احیای برند به وسیله میراث برند

موینات، شرکتی بود که در سال 1849 تاسیس شد و یکی از پیشروان به نام در صنعت کالاهای لوکس چرمی محسوب می‌شد.

20200124 19014026

این برند در سال 1976 فعالیت خود را متوقف کرد اما برنارد آرنومدیر شرکت ال وی ام اچ در سال 2010 آن را احیا نمود. پس از 35 سال عدم فعالیت، موینات فروشگاه جدیدی را در سال 2011 تاسیس کرد و در سراسر جهان گسترش یافت. سرمایه گذاران دیگری نیز برای احیای برندهای لوکس تلاش کرده اند مانند راجر ویور در سال 2003، سیترون در سال 2010 و ارینت در سال 2016. مدیران به این برندهای ساکت و غیر فعال "زیبای خفته" می‌گویند که توان بالقوه آنها را برجسته می‌نماید. زیبایان خفته برندهایی هستند که در بازار فعال نیستند اما ارزش بالقوه برند حفظ شده است به گونه‌ای که می‌توان با میراث اینگونه برندها مصرف کنندگان را جادو کرد (رز و همکاران، 2016).

میراث تنها دارایی است که برای زیبایان خفته حفظ می‌شود زمانی که تمام فعالیت‌های تولیدی و تجاری متوقف شده است. احیای برند و بازسازی برند گاهی اوقات اشتباه گرفته می‌شوند در حالی که تفاوت‌های اساسی با هم دارند. یک تفاوت اساسی آنها این است که بازسازی برند، برند را در حال حاضر بازسازی می‌کند ولی احیای برند ارتباط با گذشته را حفظ و گاهی تقویت می‌کند. به بیان دیگر بازسازی برند، برند را مدرن می‌کند، ارزش‌های سنتی برند را مدرن می‌کند و ادراک نسبت به برند را از برند قدیمی به برند معاصر تبدیل می‌نماید (لهو، 2004).  ولی احیای برند به معنای باز تولید محصولات گذشته است زیرا تولیدات و استانداردهای امروزی عملکرد و کیفیت گذشته را برآورده نمی کنند. در واقع احیای برند به معنای ترکیب فرم‌های گذشته با محصولات به روز شده امروزی است (براون و همکاران، 2003).

برندهایی توانایی احیا شدن دارند که برای مصرف کنندگان ایجاد نوستالژی نمایند، زیرا برندهای قدیمی اغلب با خاطرات شخصی و مشترک گذشته افراد پیوند خورده است. این گروه از برندها می‌توانند فضایی از گذشته را به صورت به روز شده برای افراد تداعی کنند و خاطرات گذشته را برای آنها زنده نگه دارند.

برای آشنایی بیشتر با میراث برند و ابعاد احیایی برند،کتاب دانشنامه برند را مطالعه بفرمایید.

لینک خرید کتاب

20191230 22124929

نوشتن دیدگاه

ارسال