مشاوره بازاریابی تهران

مشاوره بازاریابی تهران

مشاوره بازاریابی به عنوان خدمات حرفه ای در نظر گرفته می‌شود که توسط متخصصین مجرب و واجد شرایط در زمینه بازاریابی ارائه می‌شود.

در حالی که تیم‌ها و آژانس‌های بازاریابی معمولاً بر پیاده سازی و اجرا متمرکز هستند، مشاوران بازاریابی در استراتژی، حسابرسی و تجزیه و تحلیل تخصص دارند. در نهایت، افسانه‌ها و سوتفا همات بسیاری در مورد خدمات مشاوره بازاریابی و ارزش واقعی آن برای شرکت‌ها وجود دارد. در بازارهای ایالات متحده آمریکا و انگلیس، مشاوره بازاریابی اصطلاحی کاملاً ثابت است و معمولاً برای مشاوره با تیم‌های داخلی در مورد استراتژی‌های بازاریابی و گسترش بازارهای جدید استخدام می‌شود. با این حال، در سایر نقاط جهان، هنوز نقش مشاوره بازاریابی مشخص نیست. متداول ترین افسانه‌ها در مورد خدمات مشاوره ای بسیار پیشرفته یا عمدتا فنی است.

مشاوره بازاریابی تهران

به منظور درک آنچه مشاوره بازاریابی می‌تواند ارائه دهد، ابتدا باید ماژول را به طور خلاصه بیان کنیم.

مدل مشاوره بازاریابی

اساساً، مدل مشاوره در چندین سطح با طرح تجاری ارتباط دارد. اولاً، تحقیقات بازار مرحله کلیدی برای درک بازار و مصرف کننده است. تعیین چشم اندازهای مناسب و جمع آوری بینش‌های مفید، نکته اساسی در راه اندازی برند و طراحی استراتژی تجارت است. مشارکت بازاریابی در ساختار و زیر ساخت‌های سازمانی در دنیای اولین و دیجیتال بسیار مهم است. علاوه بر این، مشاغل به سمت مدل‌های مشتری محوری می‌روند که مستلزم ایجاد تجزیه و تحلیل موثر مشتری و اتصال سفر آنلاین مشتری با داده‌های ارتباط با مشتری است.

مشاوره بازاریابی تهران در نتیجه، مدل مشاوره کمک موثری به مدل تجاری می‌کند. استفاده از روش‌های پیشرفته مشاوره و تاکتیک‌های بازاریابی سنگ بنایی برای ساخت KPI‌های موثر و نقشه راه است. در سال‌های اخیر، مشاوران بازاریابی در حال تبدیل شدن به رویکردی بسیار قابل اعتماد هستند که می‌توانند با هر ماژول تجاری، از استارتاپ‌ها گرفته تا مارک‌های متوسط ​​و بزرگ کار کنند.

مزایای اصلی خدمات مشاوره بازاریابی

مشاوره بازاریابی به عنوان یک سرویس، کسب و کارها را قادر می‌سازد تا به دانش بسیار پیشرفته بازاریابی با شرایط قابل اعتماد دسترسی داشته باشند. مشاغل معمولاً متخصصان مشاور بازاریابی را براساس نیازهای ضروری و اطلاع کوتاه مدت استخدام می‌کنند.

این تفاوت فاحشی با تحقیق در مورد آژانس یا مجری بازاریابی دارد، زیرا تعهد در اینجا بلند مدت تلقی می‌شود. نوع تعهد با مشاوران به دلیل نوع توافق و شرایط مبتنی بر نتایج، روند بسیار آسان انتخاب و انتخاب در لیست را امکان پذیر می‌کند. مزایای اصلی خدمات مشاوره بازاریابی را می‌توان در ویژگی‌های اصلی زیر خلاصه کرد.

دانش خاص

مشاغل همیشه به دنبال نظرات کاملاً تخصصی و کمک‌های تخصصی هستند تا نه تنها این وظیفه را به انجام برسانند بلکه همچنین بتوانند یک رقابت رقابتی در بازار ایجاد کنند. خدمات مشاوره ای همیشه برای افزودن ارزش به نام تجاری و فعالیت‌های بازاریابی و نه فقط تعریف و تمجید از آن لازم است. مزیت اصلی مشاوران بازاریابی توانایی آنها در ارائه چشم انداز تخصصی و جلوگیری از اشتباهات بازاریابی است.

گسترش نقش مشاوره بازاریابی منوط به پیشنهادات و پیشنهادهای مختلف بوده است. آژانس‌ها خدمات را بر اساس کالیبر خود ارائه می‌دهند و خدمات را بر اساس نیاز مشتری سفارشی می‌کنند. با این حال، پیچیدگی بازاریابی دیجیتال تقاضای عمده ای برای مشاوران در همه کانال‌های دیجیتال و همچنین سیستم عامل‌ها ایجاد کرده است. به تدریج، نسل جدیدی از مشاوران بازاریابی به عنوان کارشناسان آزاد یا پیمانکاران فرعی به عضویت نیرو درآمدند. در نتیجه، مشاوره بازاریابی یک نقش تخصصی است که توسط متخصصان بسیار باتجربه در برخی کانال‌های بازاریابی مانند رسانه‌های اجتماعی، یا حتی مشاوران فنی تخصصی در بستری مانند HubSpot، MailChimp یا Google Search Ads انجام شده است.

مشاوره بازاریابی تهران

مشاور شخص ثالث

مشاوره بازاریابی یک منبع خارجی است که نظرات جدیدی را به جدول ذینفعان می‌آورد. مداخله شخص ثالث می‌تواند تفسیرهای جدیدی از وضعیت و مشکلات بازاریابی ارائه دهد. یک مشاور باتجربه توانایی نشان دادن تحقیقات دقیق و ارائه یک فرضیه گسترده را دارد. اساساً وجود یک منبع خارجی به مشاور بازاریابی این امکان را می‌دهد تا تحقیقات بیشتری را انجام دهد و تجزیه و تحلیل را گسترش دهد.

انعطاف پذیری

در نهایت، نقش خدمات مشاوره بازاریابی به روشی برای تقویت یک تاکتیک استراتژیک خاص تبدیل شده است. در بعضی موارد، مشاوره می‌تواند مبتنی بر پروژه یا نگهدارنده و یا حتی ساده برای سود و KPI باشد. این انعطاف پذیری در استخدام و مدیریت همکاری، بخشهای بازاریابی را به سمت روشهای جسورانه تر و عمودی جدید فناوری و کانالها تغییر داده است. بعلاوه، ارزیابی مشاوران با مرور سوابق کاری آنها و همچنین انجام تست درایو برای کشف توانایی‌های آنها در حل مشکلات فعلی آسان تر است.

برخلاف بازاریابان تمام وقت، مشاوران به طور موقت درگیر انجام پروژه‌های خاص می‌شوند. این سطح انعطاف پذیری بالاتر و پیشرفت خدمات مشاوره ای را فراهم می‌کند. مدل‌های مختلفی از تعهدات وجود دارد که تجارت می‌تواند از بین آنها انتخاب کند مانند نرخ ساعتی یا بر اساس پروژه. در بعضی موارد، می‌تواند مدل مبتنی بر ارزش باشد که به شرکت‌ها امکان می‌دهد کنترل بودجه کارآمد داشته باشند. علاوه بر این، مشاوران باتجربه تر از سایرین هستند و مشارکت آنها بسیار متمرکز است که می‌تواند در هزینه‌های سربار صرفه جویی کند. سرانجام، خدمات مشاوره ای یک راه حل پلاگین و بازی است که می‌تواند در کوتاه مدت و با توجه به شرایط خاص قرارداد استخدام شود.

مشاوره بازاریابی تهران 4

 سفارشی سازی

در حالی که استخدام یک آژانس بازاریابی یا یک متخصص بازاریابی نیاز به تعیین مسئولیت‌ها و بودجه از قبل دارد، مشاوران بیشتر شبیه شرکای استراتژیک هستند و نقش اصلی آنها بررسی چالش‌های مداوم است. به طور سنتی، بخش بازاریابی برای رسیدن به فن آوری‌های جدید و انجام وظایف مختلف به استخدام‌های جدید نیاز دارد. مشاوران بدون نیاز به سفرهای تجربی، توانایی‌های بیشتری در آزمایش فناوری بازاریابی و تعریف جهت دقیق دارند. در نتیجه، مشاوره بازاریابی یک رویکرد قابل تنظیم را بدون نیاز به امضای تعهد کامل یا هزینه بودجه در مسیرهای نامشخص امکان پذیر می‌کند.

مقیاس سفارشی یکی دیگر از مزایای عمده خدمات مشاوره بازاریابی برای انواع شرکت‌ها است. در حالی که شرکت‌های با اندازه متوسط ​​از یک نام تجاری و رویکرد بازاریابی تثبیت شده برخوردار هستند، شرکت‌های نوپا به دنبال متخصصانی هستند که در تنظیم استراتژی و نام تجاری کمک کنند. خدمات مشاوره بازاریابی می‌تواند بر اساس مقیاس، بودجه و اندازه بازار با انواع مختلف شرکت‌ها و مارک‌ها درگیر شود. با این حال، شرکت‌های مشاور مشهور بیشتر در حساب‌های بزرگ حساب می‌شوند اما مشاوران مستقل و مستقل بازاریابی معمولاً انعطاف پذیر هستند و می‌توانند خدمات سفارشی ارائه دهند.

  • کنترل هزینه‌های بازاریابی

ROI بازاریابی و بازده هزینه ROAS بازاریابی قطعاً یک عامل حیاتی برای ارزیابی عملکرد بازاریابی است. همیشه تبدیل هر جنبه از فعالیت بازاریابی به محاسبات مستقیم ROI چالش‌های پیچیده ای دارد. مشاوران بازاریابی معمولاً درگیر طراحی معیارهای دقیق و قابل اطمینان برای ردیابی عملکرد در همه کانالهای بازاریابی هستند. مزیت اصلی استخدام یک مشاور بازاریابی برای طراحی گزارش‌ها و داشبورد این است که آنها منابع خارجی با مجموعه ای از استانداردهای جامع در ردیابی و تجزیه و تحلیل هستند. بر این اساس، مشاوران می‌توانند در حل تعارض مشترک بین بخش‌های بازاریابی و مدیریت ارشد کمک کنند. علاوه بر این، یک نقش اساسی مشاور بازاریابی بررسی کانال‌های پولی و ارائه توصیه‌هایی در مورد ترکیب کانال‌ها و همچنین روند بهینه سازی سیستم عامل‌های تبلیغات دیجیتال مانند Google Search Ads، Facebook Ads، Display، Programmatic و سایر رسانه‌های اجتماعی پولی است. کانال‌ها

مشاوره بازاریابی و تحول بازاریابی

تبدیل نقش مشاور  بازاریابی در تجارت ارزش اصلی فرآیند مشاوره است. در درجه اول، مفهوم تحول بازاریابی معمولاً به فرآیند تحول دیجیتال در تجارت مرتبط است. با این حال، بسیار مهم است که به نقش تحول بازاریابی در تغییر بخش بازاریابی توجه شود. مشاوره بازاریابی یکی از موثرترین رویکردها در ارزیابی و برنامه ریزی تحول بازاریابی است. در نهایت، مشاوره در اینجا می‌تواند شامل چندین وظیفه مانند برنامه اتوماسیون بازاریابی، ساختار بازاریابی، ارزیابی پشته فن آوری بازاریابی، چارچوب تجزیه و تحلیل داده‌ها و از همه مهمتر مربیگری و آموزش باشد.

مشاوره بازاریابی در مراحل اولیه

در حالی که برخی از شرکت‌ها فقط زمانی به دنبال خدمات مشاوره بازاریابی هستند که با مشکلات اساسی در عملکرد بازاریابی خود روبرو هستند، مشاوره در مرحله اولیه ایجاد فعالیت‌های بازاریابی از اهمیت بیشتری برخوردار است. به طور سنتی، مشاوران می‌توانند کمک‌های اساسی مانند تحقیقات و تجزیه و تحلیل گسترده بازار برای تعیین اهداف تجاری را ارائه دهند. علاوه بر این، ارزش بالای یک مشاور بازاریابی متکی به تنظیم رویکرد استراتژیک برای کانال‌های دیجیتال و نام تجاری است. این اقدامات مشاوره ای در مراحل اولیه می‌تواند به ارائه استراتژی اولیه کسب و کار کمک کند. در نتیجه، ماژول مشاوره بازاریابی جز component اصلی بنیاد تجارت است.

مشاوره بازاریابی تهران 5

ظاهراً مشاغل معمولاً شروع به ساختن تیم‌های بازاریابی از ابتدا می‌کنند و به استخدام مدیر بازاریابی یا آژانس دیجیتالی بستگی دارند که بتواند همه این وظایف را اجرا کند. اشکال اصلی این روش در کنترل نتایج باقی مانده است. بخش بازاریابی داخلی معمولاً در داخل سازمان ادغام شده است که چندین لایه بوروکراسی را اضافه می‌کند و از بازاریابی در برخی موارد از ایجاد تغییرات اساسی جلوگیری می‌کند. اشکال دیگر این مدل روند کند استخدام استعدادهای تمام وقت یا بهره برداری از مناطق جدید و آینده نگر خارج از مدل کسب و کار است.

در حالی که به نظر می‌رسد مدل آژانس بازاریابی دیجیتال انعطاف پذیرتر است و ادغام آن آسان تر است، اما همچنان آژانس در نظر گرفته می‌شود که براساس کمیت کار می‌کند، نه کیفیت. مدل آژانس بیش از تحقیق و تولید دانش برای مدل کسب و کار، نگران اجرا و گزارش است. به دلیل تضاد منافع، همیشه در روش‌های یادگیری و حل مسئله فاصله وجود دارد. روش‌های تجاری آژانس، سودآوری براساس اندازه حساب و هزینه خدمات و نه بر اساس فرصت‌های آینده است. بنابراین، اکثر دانش و تجربه فنی بازاریابی در اختیار آژانس باقی خواهد ماند و فقط برخی از دانش استراتژیک در جلسات و گزارش‌های ماهانه نشان داده می‌شود.

این امر ما را به مرحله اولیه برمی‌گرداند که مشاوره بازاریابی می‌تواند به کسب و کارها کمک کند نه تنها بینش کاملی داشته باشند بلکه طرح اصلی بازاریابی را نیز طراحی کنند. مزیت عمده ارائه شده توسط مشاوره بازاریابی، همسویی است. همانطور که مشاوران بازاریابی به طور مستقل کار می‌کنند، آنها می‌توانند در تحقیقات خود به درستی تحقیق کنند و بهترین تاکتیک‌هایی را که می‌تواند در خدمت اهداف تجاری باشد، پیدا کنند.

مشاوره بازاریابی: یک روش حل مسئله

در حالی که خدمات مشاوره بازاریابی در راه اندازی بنیاد بازاریابی بسیار ارزشمند است، اما معمولاً مدیریت ارشد در صورت مواجهه با مشکل یا نیاز عمده، مشاوره می‌کند. در نهایت، این متداول ترین مورد درخواست‌هایی است که من به عنوان مشاور بازاریابی دریافت می‌کنم. با این حال، در این حالت، نیازها بیشتر معطوف به یک کانال خاص، فنی یا مربوط به یک بازار منطقه ای خاص است. به منظور ارائه یک نمای کلی، برخی از موارد متداول را مرور خواهیم کرد:

  • بازاریابی کم عملکرد: یکی از مشکلات منظمی‌که می‌تواند جنبه‌های مختلفی را در بر داشته باشد. در ابتدا، محبوب ترین فاکتور کاهش سرب و نرخ تبدیل ناکارآمد است. در موارد دیگر، این مشکل به ایجاد ترافیک با کیفیت برای وب سایت و از طریق کانال‌های رسانه دیجیتال بستگی دارد.
  • ایجاد بازار جدید: مشکل گسترش به بازار جدید نیاز به یک متخصص محلی دارد. این امر با تجزیه و تحلیل رقابتی و کسب درک از مصرف کننده هدف همراه است.
  • هزینه بالای هر خرید: یک مشکل مشترک که معمولاً با مدیریت ارشد و مدیران بازاریابی روبرو است. کارآیی و برنامه ریزی تبلیغاتی کانالهای پولی از جمله مهمترین عواملی هستند که بر دلار بازاریابی و بازده سرمایه گذاری تأثیر می‌گذارند. این مسئله برای شرکتهایی که هزینه‌های زیادی در Google Ads و سایر کانالهای پولی مانند Display و Facebook Ads می‌کنند بسیار مهم است. بنابراین، مسئله مدیریت این است که کانال‌های بازاریابی را به طور موثر بررسی و معیارهای کم قیف مانند CPC، CPA، ROAS و CLV را افزایش دهید.
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: معمولاً شناخته شده است که رسانه‌های اجتماعی یک کانال بازاریابی کاملاً رقابتی است. مشاغل تمایل دارند عملکرد کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود را بررسی کنند. این مشکل معمولاً با نیاز به افزایش دسترسی و بهبود ارتباطات برند همراه است.
  • سئو و ترافیک ارگانیک: نیاز به رتبه بالاتر در نتایج ارگانیک، SEO را به یکی از اولویت‌های اصلی فعالیت‌های بازاریابی تبدیل کرد. شرکت‌ها همیشه با رقیب بالایی در رتبه آلی روبرو هستند و برای دستیابی به بهینه ترین نتایج به دنبال مشاوره با تجربه SEO هستند.
  • فنی: معمولاً مشکلات فنی ممکن است از عیب یابی ساده و نصب پیکسل ردیابی تا ادغام پیچیده فناوری بازاریابی متفاوت باشد. مشاوره فنی لزوماً توسط شرکای فناوری انجام نمی‌شود. در برخی موارد، یک مشاور بازاریابی برای ممیزی گسترده یا تنظیم یک برنامه اتوماسیون بازاریابی مورد نیاز است. یکی از مهمترین نیازها، انجام تحقیق در مورد پشته فن آوری بازاریابی و ارائه توصیه‌های مثر از ابزاری متناسب با نیازهای بازاریابی است.
  • تجزیه و تحلیل بازاریابی: جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های بازاریابی یکی از مهمترین مشکلات شرکت‌هاست. مدیران ارشد همیشه در زمینه نظارت بر عملکرد بازاریابی و ردیابی داده‌ها مشکلی دارند. در حالی که شرکت‌ها به سمت بازاریابی مبتنی بر داده می‌روند، نگرانی اصلی نه تنها در جمع آوری گزارش‌ها بلکه در استخدام خدمات مشاوره ای است که می‌توانند داشبوردهای زیبا و بسیار قابل اطمینان برای آنها فراهم کنند. در حالی که به نظر می‌رسد یک نوع ردیابی ساده GA باشد اما با این وجود ترکیب همه کانال‌ها و اجرای تجزیه و تحلیل پیشرفته نیاز به یک مشاور بازاریابی حرفه ای دارد. درباره این موضوع بیشتر بخوانید: بنیاد تجزیه و تحلیل بازاریابی.

پس از بررسی رایج ترین مسئله ای که به خدمات مشاوره بازاریابی نیاز دارد، مهم است که بین تمرکز بر روی مسئله و ارزیابی استراتژی بازاریابی مرز بیندیشید. مسئله اصلی در نزدیک شدن به موضوعات بسیار خاص مانند سئو یا رسانه‌های اجتماعی این است که بازاریابی ایجاد روشهای استراتژیک است و اقدامات یا کانالهای تقسیم نشده است.

مشاوره بازاریابی تهران 6

مدل مشاوره بازاریابی شرکت‌ها

اساساً، مشاوره نیاز به یک تحقیق سفارشی دارد که شامل نه تنها بهبود رسانه‌های اجتماعی به عنوان مثال، بلکه همچنین تأثیر کوتاه مدت و بلند مدت بر اهداف تجاری و تصویر برند را زیر سوال می‌برد. مدل مشاوره بازاریابی شرکت‌ها را قادر می‌سازد نه تنها نتایج را بررسی کنند بلکه رویکرد استراتژیک را نیز بازبینی کرده و جهت درست را تعیین می‌کنند. بعلاوه، برخلاف فریلنسرهای معمولی که برای انجام یک کار استخدام می‌شوند، مشاوره در برخی موارد می‌تواند با ارائه بینش جدید، درخواست را نادیده بگیرد.

ایجاد یک رابطه مشترک با خدمات مشاوره ای نیاز به درک درستی از روش کار مشاوره و محیط دارد. اساساً، مشخصات مشاوران از نظر تعهد و وظایف با تیم‌های بازاریابی متفاوت است. برخلاف تیم بازاریابی، مشاورانی استخدام می‌شوند تا یک جهش بزرگ و اساسی را در بهره وری بازاریابی ایجاد کنند. بنابراین، خدمات مشاوره بازاریابی همیشه خدمات لوکس یا بسیار استراتژیک نیستند. خدمات مشاوره بازاریابی مرحله اساسی در تنظیم مدل کسب و کار است.

بیشتر مشاوران بازاریابی مسئولیت برنامه ریزی و پشتیبانی از اجرای استراتژی بازاریابی را بر عهده دارند. آنها برای دستیابی به بهترین نتیجه از تلاش‌های بازاریابی، بر برنامه فعلی نظارت می‌کنند و اقدامات نیشگون گرفتن و کشیدن را انجام می‌دهند.

مشاور بازاریابی در تهران

دکتر محسن سیفی

دفتر آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  خدمات ویژه ای را به کسب و کار‌های کوچک و بزرگ ارائه می‌دهد تا مزیت رقابتی و سود آنها را به حداکثر برساند. یکی از موفق ترین خدمات مشاور بازاریابی در شهر تهران، راه اندازی واحد فروش و بازاریابی از مرحله ایده تا محصول نهایی است.  آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir  یکی از موفق ترین گروه‌های مشاور بازاریابی و برند سازی در شهر تهران است که با صنایع و سازمان‌های متعددی همکاری داشته است.

چگونه خدمات مشاوره بازاریابی در تهران بگیرم؟

برای استفاده از مشاور بازاریابی در تهران کافی است تا با یکی از کارکنان واحد خدمات مشتریان ما تماس بگیرید و مشکلات خود را بیان کنید یا برای استفاده از خدمات مشاور بازاریابی و برند سازی در تهران کافی است از طریق یکی از کانال‌های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید:

وب سایت www.hibrand.ir

شماره تلفن:  09120602447

کد ussd:

 #6096900*6655*

نوشتن دیدگاه

ارسال