گیمیفیکیشن در فروش

گیمیفیکیشن در فروش یکی از مطالب جدید حوزه بازاریابی است که جدیدا خیلی بر سر زبان ها افتاده است. گیمیفیکیشن در فروش یکی از استراتژی های تعمل لذت بخش با مشتری است و از سال های 2002 تا کنون به شدت کاربردی شده است. برای اینکه گیمیفیکیشن در فروش را یاد بگیرید مقاله زیر را مطالعه کنید. 

 

 

 ig f 1

مشاور گیمیفیکیشن در فروش مشاور گیمیفیکیشن در فروش دکتر محسن سیفی می باشد. ایشان مشاور گیمیفیکیشن در فروش را به شکل علمی از سال 1394 شروع کرد و دارای سه کتاب در حوزه گیمیفیکیشن می باشد. همچنین ایشان اولین رئیس کمیته علمی گیمیفیکیشن در ایران است و اولین کنفرانس علمی گیمیفیکیشن در ایران را برگزار کرده است. برای دریافت مشاوره با ایشان کافی است با شماره 09120602447 تماس بگیرید و با درخواست مشاوره از طریق سایت بدهید.

 ig f 2

چرا مدیران اینقدر مشتاق بازی سازی هستند؟

برایان برک محقق گارتنر در مقاله خود می گوید: از گیمیفیکیشن می توان برای تشویق فروشندگان برای وارد کردن اطلاعات مشتری، ارزیابی کیفیت سرنخ های فروش و پیگیری جلسات پس از فروش استفاده کرد. پیروی از این مراحل منجر به فرآیند فروش موثرتر می شود که هم به نفع فروشنده و هم شرکت است. گیمیفیکیشن مدیران و مدیران را قادر می‌سازد تا اهداف و نتایج فروش خود را کنترل، مدیریت کرده و یک دید کلی داشته باشند. به ویژه برای فروشندگان، ایده مسابقه مبتنی بر عملکرد جذاب است زیرا رقابت بخشی از فروش است. بنابراین آنها با چالش گیمیفی که مدیرانشان طراحی و راه اندازی کرده اند برانگیخته می شوند.

 

تکنیک های گیمیفیکیشن چیست؟

گیمیفیکیشن تکنیکی است که طراحان برای وارد کردن عناصر گیم پلی در تنظیمات غیربازی از آن استفاده می کنند، بنابراین تعامل کاربر با یک محصول یا خدمات را افزایش می دهند. طراحان با قرار دادن ویژگی‌های سرگرم‌کننده مناسب مانند تابلوهای امتیازات و نشان‌ها در یک سیستم موجود، از انگیزه‌های درونی کاربران استفاده می‌کنند تا از استفاده بیشتر از آن لذت ببرند.

 

گیمیفیکیشن در فروش چیست؟

گیمیفیکیشن در فروش؛ فرآیند تبدیل وظایف مشتری مداری و واحد فروش، مانند تماس با مشتریان بالقوه، تنظیم جلسات و بستن معاملات به یک فرآیند بازی مانند است. انجام کارها اغلب با یک پاداش همراه است که به فروشندگان انگیزه می دهد تا رفتارهایی را که به موفقیت آنها کمک کرده است را به طور مداوم تکرار کنند.

 ig f 3

گیمیفیکیشن در خرده فروشی چیست؟

در خرده فروشی، گیمیفیکیشن به بهبود تجربه خرید، جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود کمک می کند. همه اینها با تبدیل تلاش های معمول بازاریابی شما به یک بازی به دست می آید. نشان داده شده است که افزودن جنبه های بازی به عملکردهای تجاری باعث افزایش جذب مشتری تا 700٪ می شود. چرا گیمیفیکیشن در فروش مهم است؟ تحقیقات نشان می دهد که گیمیفیکیشن فروش حس تعلق را ایجاد می کند، باعث می شود کارکنان در کار احساس بهره وری بیشتری داشته باشند و رضایت شغلی را بهبود می بخشد. نمایندگان فروش که در محیط های گیمیفی کار می کنند وظایف خود را سریعتر به پایان می رسانند و در محل کار احساس شادی بیشتری می کنند. چگونه گیمیفیکیشن فروش را افزایش می دهد؟ از گیمیفیکیشن می توان برای تشویق فروشندگان برای وارد کردن اطلاعات مشتری، ارزیابی کیفیت سرنخ های فروش و پیگیری جلسات پس از فروش استفاده کرد. پیروی از این مراحل منجر به فرآیند فروش موثرتر می شود که هم به نفع فروشنده و هم شرکت است.

 ig f 4

چگونه آموزش فروش را گیمیفای می کنید؟

از جوایز استفاده کنید هر زمان که فروشندگان خود مهارتی از خود نشان دادند، با نشان و امتیاز پاداش دهید. اینها به آنها انگیزه می دهد و آنها می دانند که شرکت زمان و تلاش آنها را تشخیص می دهد. ...

• فورا بازخورد بدهید.

• شبیه سازی ایجاد کنید

• مواد آموزشی با اندازه لقمه.                    

• حس رقابت.

 

چگونه می توانم بازی فروش خود را بهبود بخشم؟

مهارت های شنیداری را تقویت کنید. در آموزش فروش شرکت کنید. آموزش فروش و فرصت های توسعه حرفه ای می تواند مهارت های شما را تازه نگه دارد.

• اجرای نقش آفرینی

• سخنرانی عمومی را تمرین کنید.

• یک مربی پیدا کنید

• سوال بپرس.

• یک یادگیرنده مادام العمر شوید.

• مهارت های جستجو را بهبود بخشید

• تماس های فروش خود را مرور کنید.

 

چگونه از گیمیفیکیشن در فروش استفاده می شود؟

ایده های گیمیفیکیشن در فروش که موجی از سرگرمی را در تیم فروش شما ایجاد می کند شامل موارد زیر است:

• فرآیند یادگیری کارمند جدید را سرگرم کننده کنید.

• مسابقات هفتگی؛ انگیزه هفتگی.

• قرعه کشی جوایز .

• Gamifying راه اندازی محصول جدید.

• فروشنده هفته / ماه / سال. • بررسی دانش Gamified.

• درک کنید که چه چیزی به افراد شما انگیزه می دهد.

 

هشت محرک اصلی گیمیفیکیشن چیست؟

هشت محرک اصلی گیمیفیکیشن در فروش شامل موارد زیر می باشد:

  1. معنی و فراخوان حماسی.
  2. توسعه و پیشرفت.
  3. توانمندسازی خلاقیت و بازخورد.
  4. مالکیت و تملک.
  5. نفوذ و ارتباط اجتماعی.
  6. کمبود و بی حوصلگی.
  7. غیرقابل پیش بینی بودن و کنجکاوی.
  8. از دست دادن و اجتناب.

 

شاخص های عملکرد گیمیفیکیشن (KPI) چیست؟

گنجاندن تکنیک‌های گیمیفیکیشن در ابتکارات مشارکت کارکنان به شما کمک می‌کند شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را ردیابی کنید که داده‌های بهره‌وری هر کارگر، داده‌های تیم و سایر معیارهای عملکردی که کسب‌وکار را هدایت می‌کنند، قابل مشاهده هستند.

 

سه عنصر گیمیفیکیشن چیست؟

گیمیفیکیشن استفاده از عناصر بازی در نوع دیگری از فعالیت است. عناصر رایج گیمیفیکیشن شامل امتیازها، تایمرها، نشان‌ها و تابلوهای امتیازات است.( points, timers, badges, and leaderboards)

 

مزایای گیمیفیکیشن چیست؟

در اینجا به چند مورد از مزایای گیمیفیکیشن اشاره می کنیم:

• گیمیفیکیشن به رشد شناختی در نوجوانان کمک می کند.

• در برخی موارد به رشد فیزیکی کمک می کند.

• گیمیفیکیشن سطح مشارکت را در کلاس‌های درس افزایش می‌دهد.

• گیمیفیکیشن به دسترسی در کلاس کمک می کند.

گیمیفیکیشن در بخش های مختلف سازمان برای اینکه بتوانید افراد خود را تقویت کنید، گیمیفیکیشن از تکنیک‌های بازی که در بازی‌های سنتی پیدا می‌کنید استفاده می‌کند و آن را در محیطی به ظاهر غیر لودیک معرفی می‌کند. هدف بهبود عملکرد و نتایج بلند مدت است

 ig f 5گیمیفیکیشن در ورزش، آموزش... وجود دارد و در دنیای شرکت‌ها با سرعت کامل در حال ظهور است، که توسط نسل Y تقویت شده است. با این حال، برای ایجاد انگیزه در کارکنان، باید از مشخصات بازیکن آنها آگاه باشید تا از اهرم های انگیزشی مناسب استفاده کنید.

 

گیمیفیکیشن در بخش فناوری اطلاعات

مصاحبه ای از سدریک پیرارد Cédric Pierrard سدریک پیرارد ، مدیر اجرایی Efficy و بزرگ شده نسلی که کنسول‌های نینتندو و آتاری را بازی می‌کردند، توسط Kanaal Z مصاحبه شد. او در این مصاحبه در مورد نحوه معرفی گیمیفیکیشن و اینکه چگونه دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات را متحول خواهد کرد صحبت می کند. این تکنیک‌ها که زمانی در بازی‌های ویدیویی استفاده می‌شد، اکنون برای افزایش فروش با اعطای امتیاز استفاده می‌شوند. با گرفتن قرار ملاقات و سفارش مشتری می توان امتیاز کسب کرد. هدف از این کار ثبت یک رکورد است. بنابراین فروشندگان انگیزه بیشتری دارند. یک فروشنده معمولی همیشه می خواهد اولین نفر در تیم باشد. این بخشی از ماهیت ذاتی هر فروشنده است. آنها تقریبا همیشه رقابتی هستند. این مهمترین جنبه برای ایجاد انگیزه است. فراتر از آن، فروشندگان از این نظر انگیزه دارند که باید بر اساس دانش نرم افزار یا دانش یک تکنیک خاص به سطح معینی برسند که آنها را در شغلشان بهتر کند. اکنون ثابت شده است که این امر منجر به افزایش 35 درصدی گردش مالی برای مشتریان Efficy شده است. این تنها به دلیل گیمیفیکیشن نیست،

بلکه به دلیل تمرکز بیشتر فرهنگ شرکت بر انگیزه کارکنان است. با رتبه‌بندی، فردی که در آخر قرار می‌گیرد بی‌انگیزه نمی‌شود، اما مدیر فروش می‌تواند دقیقاً تنظیم کند تا فروشنده همچنان برای رسیدن به هدف خود تلاش کند، مثلاً با راه‌اندازی یک چالش جدید.گیمیفیکیشن واقعاً در شرف شکستن است. طبق گفته گارتنر، گیمیفیکیشن طی چند سال آینده گردش مالی خود را از 1 تا 2 میلیارد دلار به 5 میلیارد دلار افزایش خواهد داد. پس زمان خوبی برای این سرمایه گذاری توسط Efficy است.» تیم مشاور گیمیفیکیشن در فروش بهترین تیم مشاور گیمیفیکیشن در فروش hibrand.ir می باشد. این تیم مشاور گیمیفیکیشن در فروش را به شکل علمی از سال 1394 شروع کرد و دارای سوابق علمی و اجرائی در حوزه گیمیفیکیشن می باشد. همچنین این تیم اولین هسته کمیته علمی گیمیفیکیشن در ایران است و اولین کنفرانس علمی گیمیفیکیشن در ایران را برگزار کرده است.

برای دریافت مشاوره با این تیم کافی است با شماره 09120602447 تماس بگیرید و با درخواست مشاوره از طریق سایت بدهید.

نوشتن دیدگاه

ارسال