کاربرد گیمیفیکیشن(gamification) در محیط کسب و کار

گیمیفیکیشن در محیط کار یکی از موضوعات مهم در منابع انسانی است که باید به آن توجه بسیار شود. گیمیفیکیشن در محیط کار یکی از جدید ترین روش های آموزش، ارزیابی عملکرد و نگهداشت پرسنل است که از مکانیزم های بازی برای مدیریت بهینه پرسنل استفاده می کند. در ادامه به بررسی ابعاد آن می پردازیم.

 

گیمیفیکیشن در محیط کار

آیا گیمیفیکیشن در محل کار مفید می کند؟

گیمیفیکیشن در محل کار طبق آمار ها و شواهد علمی می تواند مشارکت، رضایت و حفظ کارکنان را افزایش دهد. این امر به ویژه برای شرکت هایی با نیروی کار از راه دور که نگران ارائه یک تجربه خوب کارمند هستند، مهم است.

چرا گیمیفیکیشن در محیط کار مهم است؟

گیمیفیکیشن در محل کار از طریق به کارگیری ساختار بازی با برقراری ارتباط با زیر ساخت های سازمانی (مثل اپلیکیشن)، بازخورد عملکرد سریعی را به کارمندان می‌دهد و آن‌ها را راهنمایی می‌کند که چه کاری باید انجام دهند. گیمیفیکیشن در محل کار همچنین برای ورود کارمندان جدید ایده آل است. در چهارچوب گیمیفیکیشن در محل کار عملکرد را می توان با پیروی از مجموعه ای از اقدامات افزایش داد که کارمند را به سمت بهبود عملکرد سوق می دهد.

چگونه کارمندان را از طریق گیمیفیکیشن درگیر (engage) می کنید؟

روش های مهم برای افزایش مشارکت کارکنان از طریق گیمیفیکیشن در محل کار شامل موارد زیر می باشد:

  • یادگیری و آموزش کارکنان مبتنی بر بازی.
  • استفاده از تابلوهای رتبه های برتر برای افزایش رقابت.
  • بازی های شانس با پاداش برای کارمندان.
  • نوارهای پیشرفت برای ردیابی اهداف برای کارکنان.
  • نشان ها، جوایز، و افتخارات.

برنامه پاداش کارکنان.

ابزار های گیمیفیکیشن در محل کار برای ایجاد انگیزه در کارکنان چیست؟

در زیر 7 نمونه از گیمیفیکیشن در محل کار آورده شده است که مشارکت کارکنان را افزایش می دهد:

  • آموزش مبتنی بر بازی و آموزش کارکنان.
  • تابلو های تشخیص و آگاهی در محل.
  • تابلوهای امتیازات تعاملی.
  • جوایز چرخشی برای برد و خراش دادن.
  • پلتفرم های تشخیص سبک رسانه های اجتماعی.
  • نمودار های پیشرفت ردیابی هدف.
  • نشان‌ها و دستاوردها.

گیمیفیکیشن چگونه کار تیمی را بهبود می بخشد؟

گیمیفیکیشن تاثیرات مثبتی بر تیم وورک دارد. گیمیفیکیشن همچنین در مورد افزودن ویژگی های جذاب، سرگرم کننده و تعاملی برای افزایش انگیزه کاری و افزایش یادگیری است. شما می توانید گیمیفیکیشن را در محیط کار با یک پلت فرم آموزشی مدرن و فعالیت های کار گروهی پیاده سازی کنید. این منجر به بهره وری، همکاری و حفظ کارکنان بسیار بهتر خواهد شد.

گیمیفیکیشن در محل کار چه مشکلاتی را حل می کند؟

گیمیفیکیشن در محل کار مشکلات مهم و مرتبط با منابع انسانی را حل میکند. اثربخش پایین آموزش های سازمانی، مشارکت پایین کارکنان در پروژه های سازمانی، تاخیر و غیبت های در محل کار، کم کاری، تخلف و سایر موضوعاتی که از دغدغه های شرکت هاست. حل مشکلات با گیمیفیکیشن باعث بهبود مشارکت کارکنان و افزایش بهره‌ وری می‌شود، زیرا به آنها اجازه می‌دهد آزادانه‌تر تمرکز کنند و فکر کنند. برخورد با هر مشکلی به عنوان یک بازی به بازیکنان این فرصت را می‌دهد که خارج از چارچوب فکر کنند و راه‌حل‌های ممکنی را که در یادگیری سنتی تشویق نمی‌شوند، بیابند.

مزایای گیمیفیکیشن در محل کار چیست؟

4 مزیت مهم گیمیفیکیشن در محل کار شامل موارد زیر می باشد:

گیمیفیکیشن به رشد شناختی در کارکنان کمک می کند.

در برخی موارد به رشد کارایی تیم وورک کمک می کند.

گیمیفیکیشن سطح مشارکت را در برنامه های سازمانی افزایش می‌دهد.

گیمیفیکیشن به دسترسی در اطلاعات مفید کمک می کند.

چه شرکت هایی از گیمیفیکیشن استفاده می کنند؟

در دنیای تجارت شرکت های موفق زیادی از گیمیفیکین در محل کار استغاده کرده اند که نام برخی از آنها در زیر آورده شده است:

  • Cisco.
  • Samsung. ...
  • Deloitte Leadership Academy.
  • Microsoft.
  • Bluewolf.
  • Google.

مشاور گیمیفیکیشن در منابع انسانی

دکتر محسن سیفی

یکی از بهترین مشاوران گیمیفیکیشن و منابع انسانی ایران دکتر محسن سیفی می باشد. ایشان در تهران فعالیت می کنند و زمینه تخصصی ایشان از ابتدا منابع انسانی و بازاریابی بوده است. دکتر محسن سیفی پس از اتمام دوره متوسطه در دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک وارد دانشگاه اصفهان شد و تحت تعلیم اساتید بزرگ فروش و بازاریابی ایران قرار گرفت.

کتاب را تالیف، ترجمه و روانه بازار کردند:

  • بازی پردازی آنلاین – انتشارات بازاریابی
  • بازاریابی بازی محور – انتشارات گسترش علوم پایه
  • شیوه تفکر گیمیفیکیشن – انتشارات گسترش علوم پایه

دکتر سیفی

 بعضی از عملکرد ها و افتخارات دکتر محسن سیفی:

  • بنیان گذار بازاریابی غیر انتفاعی ایران
  • رئیس کمیته بازی پردازی(گیمیفیکیشن) ایران – زیر مجموعه انجمن بازاریابی ایران
  • دبیر کل کنفرانس گیمیفیکیشن ایران و جایزه ملی گیمیفیکیشن ایران
  • نویسنده اولین کتاب تالیف شده در زمینه مدیریت تجربه مشتری آنلاین(انتشارات گسترش علوم پایه)
  • مولف و مترجم بیش از 8 کتاب در حوزه بازاریابی
  • مشاور بازاریابی بیش از 40 مجموعه کوچک و بزرگ صنعتی و خدماتی
  • نویسنده بیش از 30 مقاله علمی در حوزه بازاریابی
  • تصدی مشاغل مدیریتی و سابقه مفید در زمینه بازاریابی و برند سازی

بهترین تیم مشاوره گیمیفیکیشن

برای استفاده از مشاور گیمیفیکیشن کافی است تا با یکی از کارکنان واحد خدمات مشتریان ما تماس بگیرید و مشکلات خود را بیان کنید یا برای استفاده از خدمات مشاور گیمیفیکیشن در تهران کافی است از طریق یکی از کانال های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

وب سایت www.hibrand.ir

شماره تلفن: 09120602447

کد ussd:

 #6096900*6655*

نوشتن دیدگاه

ارسال