تصویربرند مکان و تاثیرات مهم آن

ساده‌ترین شاخص جهت موفقیت برند مکان، بهبود تصویر برند مکان می‌باشد (کاواراتزیس، 2004).‏ 

20200122 20015376

جز شناختی تصویر مقدمه‌ای برای جز احساسی آن است. به علاوه ترکیب این دو عامل تصویری کلی نسبت به یک شی ایجاد می‌کند که می‌تواند مثبت و یا منفی باشد (بیرلی و مارس، 2004). این تصاویر نقش مهمی در فرآیند تصمیم گیری مشتریان بالقوه محل بازی می‌کنند (آنهولت، 2008).

با بررسی برندهای شهری می‌توان دریافت که شهرها نیز مانند کشورها تصویرهایی دارند که به کندی تغییر می‌کنند و مانند شمشیر دو لبه عمل می‌کنند. از یک سو شهرها در کشورهای در حال توسعه دریافته اند که مدت زیادی باید صرف شود تا دستاوردها و فرصت‌های جدید آنها در سطح بین المللی اطلاع رسانی شود، و از سوی دیگر شهرهای با یرند مثبت حتی در برابر وقایع فاجعه آمیز، مقاومت شگفت انگیزی نشان می‌دهند. در یک نسل، شهرهایی چون سیدنی و دبی می‌توانند ثابت کنند که گاهی جهش به سوی شهرت و محبوبیت می‌تواند به سرعت رخ دهد (آنهولت، 2010).

تصویر یک شهر از نظر هر شخص منحصربفرد می‌باشد و بستگی به تجارب گذشته و ویژگی‌های آن مکان خاص دارد. دو نوع تصویر وجود دارد: بیرونی (شیوه‌ای که عموم مردم خارج از مکان، آن را درک می‌کنند) و درونی (شیوه‌ای که ساکنان محل، مکان خود را در جامعه یا در همسایگی شان می‌بینند). این دو تصویر هر کدام بر دیگری تاثیر دارند. اگر جامعه‌ای از یک اجتماع تصویری منفی داشته باشند، خود اجتماع هم تصویر سطح پایینی از خودشان خواهند داشت (کریم و کاهانا، 2007).

تاثیرات مهم تصویر مکان

 اثرات مهمی که تصویر می‌تواند بر جا بگذارد و اگر به آنها توجه نشود و تحت نظارت قرار نگیرد می‌تواند خطرناک باشد:

1) تصویر، تجربیات و دیدگاه‌های افراد را ترکیب و بازتاب میدهد، که شامل دو جنبه می‌باشد: مولفه تحلیلی که تجربیات ما را نشان می‌دهد و درک واقعی از آنچه ما هستیم را مشخص می‌سازد و مولفه ترجیحی که تصویر را نشان می‌دهد، در واقع تمایلات و انگیزه‌ها را نشان می‌دهد یعنی آنچه ما آرزو می‌کنیم که این منطقه شبیه آن باشد.

2) تصویر ارتباط برقرار می‌کند و انتظارات را با توجه به آنچه شکل می‌گیرد، شکل می‌دهد.

برای آشنایی بیشتر با برندسازی مکان،کتاب دانشنتامه برند را مطالعه بفرمایید.

لینک خرید کتاب

20191230 22124929

 

نوشتن دیدگاه

ارسال