آیین های پنج گانه مشتری کدامند؟

گرایشات مشتریان­تان را برای خود طی عملیات شرح دهید. (آیین عدم قطعیت، آیین انطباق، آیین تجربه، آیین مالکیت، آیین شگفتی)

آیین عدم قطعیت

مشتری می­گوید: «قرار است چه اتفاقی بیافتد؟» هیچ قطعیتی وجود ندارد. مشتریان مطمئن نیستند که قرار است چه روی دهد. بعضی از مشتریانی که در این آیین وجود دارند، درباره کسب و کار­تان چیز زیادی نمی­دانند، چرا که قبلا با شما معامله­ ای نداشته-اند. بعضی از مشتریان ممکن است طی معاملات پیشین خود با شما، دچار یک سری عدم قطعیت شده باشند. آیین عدم قطعیت تا اینجا، بزرگترین آیین به شمار می­رود و شعبه­ های بسیاری دارد.

20200115 20012280

خدمات در این آیین، از طیف غیر قابل قبول، تا متوسط یا رضایت ­بخش گسترش می‌یابد. این امری ثابت به شمار نمی­رود. علیرغم نشانه­ های اتفاقیِ ارائه خدماتی عالی، با این همه تجربه در این آیین، متوسط در نظر گرفته می‌شود. بعضی از مشتریان در این آیین ممکن است ارضاء شوند. مشتریان در این آیین هیچ گونه وابستگی و علاقه­ حقیقی به کسب و کار­تان پیدا نمی­کنند.

برای آشنایی بیشتر با آیین های پنج گانه مشتری و تعاریف آن،کتاب مدیریت تجربه مشتری آنلاین را مطالعه بفرمایید.

لینک خرید کتاب

20191227 14124191

نوشتن دیدگاه

ارسال