تاریخچه و تعاریف برند شخصی

اصطلاح برند شخصی اولین بار در یک مقاله در سال ۱۹۹۷ توسط  تام پیترز استفاده و مطرح شد. وی از جمله افرادی بود که در حوزه برند شخصي مطالعات و تحقیقات گسترده‌ای انجام داده است.

وی بیان کرد اگر چه توجه مدیران ارشد به محصولات و خدمات است اما مهم ترین بخش اثرگذار، کارکنان و مدیران هستند. او بر ساخت برند شخصي از طریق توسعه مهارت ها، در بازار ها، تغییر رفتارها و ایجاد تمایز تأکید داشت.

20200120 21014665

برند سازی شخصی راهکاری‌است برای این که برخی از ویژگی‌های یک برند را در یک انسان قرار دهیم، به این ترتیب افرادی همچون کارشناسان، کار آفرینان و هنرمندان می‌توانند در زمینه‌های کاری خود صاحب اعتبار، شهرت، شخصیت و ارزشی قابل ارائه همچون یک نام تجاری یا برند شوند. برای این کار ضمن ساختن و توسعه مهارت‌های فردی باید توان شخصي را در به کارگیری تکنولوژی‌های ارتباطي نیز توسعه داد. به طوری که با ایجاد یک ارتباط قدرتمند در شبکه‌های ارتباطي از طریق رسانه‌ها و اینترنت بتوان در مسیر توسعه برند شخصی به طور حرفه‌ای وارد شد.

آرودا(2009) بیان می‌کند: برند سازی شخصی  درک آن چیزی  است که واقعا در مورد شما منحصر به فرد است و با استفاده از آن خود را از دیگران متمایز وتصمیمات حرفه‌ای را هدایت می‌کنید. ه وسیله زندگی با برند شخصی خود و کشف حقیقت  خود، همواره و مداوم، آنچه را که برای رسیدن به اهدافتان بدان نیاز دارید، بدون درگیری و تقابل خصمانه با جهان  جذب می‌کنید.

بنا به نظر مورتون (2012) همانند یک برند تجاری، برند شخصی مجموعه‌ای از بازنمایی‌ها و مفاهیمی است که نشان می‌دهد یک فرد چگونه توسط یک جمع درک می‌شود و بنابراین یک راه موثر برای ارتباط یک فرد با اجتماع خود است زیرا وجه تمایزی برای خصوصیات منحصر به فرد و ارزشمندی‌های مجزا و دقیق  یک شخص نسبت به رقبایش در ادارک توسط جمعی است که با آنها سر و کار دارد.

برای آشنایی بیشتر با مفهوم برند شخصی کتاب دانشنامه برند را مطالعه بفرمایید.

لینک خرید کتاب

20191230 22124929

نوشتن دیدگاه

ارسال