گیمیفیکیشن در فروش و تبلیغات

گیمیفیکیشن در فروش و تبلیغات شامل استفاده از تکنیک‌های بازی‌های مانند مسابقات، تابلوهای امتیازات، امتیازات، نشان‌ها و اعلام‌های فوری است تا رفتار را در شرایط معمولی غیربازی تقویت کند. فرمول اصلی گیمیفیکیشن برای ارائه بازخورد در زمان واقعی برای شناسایی و موفقیت است.

 

ig f t 1

در یک محیط فروش، این نوع مفاهیم کلیدی برای جذب و برانگیختن ماهیت رقابتی نمایندگان شما و تسریع عملکرد فروش تیم شما هستند! ابزارهای گیمیفیکیشن فروش یک تغییر سرعت در میان ماهیت، خسته‌کننده‌های سرد، زمین‌ها، پیگیری‌ها و تعقیب سرنخ‌های بالقوه هستند.

 

مشاور گیمیفیکیشن در فروش

مشاور گیمیفیکیشن در فروش دکتر محسن سیفی می باشد. ایشان مشاور گیمیفیکیشن در فروش را به شکل علمی از سال 1394 شروع کرد و دارای سه کتاب در حوزه گیمیفیکیشن می باشد. همچنین اولین رئیس کمیته علمی گیمیفیکیشن در ایران است و اولین کنفرانس علمی در ایران برگزار می شود. برای دریافت مشاوره با ایشان کافی است با شماره 09120602447 تماس بگیرید و با درخواست مشاوره از طریق سایت بدهید.

 

گیمیفیکیشن در فروش و تبلیغات چگونه کار می کنم؟

همه نمایندگی های فروش یکسان ساخته نمی شوند. از تیم‌ها با انگیزه‌های بیرونی، مانند سودهای پولی، پیشرفت می‌کنند تا واقعاً خود را به سطح بعدی برسانند و به خود یادآوری کنند که برای چه چیزی تلاش می‌کنند. سایر تیم ها بیشتر با چیزهایی مانند کسب انگیزه ها، اهداف شخصی یا دستیابی به نقاط عطف جدیده ذاتی دارند. گیمیفیکیشن فروش همه این انگیزه‌ها را می‌گیرند و آنها را در یک محصول کارآمد می‌کنند.

 

1. بهبود انگیزه

فروشندگان ذاتاً رقابتی هستند - فقط مشخص کردن چیزی است که آنها را حرکت می دهد. گیمیفیکیشن فروش بسیار مهم است زیرا به برخی از اولیه ترین غرایز و خواسته های ما مانند جامعه، وضعیت، رقابت، بازخورد و سودها - به شیوه های سرگرم کننده و پرارزش ضربه می زند. با هدف قرار دادن این نیازهای اساسی، گیمیفیکیشن آهنربایی است که افراد را در تلاش برای ارتقاء سطح و دریافت یا دریافت مطالب خود درگیر نگه می دارد.

ig f t 2

2. بهبود همکاری

نفوذ اجتماعی یک محرک قدرتمند در محیط‌های گیمیفی‌شده است و افراد با عملکرد بالا دوست خواهند داشت دانش و تخصص خود را به اشتراک بگذارند! مسابقات باعث ایجاد حس رقابت دوستانه در بین تیم شما می‌شود، در حالی که مسابقات فوری فوق‌العاده برای درگیر کردن همه هستند - برای جشن گرفتن پیروزی‌های یا سوق دادن آنها به بازی خود و رسیدن به آن رتبه برتر. فروشندگان دوست دارند در کاری که انجام می دهند بهترین باشند - و از حس غرور و ستایشی که وقتی کل تیم به جشن موفقیتشان می پیوندند لذت می برند.

 

3. بازخورد فوری

با گیمیفیکیشن کارمندان مجبور نیستند منتظر حضور یک به یک باشند تا از عملکردشان مطلع شوند. بازخورد فوری و ثابت است - بنابراین آنها همیشه می دانند که در کجایند و می توانند با آن عمل کنند. به عنوان مثال، اعلان‌های فوری به‌ویژه در هدایت عملکرد بر روی فعالیت‌ها با شناسایی فوری هر زمانی که جلسه‌ای را می‌کند، مشتری را از سرگردانی نجات می‌دهد، فروش را متوقف می‌کند، به هدف دست می‌کند، یا به برخی دیگر. بردهای کوچک دیگر می‌رسد، تنها بوده است.

ig f t 3

4. صرفه جویی در زمان

اکثر ابزارهای گیمیفیکیشن فروش، خودکار کردن برنامه های استفاده از شما را آسان می کنند، زیرا آنها به طور مداوم پیشرفت می کنند و می توانند ارسال کنند. روزهایی که به صورت دستی مسابقات فروش را ردیابی می کنید، به گذشته خواهد بود!

 

5. عملکرد بهتر

اغلب ، این جایزه نیست که به فروش می‌دهد، این بالاتر ذاتی آنهاست که ببینند چگونه در مقابل همتایان خود قرار می‌گیرند و می‌خواهند نامشان را در صدر جدول امتیازات ببینند. تقویت مثبت از تکنیک های گیمیفیکیشن بر اثر انگیزه بیرونی باشد و چه درونی، به احساس تعلق بیشتر، بهبود یافته و به نوبه خود بهبود عملکرد فروش می شود

ig f t 4

نرم افزار گیمیفیکیشن و عملکرد متوسط اعضا

آیا عالی نخواهد بود اگر افراد ضعیف و متوسط شما انگیزه و عادات 10 درصد از فروشندگان برتر شما را داشته باشند؟ گیمیفیکیشن فروش، عملکرد ضعیف و متوسط شما را به سلاح مخفی جدید شما تبدیل می کند، با SalesScreen که KPI عملکرد متوسط را تا 61٪ و عملکرد پایین را تا 107٪ افزایش می دهد. انگیزه دادن به تیم خود را با پاداش هایی که می خواهند، ابزارهایی که باعث رشد آنها می شود و فرهنگ فروش که آنها را تشویق می کند تا هر روز عادات سالم را ایجاد کنند، شروع کنید.

 

کاربردهای رایج گیمیفیکیشن در فروش و تبلیغات

آیا تا به حال در بازی Candy Crush گم شده اید؟ برای پیشی گرفتن از رقیب پلوتن را سخت تر کرده اید؟ اگر چنین است، شما توسط گیمیفیکیشن بازی شده اید. از برنامه های تناسب اندام و فیلترهای زوم گرفته تا تماس های فروش و فیدهای اجتماعی، گیمیفیکیشن در بسیاری از جنبه های زندگی روزمره ما نفوذ کرده است. تمرین افزودن عناصر بازی مانند محیط های غیر از بازی باعث بهبود عملکرد و عملکرد می شود. گیمیفیکیشن می تواند رقابتی باشد - مانند مسابقه ای برای فروشندگان. همچنین می تواند مشارکت داشته باشد، مانند گروهی از توسعه دهندگان نرم افزار که با هم کار می کنند

ig f t 5

تیم فروش خود را با گیمیفیکیشن فروش ارتقا دهید

گیمیفیکیشن فروش از نظر علمی ثابت شده است که KPIها را افزایش می‌دهد، انگیزه را به شدت افزایش می‌دهد و به ایجاد دوباره هیاهوی طبقه فروش برای نیروی کار از راه دور کمک می‌کند. فقط رقابت نکنید، با SalesScreen، بازیگران میانی خود را به سلاح مخفی جدید خود تبدیل کنید.

 

6 ایده گیمیفیکیشن در فروش و تبلیغات

کارمندان به روش های مختلف انگیزه دارند - و این همیشه شامل جوایز نیست. برخی از نمایندگان فروش شما فقط از این که بدانند کار خوبی انجام می دهند راضی می شوند. دیگران بر اساس شناخت همتایان خود پیشرفت می کنند. استفاده از انواع مختلفی از شش ایده گیمیفیکیشن فروش زیر به شما کمک می کند تا یک استراتژی گیمیفیکیشن بسازید که به همه اعضای تیم شما انگیزه دهد و نتایج مورد نظر شما را به ارمغان بیاورد.

 

1. مسابقات

متداول ترین شکل گیمیفیکیشن، مسابقات فروش، راهی سرگرم کننده و جذاب برای تقویت روحیه و تشویق همه اعضای تیم به مشارکت است – و نه تنها به بهترین بازیکنان شما پاداش می دهد. آیا تا به حال یک مسابقه فروش برگزار کرده اید که به نتایجی که انتظارش را داشتید نرسیده باشد؟ این بیشتر از آنچه انتظار دارید اتفاق می افتد. رقابت‌های فروش را در مورد فعالیت یا معیارهایی غیر از «بالاترین درآمد» در نظر بگیرید. به این ترتیب، از بیگانگی نمایندگان فروش جدید و با عملکرد متوسط ​​که احساس می‌کنند شانسی برای برنده شدن ندارند، دست از تلاش نمی‌کشند. ig f t 6

مسابقاتی مانند مسابقه بالا که در آن اعضای تیم برای ایجاد بیشترین امتیاز، پاداش دادن به کار سخت و جشن گرفتن برنده های سریع با هم رقابت می کنند. این فقط می تواند انگیزه ای باشد که تکرارهای ضعیف برای عملکرد بهتر از اهداف - و برنده شدن نیاز دارند. آنها همچنین می توانند از مجریان برتر شما - که ممکن است به یک خط لوله قوی متکی بوده اند - ترغیب کنند که به اصول اولیه بازگردند.

 

2. تابلوهای امتیازات

تابلوهای امتیازات مرحله بعدی عالی در گیمیفیکیشن هستند زیرا پیاده سازی آنها آسان است و مردم بلافاصله آنها را درک می کنند. به عنوان یک ابزار گیمیفیکیشن فروش، تابلوهای امتیازات کاملاً در کنار مسابقات کار می کنند! یک رقابت فروش را بر اساس KPI که می خواهید به دست آورید، اجرا کنید و رهبران را روی یک تریبون نمایش دهید. مطمئن شوید تابلوهای امتیازات خود را در جایی نمایش دهید که همه بتوانند آنها را ببینند - تلویزیون های صفحه تخت در اطراف دفتر ایده آل هستند.
ig f t 7

ببینید که چگونه غول مد دانمارکی، Trendday، با نمایش داشبورد داده‌ها بر روی تلویزیون‌های موجود در دفتر، شفافیت را افزایش داد و انگیزه کارکنان را افزایش داد.

معیارهای خود را به اهداف مبتنی بر درآمد محدود نکنید. از تابلوهای امتیازات برای افزایش اشتیاق در مورد فعالیت‌های خسته‌کننده، مانند تعداد تماس‌های خروجی یا ایمیل‌های ارسال شده، استفاده کنید. به مثال تابلوی امتیازات زیر که در آن تیم ها برای دستیابی به بالاترین ارزش فروش در سراسر کشورها با یکدیگر رقابت می کنند، نگاهی بیندازید. زمانی که نمایندگان بتوانند پیشرفت خود را ببینند - و چقدر به پیشتاز نزدیک هستند - انگیزه بیشتری برای عملکرد و تضمین آن جایگاه بالا خواهند داشت.

 

3. امتیاز

مانند مسابقات، امتیازها روشی عالی برای تشویق فعالیت‌های برتر هستند. برای اینکه از سیستم امتیازدهی بیشترین بهره را ببرید، مطمئن شوید که آنها فعالیت های مطلوب را تشویق می کنند - نه اینکه فقط امتیاز را حفظ کنند. اعطای امتیاز متناسب برای کارهای فروش مانند برقراری تماس، رزرو نسخه نمایشی، انتقال مشتری در مرحله جدیدی از خط لوله، یا بستن یک معامله، نمایندگان فروش را تشویق می‌کند تا در این فعالیت‌ها شرکت کنند – که بعداً نتیجه خواهد داد!

مطمئن نیستید چه کارهای دیگری را می توانید پیگیری و پاداش دهید؟ از این فهرست 21 KPI فروش الهام بگیرید که هر مدیر فروش باید آن را ردیابی کند (با مثال!). پیاده‌سازی سیستمی که در آن امتیازها را می‌توان با پاداش رد و بدل کرد، به این معنی است که نمایندگان شما برای انجام کار انگیزه خواهند داشت. با این روش فقط تخیل خود را محدود می کنید!

 

4. نشان ها

در اینجا شانس شما برای استفاده از کمی روانشناسی گیمیفیکیشن است. مردم چیزی را می خواهند که نمی توانند داشته باشند و دوست دارند به رسمیت شناخته شوند! نشان‌ها به هر دوی این درایوهای اصلی ضربه می‌زنند. برای موثر بودن، فقط نشان هایی را برای به رسمیت شناختن تسلط یا پیشرفت اعطا کنید. به اینها به عنوان نسخه بزرگسال نشان های پیشاهنگی فکر کنید و بر این اساس به آنها اعطا کنید. ig f t 8

این مثال از نرم‌افزار گیمیفیکیشن Plecto برای نمایش یک نشان ستاره برای هر عضو تیمی که به هدف جلسات ماهانه خود می‌رسد، یک نماد دلار زمانی که یک نماینده به ارزش معاملات برنده شده خود می‌رسد، و یک نشان جام قهرمانان برای هر نماینده‌ای که به هدف توافق عملکرد خود می‌رسد، نشان می‌دهد. .

 

5. اطلاعیه های فوری

این یکی از بهترین راه ها برای ایجاد هیجان در طول روز کاری است! هر زمان که شخصی به نقطه عطفی رسید، فعالیتی را در CRM ثبت کرد یا یک فعالیت فروش با بازده بالا را انجام داد، با نمایش اعلان‌های فوری در رایانه‌های نمایندگان خود، فوراً تحسین کنید. مراقب باشید که اعلان‌های زیادی تنظیم نکنید - تعداد زیاد اعلان‌ها تاثیر آنها را از بین می‌برند و در پس‌زمینه محو می‌شوند. ig f t 9

برای فعال نگه داشتن نمایندگان خروجی خود، نرم افزار گیمیفیکیشن فروش مانند Plecto را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد اعلان ها را به گوشی های هوشمند آنها ارسال کنید. چه کسانی برای دریافت تقدیر از تلاش‌های خود هیجان‌زده نیستند - به‌ویژه به شکل هشداری که همه اعضای تیم شما نیز دریافت می‌کنند، بنابراین می‌توانید دستاوردها را با هم جشن بگیرید!

 

 6. چالش ها

چالش‌ها که شدت کمتری نسبت به رقابت‌های فروش دارند، راهی سرگرم‌کننده برای انجام اقدامات فوری هستند. آن را کوچک و ساده نگه دارید. آیا انرژی در پنجشنبه عقب می ماند؟ یک چالش فلش را اعلام کنید - برای مثال، هرکسی که بیشترین تماس های خروجی را برقرار کند یا بیشترین ایمیل را تا پایان روز ارسال کند، بعد از ظهر جمعه تعطیل است. آیا دموها از کار افتاده اند؟ یک چالش هفتگی را اعلام کنید که در آن هر نماینده‌ای که تعداد معینی دمو در یک روز رزرو می‌کند، برنده یک جایزه می‌شود - اجازه می‌دهید چندین برد توسط یک نماینده به دست بیاید و شاهد افزایش تعداد آنها باشید!

 

7 جایزه گیمیفیکیشن فروش سرگرم کننده و غیرمنتظره

برخلاف مشوق‌های سنتی فروش سه ماهه، جوایز گیمیفیکیشن نباید بزرگ باشند – در واقع، حتی نباید مادی باشند. گیمیفیکیشن قرار است سرگرم کننده باشد، بنابراین اجازه دهید جوایز آن را منعکس کنند.

در اینجا هفت جایزه غیرمنتظره برای جذاب نگه داشتن گیمیفیکیشن فروش شما آورده شده است:

1- اجازه زودتر رفتن یا دیر آمدن

این انگیزه با حداقل هزینه یک پاداش بزرگ برای گیرنده است. آن را به مدت یک هفته جمعه نیم روز یا هر روز چند ساعت در نظر بگیرید!

2- جای پارک رزرو شده

روی علامت "فقط برندگان" سرمایه گذاری کنید و این جایزه را به صورت هفتگی یا ماهانه اهدا کنید.

3بلیط سینما روز کاری

برنده و یک مهمان را با یک مهمانی پذیرایی کنید - و کمی استراحت کنید تا از آن لذت ببرید.

4 بلیط لاتاری

این انگیزه کم هزینه هیجان انگیز است و پتانسیل یک روز پرداخت بزرگ را دارد!

5- ماساژ در مطب

یک ماساژور در محل رزرو کنید و چندین برنده را با یک ماساژ آرامش بخش پذیرایی کنید.

6 - ناهار پرداخت شده در کافه تریا یا کارت هدیه به غذای محلی

چه کسی از یک ناهار رایگان لذت نمی برد؟

7 - رئیس اولین قهوه روز را برای یک هفته می آورد

وادار کردن رئیس به انجام کاری "غیر رئیس مندانه" همیشه باعث ایجاد رفاقت می شود. آن را هم بزنید و اجازه دهید همه با هزینه شما سرگرم شوند!

تیم مشاور گیمیفیکیشن در فروش

بهترین تیم مشاور گیمیفیکیشن در فروش hibrand.ir می باشد. این تیم مشاور گیمیفیکیشن در فروش را به شکل علمی از سال 1394 شروع کرد و دارای سوابق علمی و اجرائی در حوزه گیمیفیکیشن می باشد. همچنین این تیم اولین هسته کمیته علمی گیمیفیکیشن در ایران است و اولین کنفرانس علمی گیمیفیکیشن در ایران را برگزار کرده است. برای دریافت مشاوره با این تیم کافی است با شماره 09120602447 تماس بگیرید و با درخواست مشاوره از طریق سایت بدهید.

نوشتن دیدگاه

ارسال