برای پیشرفت یک تجربه ساده در وب طریقه های زیادی وجود دارد. شیوههایی که حتی بعضی از آنها در نگاه کاربران، عادی یا نامرئی بنظر می رسند
برای مثال، فرمهای اینترنتی را در نظر بگیرید. چگونه می توانید این فرمها را توسعه دهید؟ من پیشنهاد میکنم کتابطراحی های فرم وب: پرکردن جای خالی، نوشته لوک روبلوسکی را بخوانید. او می گوید: «هرچند میدانیم بیشتر مردم از پر کردن فرم ها بیزار هستند، اما همین نکته باید دلیل کافی برای طراحی فرمهای مناسب باشد. دلایل بسیار دیگری مبنی بر اهمیت طراحی فرم ها، به ویژه فرمه ای آنلاین وجود دارد. فرم ها در اینترنت محور تجارت الکترونیکی، تعاملات اجتماعی، و بیشتر برنامههای مبتنی بر بهرهوری به شمار میروند.»
حال، بیایید کُدنویسی را مورد بررسی قرار دهیم. راه قدیمی کدنویسی و طراحی یک صفحه وب، قرار دادن بیشتر عناصر طراحی داخل چندین جدول بود. بعضی اوقات این جدول ها درون جدول های دیگر تعبیه می شدند، که خود داخل جدول های دیگر کار گذاشته شده بودند! این عملی آشفته و گیج کننده بود، اما باعث میشد وجه بصری صفحه وب کاملاً خوب بنظر برسد. با ورود شیوه نامه های آبشاری (CSS)، طراحی ساده تر شد. شیوه نامه آبشاری، یک زبان نشانه گذاری است که به توسعه دهندگان وب و طراحان امکان می دهد کد و عناصر طراحی را از یکدیگر جدا کنند. اگر طراحان بخواهند یک طراحی را تغییر دهند، به جای اینکه این عمل را چندین مرتبه در صفحات متعدد انجام دهند، به سادگی در شیوه نامه به انجام می رسانند. همچنین شیوه نامه های آبشاری به طراحان امکان می دهد از چندین شیوه نامه استفاده کنند. مثلاً یک شیوه نامه مجزا برای مردم، با استفاده از تکنولوژی انطباقی.
برای آشنایی بیشتر با ایده های تمرکز بر مشتری،کتاب مدیریت تجربه مشتری آنلاین را مطالعه بفرمایید.