تجربیات مثبت شتاب میگیرند
هنگامی که به سوی آیین شگفتی حرکت میکنید، تجربیات مثبت به چیزی فراتر از رویدادهای مفرد تبدیل میشوند.
این رویدادها خود را تکرار خواهند کرد. گویی به طور متناوب از نو آغاز میشوند و سپس دوباره ثابت تر و قابل پیشبینی تر خواهند شد. بعضی اوقات مشتریان و کارمندان دیگر امیدوار روی دادن چنین اتفاقات خوبی نیستند؛ بلکه انتظارشان را میکشند. آنها به شرکت اعتماد دارند، و میدانند که به خواسته هایشان پاسخ داده میشود. اینجا همان نقطه ایست که تجربه بنیادی به حدی آشنا میشود که میتواند حرکت انتقالی به سوی مالکیت را پشتیبانی کند.
تجربه آنلاین
سایتهایی مانند پیپَل (PayPal)، گوگل، پراگرسیواینشورنس (Progressive Insurance)، و بسیاری سایتهای دیگر، نمونه هایی عالی از وبسایتهای متمرکز بر مشتری به شمار میروند. ما باید یاد بگیریم از خود بپرسیم: کارمندانمان وبسایت سازمان را پیرامون چه نوع آدمهایی طراحی میکنند؟ کاربران خارجی یا کاربران داخلی خودمان؟ درست است که باید ابزارهای داخلی را با توجه به تجربیات کارمندان طراحی کرد، اما چیزی که مشتری با آن در تعامل است باید با توجه به تجربه مشتری طراحی شود!
اگر نقاط تماس آنلاین شما با توجه به تجربه مشتری طراحی نشده اند، آنگاه هنوز بخشی از آیین تجربه نیستید. چرا که بر مشتریان متمرکز نشده اید. بلکه متمرکز بر عملیات هستید! در این میان، بسیاری از شرکت ها هستند که به طوری شگفت انگیز، بر مشتریان تمرکز دارند. در دنیای تکنولوژی خیلی ساده میتوان پیچیده و سنگین بود. بهترین سایتهای اینترنتی این گزینه ها را برای مشتریان خیلی آسان میکنند. هرچه باشد، آیین تجربه درباره تجربیات مشتریان است.
برای آشنایی بیشتر با نحوه ایجاد تجربیات مثبت،کتاب مدیریت تجربه مشتری آنلاین را مطالعه بفرمایید.