بهترین نمونه های گیمیفیکیشن

برای خیلی از محققان مهم است که با نمونه های عملی گیمیفیکیشن طراحی شده در دنیای کسب و کار آشنا شوند و از این مکانیزم ها بیاموزند. به همین علت در این مقاله تلاش شده است تا بهترین نمونه های گمیفیکیشن جهان به عنوان مثال ارائه شود.

مثال های عملی گیمیفیکیشن

7 نمونه برتر طراحی های گیمیفیکیشن شامل Headspace ، KFC ، Under Armour ، M & Ms ، Starbucks ، Nike و Duolingo در زیر آورده شده است. همه 7 مثال نشان می دهد که چگونه بازی سازی می تواند برنامه های وفاداری، ورزش، یادگیری و بازاریابی را به موارد بسیار بزرگتری تبدیل کند.

اما، قبل از اینکه به 7 مثال از گیمیفیکیشن بپردازیم و اینکه چه چیزی آنها را بسیار موثر ساخته است، بیایید نگاهی به گیمیفیکیشن در ساده ترین شکل آن بیندازیم. همانطور که هر پدر و مادری با کودکان خردسال می تواند به شما بگوید، تبدیل یک فعالیت به یک بازی راهی عالی برای جلب مشارکت آنها در کارهای مهم است. نمونه ای از این موارد می تواند والدین باشد که به کارهای خوب انجام شده پاداش می دهند.

این استراتژی گیمیفیکیشن نامیده می شود، و هر کسی که برای انجام عملی انگیزه لازم را دارد بسیار خوب استفاده می شود. گیمیفیکیشن یک تاکتیک بازاریابی موثر است و به خصوص در عصر تلفن های هوشمند رایج است.

111f

گیمیفیکیشن در کسب و کار

طبق گفته فوربس، 80٪ از کاربران تلفن های هوشمند بر روی دستگاه خود بازی های موبایل انجام می دهند و تقریباً 50٪ هر روز بازی می کنند. علاوه بر این، مردان و زنان به طور مساوی از برنامه های بازی موبایل استفاده می کنند. در حالی که نوجوانان بیشتر از بزرگسالان بازی های موبایل انجام می دهند، 62٪ از بزرگسالان از این برنامه ها استفاده می کنند. این آمار در واقع باعث می شود که بازی های موبایل بیشترین سهم را در صنعت بازی های ویدیویی داشته باشند.

بنابراین جای تعجب نیست که تبلیغ کنندگان از پتانسیل بازاریابی بازی های موبایل استفاده می کنند. در اینجا هفت نمونه از کمپین های تبلیغاتی گیمیفیکیشن خوب و آنچه باعث عملکرد آنها شده است آورده شده است.

امروزه بسیاری از مکانیک های بازی قبلاً به بازی گیرنده های موبایل مانند نشان ها و جوایز می پرداختند که در حال فعالیت های غیر بازی مانند آموزش ، تناسب اندام، بانکداری و موارد دیگر هستند. در اینجا هفت نمونه از کمپین های تبلیغاتی گیمیفیکیشن خوب و آنچه باعث عملکرد آنها شده است آورده شده است.

مثال روانشناسی گیمیفیکیشن:

1. Headspace

هیچ رازی نیست که در جامعه سریع امروز ، کنار گذاشتن خود از مشغله زندگی و آموزش ذهن برای تحمل حواس پرتی ، بسیار چالش برانگیز است. پس چرا از یک برنامه مدیریت پروژه برای کمک به شما در مسیر خود مراقبتی استفاده نمی کنید؟

روانشناسی انسان یک پدیده قدرتمند است. وقتی به طور موثر و از طریق یک تجربه راهکار روانشناسی پرورش داده شود ، می تواند نتایج امیدوار کننده ای داشته باشد. این دقیقاً همان چیزی است که Headspace از آن استفاده می کند، مواردی که کاربران را به شدت تحریک می کنند تا عملی انجام دهند همان چیزی است که آنها را به سمت سلامت روان بهتر سوق می دهد.

112

به عنوان بخشی از نمایه کاربر در برنامه، می توانید داشبوردی از آمار را با توجه به روند فعلی مشاهده کنید. تکنیک های گیمیفیکیشن موجود در این نوع رابط ها و داده ها کمک می کند تا فعالیتی برای کاربران به یک عادت تبدیل شود.

گاهی اوقات، صرفاً یادآوری تصویری از دست دادن احتمالی می تواند برای ادامه خطوط کاربران کافی باشد. این یک نمونه کامل از انزجار از دست دادن است، زیرا گاهی اوقات تصور از دست دادن چیزی مانند یک خط می تواند به اندازه قوی باشد، اگر نه انگیزه قوی تر از به دست آوردن چیزی است.

برنامه Headspace مراقب است تا در زمینه های معنی، موفقیت، توانمند سازی، نفوذ اجتماعی، مالکیت، اجتناب، پیش بینی ناپذیری و کمبود استفاده کند.

2. حمله میگو KFC

113

Advergames بازی هایی هستند که به طور خاص برای نمایش یک محصول یا مارک خاص در یک محیط بازی تعاملی ساخته شده اند. KFC ژاپن با همکاری Gamify یک کمپین بازاریابی ایجاد کرد که نه تنها مشتریان را آگاه می کرد بلکه انگیزه آنها را برای امتحان خط جدیدی از موارد منو با موضوع میگو ایجاد می کرد.

این تجربه به شکل یک بازی موبایل بود که به کاربران امکان می داد در میگوهایی که از صفحه بیرون می ریزند (مانند Fruit Ninja) دور بمانند. کمپین بازاریابی KFC به قدری موفقیت آمیز بود که منجر به فروش سری جدید محصولات از همه بازخریدهای کوپن شد. KFC دریافت که برای ثبات در عرضه و تقاضای KFC، مجبور بودند زمان مبارزات را به نصف کاهش دهند.

این استراتژی گیمیفیکیشن 22٪ از افرادی را که بازی می کردند، کوپن پاداش خود را در فروشگاه خریداری می کنند. رقم فروش فروشگاه نسبت به سال قبل 106 درصد افزایش داشته است.

3. برنامه Armor Trivia

Under Armour با همکاری Steph Curry برای یک بازی Trivia غافلگیر کننده که در مرحله پلی آف NBA برگزار می شود، سازماندهی شد. هر زمان که استف کوری در طول بازی های فصل اول سه امتیازی خود را فرو می برد ، یک بازی سریع از Steph IQ آغاز می شود. Under Armour برنامه Trivia سبک حذفی را توسعه داد. به HQ Trivia فکر کنید ، اما با سوالات بیشتر در مورد "منطقه خلیج، فصل تازه کار Stephen's ، نمایش های حماسی پلی آف، کفش های ورزشی" تمرکز شده است.

114

بازی چیزهای بی اهمیت جوایز را به کسانی که می توانند در پنجره زمان به درستی به هر هشت سوال چند گزینه ای پاسخ دهند، اهدا کرد. برندگان شانس تقسیم جایزه را داشتند و چند برنده خوش شانس در یک قرعه کشی ویژه شرکت کردند. جوایز این قرعه کشی شامل کفش امضای "کاری 5"، بلیط های پلی آف، تجهیزات Under Armour و موارد دیگر بود.

این کمپین برای همه افراد درگیر یک پیروزی بود، میزان تماشای NBA و همچنین فروش Under Armour افزایش یافت و طرفداران فرصتی برای پاداش دانش خود داشتند.

4. چشم انداز جاسوسی M&M

115f

برنامه M&M’s Eye-Spy Pretzel نمونه خوبی از یک بازی ساده با تأثیرگذاری زیاد است. کاربران وظیفه دارند یک چوب چوبی را که درون یک تصویر پر از M&M پنهان شده است ، پیدا کنند. این معمای ساده 25،000 (لایک) پسندیدن جدید برای این شرکت در فیس بوک و حدود 6،000 اشتراک محتوا به ارمغان آورد.

کارشناسان تبلیغات به تبلیغ دهندگان توصیه می کنند که عناصر بازی خود را ساده نگه دارند، زیرا عناصر بسیار زیاد باعث احساس فشار بیش از حد کاربران می شوند.

مانند همه تبلیغات، مهم است که اهداف کمپین را قبل از طراحی بازی تأیید کنید. این به معنی تأیید مخاطب هدف بازی و همچنین مشخص کردن نوع تعامل با آن است. از Advergames می توان برای افزایش قرار گرفتن در معرض نام تجاری، زمان تعامل با نام تجاری، یا حتی دفعات تعاملات با یک برند استفاده کرد.

تبلیغات شما فقط در صورتی موثر خواهد بود که بازی ها با توجه به نیازها و اولویت های خاص تجاری طراحی شده باشند. در این مورد خاص، این فعالیت برای ایجاد مشتریان جدید ایجاد شده است که احتمالاً به طور مکرر با نام تجاری ارتباط برقرار می کنند.

5. پاداشهای استارباکس من

ایده برنامه های وفاداری برای موسساتی مانند کافی شاپ ها چیز جدیدی نیست، با این حال، استارباکس این ایده را با برنامه پاداش استارباکس یک گام فراتر برد تا به یکی از موفق ترین برنامه های پاداش تاکنون تبدیل شود. این برنامه بر روی یک سیستم تکمیل کار می کند، جایی که مشتریان هر زمان که خرید می کنند نسبت به جوایز بزرگتر و بزرگ امتیاز کسب می کنند. در جایی که کارت های وفاداری سنتی روی کاغذ در کیف پول مشتری خم می شوند و فراموش می شوند، یک نسخه آسان و راحت از برنامه به احتمال زیاد وفاداری به شرکت را تشویق می کند.

116

استارباکس افزایش درآمد 2.65 میلیارد دلاری را گزارش داده است که بیشترین افزایش را به برنامه پاداش خود اختصاص داده است. طی دو سال گذشته، عضویت بیش از 25 درصد رشد کرده است، مشتریان وفادار از برنامه عضویت استارباکس (16 میلیون عضو) برای حدود 40 درصد از فروش در فروشگاه های این شرکت در ایالات متحده استفاده می کنند. درآمد طی سه ماهه گذشته با 4.6٪ افزایش به 6.31 میلیارد دلار رسید.

برنامه تلفن همراه سفارش آنلاین و پرداخت را آسان می کند. سیستم سفارش موبایل به عنوان ابزاری برای بازاریابی دیجیتال عمل می کند و به مشتریان امکان می دهد موارد جدید را بسیار زودتر از زمان راه اندازی مشاهده کنند.

برنامه Starbucks، یک تجربه منحصر به فرد جذاب و ابتکاری درست مانند خود زنجیره قهوه را در اختیار کاربران قرار می دهد. راحتی استفاده از یک برنامه منجر به وفاداری می شود، زیرا عملکرد ساده برنامه آن را برای کاربران جذاب کرده است.

6. برنامه NikeFuel

117

نایک خیلی زود فهمد که، برای بسیاری از افراد، مسدود کننده اصلی آموزش مداوم، عدم انگیزه است. بدون داشتن یک شریک دویدن، یک مربی شخصی یا نوع دیگری از تشویق، کنار گذاشتن عادت های سالم برای افراد آسان است.

NikeFuel، برای افزایش احتمال تعامل کاربران با محصول، گیمیفیکیشن را برای ورزش اعمال کرد. یک دلیل بزرگ برای این موضوع این است که بازی ها به مخاطبان خود انگیزه می دهند تا یادداشت برداری و درگیر شوند. بازاریابی گیمیفیکیشن خوب از سه طریق اصلی اعتبار سنجی ، تکمیل و پاداش را برای کاربران ایجاد می کند.

برنامه تناسب اندام نایک، NikeFuel، تحت تأثیر تمایل کاربرانش برای به اشتراک گذاشتن دستاوردهای تناسب اندام خود برای اعتبار سنجی در رسانه های اجتماعی است. کاربران با یکدیگر رقابت می کنند و نتایج خود را روزانه به اشتراک می گذارند. به اشتراک گذاشتن نوار پیشرفت خود ، جامعه ای را با نام تجاری ایجاد می کند، کاربران با استفاده از آن برنامه را در زندگی روزمره خود ادغام می کنند.

نایک به طور مداوم پیروزی های کوچک را با پیام های منحصر به فرد جشن می گیرد و کاربران را به خاطر آنچه که به دست آورده اند تبریک می گوید و آنها را به ادامه کار تشویق می کند. تشویق مداوم باعث افزایش اعتماد به نفس کاربران نسبت به توانایی هایشان می شود و در عین حال باعث افزایش تعامل در برنامه می شود. و هر اجرا دستاوردهای جدیدی را باز می کند ، که می تواند با دوستان به اشتراک گذاشته شود و با گذشت زمان بهبود یابد.

همچنین کاربران می توانند به طور خودکار دستاوردها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. این نوع اشتراک گذاری به عنوان قلاب نگهداری شناخته می شود، این ویژگی داخلی است که به کاربران دلیلی برای ارسال اعلان به سایر کاربران می دهد و آنها را به برنامه بازمی گرداند.

از روش اعتبار سنجی غالباً توسط سایت های شبکه های اجتماعی به صورت لایک، بازتوییت، جذب فالوور و غیره استفاده می شود. اینها همه ابزارهایی است که به کاربران امکان می دهد به محتوای یکدیگر پاسخ مثبت دهند. اعتبار سنجی یکی از محکم ترین عوامل تعامل با کیفیت طولانی مدت است زیرا به شکل گیری جوامع کمک می کند.

7. دوولینگو (Duolingo)

Duolingo نحوه برخورد افراد با یادگیری یک زبان جدید را تغییر داده است تا یک رویکرد همه جانبه در ایجاد سرگرم کننده یادگیری زبان ایجاد کند.

118

Duolingo فهمید که یادگیری یک زبان کاملاً جدید می تواند یک کار چالش برانگیز باشد، بنابراین آنها کلاس های زبان را با وظایف شبیه به بازی مرتبط می کنند تا به کاربران در حفظ واقعی اطلاعات کمک کنند.

بازی کردن کل تجربه یادگیری با امتیاز، نشان، ردیف یادگیری، عملکردهای اجتماعی، پاداش و موارد دیگر، به ایجاد انگیزه و انگیزه برای کاربران در تحصیل کمک می کند. این که آیا از آن آگاهی دارید یا نه، این روزها گیمیفیکیشن در اکثر موارد ادغام شده است، جای تعجب نیست که چرا برای اهداف بازاریابی اینقدر موثر است.

برای درک بهتر از اینکه یک کمپین بازاریابی گیمیفیکیشن برای نام تجاری شما چگونه به نظر می رسد، امروز با Gamify تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه

ارسال