طول دوره روزه داری پیگیری کنید. شما می توانید هر نوع روزه و رژیم غذایی (16:8/20:4/36-ساعت/روزه سفارشی) را انتخاب کنید و تعداد افرادی که با شما روزه می گیرند را ببینید. این برنامه اطلاعاتی در مورد مرحله روزه داری و نحوه واکنش بدن شما به کمبود غذا ارائه می

دهد

گیمیفیکیشن در حوزه سلامت

 

برنامه های گیمیفیکیشن در توانبخشی و فیزیوتراپی

تمرین چشم: تمرین چشم یک برنامه تمرینی چشم است که برای بهبود بینایی و آرامش چشمان شما طراحی شده است. می‌توانید دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های صوتی را دریافت کنید، پیشرفت خود را پیگیری کنید، آمار هفتگی و طول عمر را ببینید، و همچنین دستاوردهایی برای استفاده روزمره دریافت کنید.

گیمیفیکیشن و تمرین چشم

تمرین چشم

 

Prehabیک پلت فرم آموزشی است که به کاربران می آموزد چگونه از طریق تمرینات فیزیوتراپی کنترل سلامت خود را در دست بگیرند. این برنامه تمرینات، نکات و توانایی برقراری ارتباط مستقیم با درمانگران را درنوک انگشتان به شما می دهد. می توانید تمرینات خود را ثبت کنید و عملکرد ورزشی خود را پیگیری کنید

گیمیفیکشن در بهداشت و درمان

Physera شامل تمریناتی است که توسط فیزیوتراپیست ها برای ایجاد قدرت و انعطاف پذیری ایجاد شده است. همیشه می تواند کمک کننده باشد، خواه بازتوانی ناشی از آسیب باشد یا فقط درد آزاردهنده. می توانید یک تمرین سفارشی را با استفاده از یک کتابخانه تمرینی گسترده انتخاب کنید و تمرینات خود را دنبال کنید، یا می توانید تمرین خود را ایجاد کنید.

اپلیکیشن های سلامت عاطفی و گیمیفیکیشن

Loóna یک برنامه هشدار دهنده خلق و خو است که به شما امکان می دهد به سرعت از یک روز طولانی استرس زا جدا شوید و در خلق و خوی مناسب برای خواب قرار بگیرید. هر شب یک "منظره خواب" توصیه شده دریافت می کنید، که یک جلسه راهنمایی است که داستان سرایی، آرامش مبتنی بر فعالیت و صداهای منحصر به فرد را ترکیب می کند. شما باید آن را کامل کنید تا ذهن خود را به حالت اولیه بازگردانید و حالتی عالی برای خواب ایجاد کنید.

Happify شامل فعالیت ها و بازی های مبتنی بر علم است. این به کاربران کمک می کند تا بهزیستی عاطفی خود را بهبود بخشند و بر استرس غلبه کنند. این برنامه دارای بیش از 30 آهنگ برای انتخاب است و پیشرفت کاربر را دنبال می کند تا ببیند مهارت های آنها چگونه مقایسه می شود. تمام آهنگ ها بر اساس تحقیقات علمی دانشمندان علوم اعصاب و روانشناسان در استنفورد، هاروارد و پن است.

 

کاربرد گیمیفیکیشن در پزشکی

هنگامی که به دنبال درک احساسات خود از جمله افسردگی، اضطراب یا سطوح بالای استرس هستید، Moodfit خلق و خوی شما را شکل می دهد. این برنامه به شما امکان می دهد پیشرفت روزانه را ردیابی کنید، بینش های بصری را با تمرینات کاربردی ارائه می دهد و اهداف خلق و خوی خود را به شما یادآوری می کند.

 

 

چگونه اپلیکیشن بهداشت و درمان موجود خود را بازی وار Gamify کنید؟

برای بازی وار کردن  اپلیکیشن بهداشت و درمان خود نیاز است تا به یکسری عوامل دقت و توجه کنید که در زیر اورده شده است:

استراتژی گیمیفیکیشن

در این مرحله باید نقاط حساس و مهم را که گیمیفیکیشن باید به آنها رسیدگی کند، مشخص کنید. به عنوان مثال، مشکلات تمرکز حین مدیتیشن، از دست دادن انگیزه در طول روزه داری، یا مشکلات در حین توانبخشی.

استراتژی گیمیفیکیشن اپلیکیشن بر دو اصل اصلی استوار است: مکانیک و دینامیک.

مکانیک گیمیفیکیشن

مکانیک فعالیت کاربر را هدایت می کند. به عنوان مثال، یک کاربر برای دریافت نشان باید 1000 کیلو کالری بسوزاند.

 

داینامیک گیمیفیکیشن

دینامیک رفتارها و الگوهای بازی است که در سه عنصر تجسم یافته است:

  • محدودیت ها: محدودیت هایی که بر بازیکن تحمیل می شود. به عنوان مثال، یک کاربر باید یک تمرین را در یک بازه زمانی خاص انجام دهد.
  • احساسات: آنها یک بازی را معنادارتر می کنند و ارتباط کاربر را با بازی افزایش می دهند.
  • شخصی سازی: عناصر گیمیفیکیشن بر اساس علائمی است که کاربر در برنامه مشخص می کند. به عنوان مثال، یک برنامه ذهن آگاهی بسته به وضعیت روانی کاربر، مراقبه ها و فعالیت های متنوعی را ارائه می دهد.
  • بازخورد سریع: کاربران باید بازخورد فوری در قالب دستاوردها یا پاداش ها یا توصیه های پزشک دریافت کنند.
  • نوار پیشرفت: کاربران باید بتوانند پیشرفت خود را پیگیری کرده و نتایج اولیه خود را با نتایج فعلی مقایسه کنند. به همین دلیل است که برنامه باید تجزیه و تحلیل قوی ارائه دهد.

در این مرحله شما تمام ایده ها و الزامات گیمیفیکیشن را برای طراحی اپلیکیشن جمع آوری می کنید.

طرح گیمیفیکیشن

در این مرحله باید عناصر مختلف بازی را طراحی کنید.

  • نشان ها، باز کردن قفل ها، امتیازها و برچسب ها: به عنوان مثال، برای انجام یک جلسه تمرین یا مراقبه.
  • تابلوهای امتیازات: اگر کاربران به طور جمعی تمرین کنند، می توانند بفهمند چه کسی موفق تر است.
  • چالش‌ها: از طریق چالش‌ها و تلاش‌های مداوم، کاربران برای ادامه استفاده از یک برنامه انگیزه پیدا می‌کنند. چالش ها باید به طور مرتب به روز شوند تا گزینه های کافی برای حفظ انگیزه استفاده از برنامه در اختیار کاربر قرار گیرد.

با کمک دو مفهوم می توان به سطح نزولی درگیری دست یافت:

طراحی درگیری ذهنی یا انگیجمنت (Engagment):

برای طراحی درگیری ذهنی یا انگیجمنت (Engagment) نیاز است تا به یک ساختار یا مدل طراحی رفتار در گیمیفیکیشن پایبند باشیم. مدل رفتاری فاگ سه عامل کلیدی را که رفتار کاربر را تعریف می کند، مشخص می کند:

  • انگیزه (لذت، امید، طرد، پذیرش، ترس)
  • ماشه (سیگنال خاصی که به کاربر اجازه می دهد بداند چه زمانی اقدام را انجام دهد)
  • توانایی انجام عمل.

حلقه درگیری (Engagement loop) این اصل گیمیفیکیشن سه لایه دیگر به مدل فاگ اضافه می کند:

  • بازخوردی که کاربر پس از هر اقدامی می دهد
  • سفر کاربر (مرحله خاصی که کاربر در آن قرار دارد)
  • حلقه (بازخورد هر کاربر باید با سطح انگیزشی بعدی دنبال شود)

 

پیاده سازی گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان

به یاد داشته باشید که هدف اصلی برنامه شما کمک به افراد سالم‌تر است، خواه ردیابی فعالیت‌های آن‌ها یا پرورش عادات جدید باشد. گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان فقط یک قلاب است که کاربران را با انگیزه نگه می دارد. نباید از هدف اصلی که کاربر می خواهد با برنامه به آن دست یابد، منحرف شود. شما در حال توسعه یک برنامه مراقبت بهداشتی با عناصر بازی هستید، نه فقط یک بازی.

همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که برنامه های سلامت گیمیفای شده داده های شخصی کاربران را جمع آوری می کنند و امنیت آن نباید نقض شود. حریم خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است و برخلاف بسیاری دیگر از نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و امنیتی دیجیتال، برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی مشمول قوانین شدید هستند. به همین دلیل است که باید از طریق قانون قابل حمل و پاسخگویی بیمه سلامت (HIPAA) گواهینامه دریافت کنید.

سایر اقداماتی که از کاربران بیمار شما محافظت می کند عبارتند از:

  • افزودن رمزهای عبور کاربر یا سایر اشکال احراز هویت کاربر
  • نصب و فعال کردن رمزگذاری در دستگاه های تلفن همراه

حفظ به روز رسانی برای جلوگیری از عفونت شبکه.

گیمیفیکیشن در برنامه های موبایلی پزشکی

در مورد دستگاه هایی که می خواهید پشتیبانی کنید تصمیم بگیرید. گیمیفیکیشن در mHealth (روی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند) به کاربران امکان دسترسی سریع و فوری به برنامه شما را می‌دهد، در حالی که برنامه‌های گیمیفای‌شده در دستگاه‌های دسک‌تاپ برای کاربران مسن‌تر و کسانی که تحقیقات عمیق‌تر و زمان‌برتر انجام می‌دهند مفید هستند.

 

مشاور گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان

یکی از بهترین مشاوران گیمیفیکیشن در بهداشت و درمان کشور ایران، دکتر محسن سیفی می باشند. ایشان در زمینه مشاوره کسب و کار  فعالیت می کنند و زمینه تخصصی ایشان از ابتدا فروش و بازاریابی بوده است. دکتر محسن سیفی پس از اتمام دوره متوسطه در دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک وارد دانشگاه اصفهان شد و تحت تعلیم اساتید بزرگ فروش و بازاریابی ایران قرار گرفت.

 

کتاب را تالیف، ترجمه و روانه بازار کردند:

شما میتوانید کتابهای فوق را از طریق صفحه ی کتابها در سایت های برند به صورت آنلاین تهیه کنید

 بعضی از عملکرد ها و افتخارات دکتر محسن سیفی:

  • بنیان گذار بازاریابی غیر انتفاعی ایران
  • رئیس کمیته بازی پردازی(گیمیفیکیشن) ایران – زیر مجموعه انجمن بازاریابی ایران
  • دبیر کل کنفرانس گیمیفیکیشن ایران و جایزه ملی گیمیفیکیشن ایران
  • نویسنده اولین کتاب تالیف شده در زمینه مدیریت تجربه مشتری آنلاین(انتشارات گسترش علوم پایه)
  • مولف و مترجم بیش از 8 کتاب در حوزه بازاریابی

بهترین تیم مشاوره گیمیفیکیشن تهران

برای استفاده از مشاور گیمیفیکیشن کافی است تا با یکی از کارکنان واحد خدمات مشتریان ما تماس بگیرید و مشکلات خود را بیان کنید یا برای استفاده از خدمات مشاور گیمیفیکیشن در تهران کافی است از طریق یکی از کانال های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید:

وب سایت www.hibrand.ir

شماره تلفن: 09120602447

کد ussd:

 #6096900*6655*

 اگر میخواهید بدانید که خدمات مشاوره ایی در حوزه گیمیفیکیشن شامل چه خدماتی است و هزینه خدمات مشاوره چقدر است اینجا را کلیک کنید

گیمیفیکیشن در حوزه بهداشت و درمان مراقبت های بهداشتی یکی از موثرترین راه ها برای تشویق رفتارهای سالم و کمک به بیماران برای مدیریت شرایط مزمن خود است. به همین دلیل است که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که تکنیک های گیمیفیکیشن را در برنامه های خود ادغام می کنند، مزیت رقابتی را به دست می آورند. اگر می‌خواهید بدانید که مکانیک بازی چگونه می‌تواند به راه‌حل شما کمک کند، با Agent تماس بگیرید.

بازی Starbucks for Life

لازم نیست برای هر کمپین بازاریابی گیمیفیکیشن چرخ را دوباره اختراع کنید. بیرون آوردن یک مورد آشنا در هر سال نیز یک تاکتیک عالی است. اگر کمپین را به طور منظم اجرا کنید، مشتریان مشتاقانه منتظر آن هستند و این هیجان می تواند باعث تعامل بیشتر شود.

به عنوان مثال، در هفت سال گذشته، هر سال استارباکس یک کمپین تعطیلات به نام «استارباکس برای زندگی» را اجرا کرده است. این یک بازی است که فقط به اعضای پاداش استارباکس ارائه می شود. بازیکنان با خرید نوشیدنی و انجام چالش ها حق بازی را به دست می آورند. با انجام بازی، این شانس را دارید که جوایزی مانند ستاره های جایزه، کالاها و نوشیدنی های رایگان (حتی نوشیدنی های رایگان برای LIFE) برنده شوید.

 

 

نوشتن دیدگاه

ارسال