مشاور بازاریابی و فروش

مشاور بازاریابی و فروش

مشاور بازاریابی و فروش یکی از مهارت هایی است که برای کسب و کار ها در ایران بسیار حیاتی است. استفاده از خدمات مشاوره بازاریابی نیاز مند آشنایی کامل با این شغل می باشد.

در این مقاله تلاش شده تا در مورد مشاور بازاریابی و مهارت هایش توضیحاتی ارائه شود.

مشاور بازاریابی و فروش1

این مقاله به سوالات زیر پاسخ می دهد:

  • یک مشاور بازاریابی و فروش چه کاری انجام می دهد؟
  • مزایا و معایب شروع خدمات مشاور بازاریابی و فروش چیست؟
  • برای داشتن مشاور بازاریابی و فروش به چه مهارت و سابقه ای نیاز دارید؟
  • وظایف معمول یک مشاور بازاریابی و فروش چیست؟
  • چرا شرکت ها مشاور بازاریابی و فروش استخدام می کنند؟
  • درآمد مشاوران بازاریابی و فروش به طور معمول چقدر است؟
  • چگونه مشاور بازاریابی و فروش می شوید؟

مشاور بازاریابی و فروش2

در ادامه به توضیح موارد فوق می پردازیم:

  • یک مشاور بازاریابی و فروش چه کاری انجام می دهد؟

نقش یک مشاور بازاریابی بررسی استراتژی فعلی بازاریابی یک شرکت یا نام تجاری و ایجاد استراتژی بازاریابی جدید برای کمک به پیشرفت شرکت یا نام تجاری است. آنها همچنین مسئول اجرای استراتژی و سنجش اثربخشی آن هستند.

مشاور بازاریابی و فروش3

یک مشاور بازاریابی استراتژی بازاریابی مشتری ، از جمله مخاطبان هدف ، پیام نام تجاری و حضور در بازار یا صنعت خود را تجزیه و تحلیل می کند. سپس آنها تعیین می کنند که چه چیزی کار می کند و چه چیزی برای ایجاد استراتژی بازاریابی جدید با استفاده از معیارها ، داده ها و سایر اطلاعات شرکت ایجاد نمی کند.

پس از اجرای استراتژی جدید بازاریابی ، مشاور بازاریابی نتایج را اندازه گیری کرده و برای تعیین اثربخشی استراتژی به مشتری ارائه می دهد. این نقش شامل اجرای فرایند کامل ، از تصور تا تکمیل است. ارائه نتایج لازم است تا مشتریان شما بتوانند ارزش کار شما را درک کنند و بهترین نتیجه را از استراتژی جدید بازاریابی بگیرند.

  • مشاوران بازاریابی و فروش چه مهارت هایی باید داشته باشند؟

مشاوران بازاریابی برای کار موثر با مشتریان خود به ترکیبی از مهارت های فنی و نرم نیاز دارند. این مشاوران در بازاریابی ، تجارت ، ارتباطات و روانشناسی مهارت دارند. بسیاری از آنها همچنین در زمینه های خاص فرآیند بازاریابی تخصص دارند ، مانند:

  • بازاریابی آنلاین
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی غیر انتفاعی
  • نوشتن متن و محتوا
  • چاپ یا تبلیغات تلویزیونی
  • روابط عمومی
  • بازاریابی پاسخ مستقیم
  • مزایا و معایب شروع خدمات مشاور بازاریابی و فروش چیست؟

به عنوان یک مشاور بازاریابی ، می توانید از بسیاری از مزایای زندگی مشاور مستقل ، از جمله برنامه کاری انعطاف پذیر ، فضای دفتری اداری و انواع کارهای مختلف به صورت روزمره بهره مند شوید. مشاور بودن به ندرت کسل کننده یا مزاحم است ، زیرا اغلب برای حل آنها با چالش ها ، درخواست ها و مشکلات مختلفی روبرو هستید. اگر در یک برنامه کاری شلوغ و چند وجهی پیشرفت می کنید ، این نقش ممکن است برای شما ایده آل باشد.

شما همچنین با مشتریان مختلفی ، اغلب در صنایع مختلف کار می کنید و می توانید مهارت های خود را برای حمایت از مشتریان در سطوح مختلف صنعت خود ، از شرکت ها گرفته تا صاحبان مشاغل کوچک ، به کار بگیرید.

معایبی نیز وجود دارد. مشاور بازاریابی بودن می تواند یک کار کاملاً فرسایشی باشد ، به خصوص اگر در حال جابجایی با چندین مشتری هستید. در نهایت ممکن است ساعتها طولانی روی استراتژی بازاریابی مشتری کار کنید یا مجبور شوید در بسیاری از جلسات با مشتریان شرکت کنید تا استراتژی آنها را درست انجام دهید.

شما همچنین باید صبور باشید و با مشتری های خود همکاری کنید تا با آنها اعتماد کنید. بنابراین اگر با همکاری مشترک با دیگران یا مدیریت وقت خود به طور موثر دست و پنجه نرم می کنید ، این ممکن است یک نقش چالش برانگیز باشد.

مشاور بازاریابی و فروش 4

  • برای داشتن مشاور بازاریابی و فروش به چه مهارت و سابقه ای نیاز دارید؟

به عنوان یک مشاور بازاریابی ، برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان خود ، باید ترکیبی از مهارت های نرم و مهارت های فنی را داشته باشید.

  • مهارتهای فنی مشاور بازاریابی و فروش

از نظر مهارت های فنی و سوابق تحصیلی ، شما ممکن است یک مدرک کارشناسی در بازاریابی ، ارتباطات ، تجارت یا MBA با گرایش بازاریابی داشته باشید. در حالت ایده آل ، شما می توانید نمونه کارهایی داشته باشید که تجربه بازاریابی شما را به نمایش بگذارد ، از جمله پروژه های موفق و استراتژی هایی که ایجاد کرده اید.

شما همچنین می توانید در زمینه خاصی از بازاریابی تخصص داشته باشید ، مانند تجربه کار در شرکت های انرژی پاک یا ایجاد استراتژی برای فروشگاه های خرده فروشی آنلاین. اگر دیجیتال تخصص و تمرکز شما باشد ، ممکن است خود را به عنوان یک مشاور بازاریابی دیجیتال معرفی کنید.

همچنین ممکن است در روند بازاریابی تخصص داشته باشید ، از جمله:

  • نوشتن مطالب تبلیغاتی و ارتباطات
  • نام تجاری
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • سئو
  • بازاریابی آنلاین
  • نرم افزار اتوماسیون بازاریابی مانند HubSpot ، Eloqua و Marketo
  • چاپ یا تبلیغات تلویزیونی
  • روابط عمومی
  • مایکروسافت اکسل ، پاورپوینت ، مهارت های آفیس
  • مهارت های نرم مشاور بازاریابی و فروش

مهارتهای مهم انتقادی برای یک مشاور بازاریابی شامل تفکر خلاق ، تفکر انتقادی ، مهارتهای درون فردی و توانایی برقراری ارتباط تجزیه و تحلیل داده محور با مشتری است. یک مشاور بازاریابی موثر نیز با تمایل به درگیر شدن در داستان شرکت و مخاطبان هدف خود ، مشارکتی و تیم محور خواهد بود.

بسیاری از مشاوران موفق بازاریابی مهارت های همدلی بالایی دارند و می توانند به طور موثر به حرف مشتریان گوش دهند تا تعیین کنند که کدام استراتژی برای آنها بهتر کار خواهد کرد. از بسیاری جهات ، این نقش شما را ملزم می کند پیامی را که شرکت در گذشته به مشتریان خود گفته است ، بگیرید و دریابید که چگونه می توانید این پیام را بهبود ببخشید. مهارت های گوش دادن و همکاری جامد به شما کمک می کند تا این کار را به طور موثر انجام دهید.

داشتن ترکیبی از این مهارت های فنی و نرم به عنوان مشاور بازاریابی اطمینان حاصل می کند که می توانید یک استراتژی بازاریابی دقیق ایجاد کنید که سبد تجاری و اهداف شرکت را در نظر می گیرد.

  • وظایف معمول یک مشاور بازاریابی و فروش چیست؟

انتظار می رود که یک مشاور بازاریابی با یک شرکت یا نام تجاری درگیر شود و روش های جدیدی را برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید و موجود شناسایی کند. شما بازاریابی موجود در شرکت ، از جمله رسانه های اجتماعی ، تبلیغات و برنامه های پاداش مصرف کننده را ارزیابی خواهید کرد تا اثربخشی آنها را از نظر تولید و دستیابی به مخاطبان تعیین کنید.

شما همچنین مسئول شکل گیری نام تجاری جدید شرکت ، هویت نام تجاری و مخاطبان هدف خواهید بود. شما می توانید به استراتژی موجود اضافه کنید ، عناصری را بردارید یا یک استراتژی کاملاً جدید به مشتری ارائه دهید.

  • شما به عنوان یک مشاور بازاریابی ، از طریق ایجاد کمپین های رسانه های اجتماعی برای نام تجاری ، به بهبود تعامل مشتری با نام تجاری کمک خواهید کرد. همچنین می توانید با استفاده از SEO (بهینه سازی موتور جستجو) کمپین های بازاریابی ایمیل و رسانه های اجتماعی و همچنین تبلیغات آنلاین را مدیریت کنید.
  • مسئولیت اصلی دیگر ، پیگیری و نظارت بر تجزیه و تحلیل بازاریابی برای تعیین نقاط درد در استراتژی بازاریابی یا مناطقی است که می توانند اصلاح شوند. به عنوان بخشی از این دقت لازم ، ممکن است مجبور باشید آموزشهای آنلاین بازاریابی دیجیتال را به کارمندان ارائه دهید تا پس از ادامه کار ، آنها بتوانند خودشان استراتژی را مدیریت کنند.
  • در موارد نادر ، به عنوان یک مشاور بازاریابی ، ممکن است از شما خواسته شود که در صورت بروز مسئله یا حادثه ای بر نام تجاری یا اعتبار شرکت تأثیر منفی بگذارد ، برای شرکت کنترل خسارت کنید.

مشاور بازاریابی و فروش5

  • چرا شرکت ها مشاور بازاریابی و فروش استخدام می کنند؟

اگر یک شرکت در تلاش برای انجام درست بازاریابی دیجیتال و ایجاد مخاطبان آنلاین برای محصول خود باشد ، به دنبال یک مشاور بازاریابی دیجیتال خواهد بود. آنها ممکن است به یک استراتژی بازاریابی با اهداف کوتاه مدت و بلند مدت نیاز داشته باشند تا بتوانند رشد کنند.

اگر شرکتها برای تعیین موفقیت در استراتژی بازاریابی خود ، از ترافیک روزانه در وب سایت خود گرفته تا تعامل با شبکه های اجتماعی و تا حد بالقوه ، به یک مشاور بازاریابی نیاز داشته باشند ، باید به سراغ متخصص بازاریابی بروند. آنها همچنین ممکن است متوجه شوند که در دانش کارکنان آنها شکافی وجود دارد و برای رفع این شکاف نیاز به آموزش بازاریابی دیجیتال دارند.

برخی از شرکت ها یک مشاور بازاریابی استخدام می کنند زیرا آنها می خواهند ارتباط خود را با مشتریان موجود بهبود بخشند و احساس می کنند وقت آن رسیده است که آنها نیز برای جذب مشتری جدید به بازارهای جدیدی گسترش دهند.

مشاوران بازاریابی غالباً مهارتها و تجربیات تخصصی را ارائه می دهند که در یک شرکت یا سازمان وجود ندارد و می تواند دیدگاه بیرونی در مورد چالشها یا موضوعات موجود در شرکت فراهم کند. آنها چشم انداز تازه ای را ارائه می دهند که بسیاری از شرکت ها برای بهبود عملکرد خود و گسترش به بازارهای جدید به آن نیاز دارند.

  • درآمد مشاوران بازاریابی و فروش به طور معمول چقدر است؟

مشاوران بازاریابی غالباً بر اساس تجربه خود در این صنعت حقوق دریافت می کنند. طبق گفته Neuvoo ، در پایان پایین ، اگر یک تا سه سال تجربه داشته باشید ، ممکن است حدود 30،000 دلار CAD درآمد کسب کنید. اگر 4-6 سال تجربه داشته باشید ، ممکن است حدود 50،000 دلار CAD بدست آورید و اگر 7-10 سال سابقه داشته باشید ، ممکن است سالانه حدود 70،000 دلار CAD درآمد کسب کنید. پیشکسوتان صنعت با 15 سال سابقه کار می توانند حداکثر 90،000 دلار CAD در سال درآمد کسب کنند.

با این حال ، برخی از مشاوران بازاریابی بر اساس مشتری و میزان کار مورد نیاز پروژه هزینه دریافت می کنند. آنها ممکن است ساعت یا روز شارژ کنند تا اطمینان حاصل کنند که برای کارشان درآمد کافی دارند. بنابراین ، به عنوان مثال ، اگر می خواهید 65000 دلار حقوق خانه داشته باشید ، اگر 260 روز در سال کار می کنید برای حساب آخر هفته و غیره ، یا 31.25 دلار در هر ساعت به مدت هشت ساعت ، باید 250 دلار در روز شارژ کنید. روز کاری.

همچنین ممکن است هزینه های سربار خود مانند حمل و نقل ، فضای اداری یا سایر هزینه های مربوط به مشاغل را در نظر بگیرید و این هزینه را به هزینه روزانه یا ساعتی خود اضافه کنید تا اطمینان حاصل کنید که به عنوان مشاور هزینه های خود را تأمین می کنید.

  • چگونه مشاور بازاریابی و فروش می شوید؟

اکنون که همه چیز را در مورد آنچه یک مشاور بازاریابی انجام می دهد آموخته اید ، ممکن است از خود بپرسید که چگونه می توانید خدمات خود را در این نقش ارائه دهید. تبدیل شدن به یک مشاور بازاریابی می تواند راهی عالی برای ایجاد فرصت های خود و استفاده مناسب از مهارت های شما باشد. اگرچه ممکن است زمینه و مهارت لازم را داشته باشید ، شروع به کار به عنوان مشاور بازاریابی و حفظ شغل خود چند قدم اساسی را بر می دارد.

  • از مراجع و سامانه ها مشتری بخواهید

هنگامی که برای اولین بار به عنوان یک مشاور بازاریابی شروع به کار می کنید ، باید از بسته جدا شوید و به مشتریان بالقوه خود که ارزش استخدام آنها را دارند ، نشان دهید. با درخواست از مشتریان قبلی برای ارائه توصیفات در وب سایت خود ، به مشتریان بالقوه اطلاع دهید که شما قابل اعتماد و مسئولیت پذیر هستید. برای تقویت نمایه خود ، سعی کنید از مشتریان یا کارفرمایان گذشته در LinkedIn توصیه کنید.

دریافت ارجاعات و توصیفات به شما کمک می کند تا با مشتریان گذشته در ارتباط باشید و از طریق مخاطبین موجود خود به سایر مشاغل ارجاع داده می شوید. همچنین به شما کمک می کنند شبکه خود را حفظ و رشد دهید.

  • تحقیق خود را در مورد مشتریان بالقوه انجام دهید

بخشی از یک مشاور موثر همیشه آماده است. پس از همه ، شما هرگز نمی دانید که مشتری بعدی شما چه زمانی ظاهر می شود! مشتریانی را که ممکن است به خدمات شما احتیاج داشته باشند در صنعت خود نگه دارید و در مورد هرگونه اعلامیه ، اخبار مهم یا تغییرات به روز باشید. درباره مدیران ارشد و محصولاتشان تحقیق کنید.

  • تماس با شرکت های در حال رشد

اگر متوجه شدید شرکت خاصی به سرعت در حال رشد است یا ممکن است به پشتیبانی بازاریابی نیاز داشته باشید ، با آنها تماس بگیرید و نشان دهید که تحقیقات خود را انجام داده اید. اگر در حلقه حلقه خود باشید ، موقعیت بهتری برای حمایت از آنها و موفقیت در نقش خود دارید.

  • به دنبال یک مربی باشید

کار به عنوان مشاور می تواند یک چالش باشد ، زیرا شما اغلب خودتان کار می کنید. داشتن یک مربی می تواند یک سیستم پشتیبانی عالی ارائه دهد و به شما در پیشرفت در نقش خود کمک کند. یک مربی می تواند منبع عالی مشاوره و راهنمایی باشد. به دنبال مشاورانی بگردید که سالها در صنعت کار کرده اند و تجربه شما را می خواهند. با مشاوران برجسته بازاریابی در صنعت تماس بگیرید و از آنها بخواهید برای صرف قهوه یا ملاقات برای ناهار بروند.

  • دانش و تخصص خود را به عنوان مشاور بازاریابی ارتقا دهید

برای ارتقا کار خود و ارتباط با مشتریان بالقوه ، یک وب سایت با نمونه کارها ایجاد کنید. وب سایت و نمونه کارها را با پروژه های گذشته به روز کنید تا آخرین و بهترین کار خود را به عنوان مشاور بازاریابی به نمایش بگذارید.

همچنین می توانید برای ارتقا profile مشخصات و جذب مشتری جدید ، وبلاگی را برای به اشتراک گذاشتن افکار و تجربیات خود به عنوان مشاور بازاریابی مستقل راه اندازی کنید. یا می توانید رسانه های اجتماعی خود را با افکار خود در مورد صنعت برای ارتقا خدمات خود به روز کنید.

  • از جدیدترین روندها و ابزارهای بازاریابی مطلع باشید

بازاریابی یک صنعت 24/7 است و به طور مداوم در حال پیشرفت است. با آگاهی از آخرین روندها و ابزارهای صنعت ، از برنامه های تلفن گرفته تا ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی ، مشتریان بالقوه را تحت تأثیر قرار دهید.

به عنوان یک مشاور بازاریابی ، قادر خواهید بود به مشاغل کوچک کمک کنید تا مخاطبان خود را رشد دهند و رشد کنند. اکنون که ایده بهتری از نیاز این نقش به ذهن شما رسیده است ، بهتر آماده خواهید بود تا خدمات خود را به عنوان مشاور بازاریابی ارائه دهید و شغلی را شروع کنید.

مشاور بازاریابی و فروش

دکتر محسن سیفی

دفتر آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  خدمات ویژه ای را به کسب و کار های کوچک و بزرگ ارائه می دهد تا مزیت رقابتی و سود آنها را به حداکثر برساند. یکی از موفق ترین خدمات مشاور بازاریابی در شهر تهران ، راه اندازی واحد فروش و بازاریابی از مرحله ایده تا محصول نهایی است.  آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  یکی از موفق ترین گروه های مشاور بازاریابی و برند سازی در شهر تهران است که با صنایع و سازمان های متعددی همکاری داشته است.

چگونه خدمات مشاوره بازاریابی و فروش بگیرم؟

برای استفاده از مشاور بازاریابی در تهران کافی است تا با یکی از کارکنان واحد خدمات مشتریان ما تماس بگیرید و مشکلات خود را بیان کنید یا برای استفاده از خدمات مشاور بازاریابی و برند سازی در تهران کافی است از طریق یکی از کانال های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید:

وب سایت www.hibrand.ir

شماره تلفن:  09120602447

کد ussd:

 #6096900*6655*

نوشتن دیدگاه

ارسال