ایده های متمرکز بر مشتری

برای پیشرفت یک تجربه ساده در وب طریقه­ های زیادی وجود دارد. شیوه­هایی که حتی بعضی از آن­ها در نگاه کاربران، عادی یا نامرئی بنظر می­ رسند

برای مثال، فرم­های اینترنتی را در نظر بگیرید. چگونه می­ توانید این فرم­ها را توسعه دهید؟ من پیشنهاد می­کنم کتابطراحی­ های فرم وب: پرکردن جای خالی، نوشته لوک روبلوسکی را بخوانید. او می ­گوید: «هرچند می­دانیم بیشتر مردم از پر کردن فرم­ ها بیزار هستند، اما همین نکته باید دلیل کافی برای طراحی فرم‌های مناسب باشد. دلایل بسیار دیگری مبنی بر اهمیت طراحی فرم­ ها، به ویژه فرم­ه ای آنلاین وجود دارد. فرم ­ها در اینترنت محور تجارت الکترونیکی، تعاملات اجتماعی، و بیشتر برنامه­های مبتنی بر بهره­وری به شمار می­روند.»

20200113 20013137

حال، بیایید کُد­نویسی را مورد بررسی قرار دهیم. راه قدیمی کد­نویسی و طراحی یک صفحه وب، قرار دادن بیشتر عناصر طراحی داخل چندین جدول بود. بعضی اوقات این جدول­ ها درون جدول ­های دیگر تعبیه می­ شدند، که خود داخل جدول ­های دیگر کار گذاشته شده بودند! این عملی آشفته و گیج ­کننده بود، اما باعث می­شد وجه بصری صفحه وب کاملاً خوب بنظر برسد. با ورود شیوه ­نامه­ های آبشاری (CSS)، طراحی ساده­ تر شد. شیوه­ نامه آبشاری، یک زبان نشانه­ گذاری است که به توسعه ­دهندگان وب و طراحان امکان می دهد کد و عناصر طراحی را از یکدیگر جدا کنند. اگر طراحان بخواهند یک طراحی را تغییر دهند، به جای اینکه این عمل را چندین مرتبه در صفحات متعدد انجام دهند، به سادگی در شیوه ­نامه به انجام می ­رسانند. همچنین شیوه نامه­ های آبشاری به طراحان امکان می­ دهد از چندین شیوه ­نامه استفاده کنند. مثلاً یک شیوه­ نامه مجزا برای مردم، با استفاده از تکنولوژی انطباقی.

برای آشنایی بیشتر با ایده های تمرکز بر مشتری،کتاب مدیریت تجربه مشتری آنلاین را مطالعه بفرمایید.

لینک خرید کتاب

20191227 14124191

نوشتن دیدگاه

ارسال