چگونه تجربیات مثبت ایجاد کنیم؟

تجربیات مثبت شتاب می‌گیرند

هنگامی که به سوی آیین شگفتی حرکت می­کنید، تجربیات مثبت به چیزی فراتر از رویدادهای مفرد تبدیل می­شوند.

این رویداد­ها خود را تکرار خواهند کرد. گویی به طور متناوب از نو آغاز می­شوند و سپس دوباره ثابت ­تر و قابل پیش­بینی ­تر خواهند شد. بعضی اوقات مشتریان و کارمندان دیگر امیدوار روی دادن چنین اتفاقات خوبی نیستند؛ بلکه انتظارشان را می­کشند. آنها به شرکت اعتماد دارند، و می­دانند که به خواسته ­های­شان پاسخ داده می­شود. اینجا همان نقطه ایست که تجربه بنیادی به حدی آشنا می­شود که می­تواند حرکت انتقالی به سوی مالکیت را پشتیبانی کند.

20200115 21013326

تجربه آنلاین

سایت­هایی مانند پیپَل (PayPal)، گوگل، پراگرسیو­اینشورنس (Progressive Insurance)، و بسیاری سایت­های دیگر، نمونه­ هایی عالی از وب­سایت­های متمرکز بر مشتری به شمار می­روند. ما باید یاد بگیریم از خود بپرسیم: کارمندان­مان وب­سایت سازمان را پیرامون چه نوع آدم­هایی طراحی می­کنند؟ کاربران خارجی یا کاربران داخلی خودمان؟ درست است که باید ابزارهای داخلی را با توجه به تجربیات کارمندان طراحی کرد، اما چیزی که مشتری با آن در تعامل است باید با توجه به تجربه مشتری طراحی شود!

اگر نقاط تماس آنلاین شما با توجه به تجربه مشتری طراحی نشده­ اند، آنگاه هنوز بخشی از آیین تجربه نیستید. چرا که بر مشتریان متمرکز نشده ­اید. بلکه متمرکز بر عملیات هستید! در این میان، بسیاری از شرکت ­ها هستند که به طوری شگفت­ انگیز، بر مشتریان تمرکز دارند. در دنیای تکنولوژی خیلی ساده می­توان پیچیده و سنگین بود. بهترین سایت­های اینترنتی این گزینه ­ها را برای مشتریان خیلی آسان می­کنند. هرچه باشد، آیین تجربه درباره تجربیات مشتریان است.

برای آشنایی بیشتر با نحوه ایجاد تجربیات مثبت،کتاب مدیریت تجربه مشتری آنلاین را مطالعه بفرمایید.

لینک خرید کتاب

20191227 14124191

نوشتن دیدگاه

ارسال