گیمیفیکیشن وکاربرد آن در بازاریابی, فروش وتبلیغات

گیمیفیکیشن در بازاریابی یک تکنیک بازاریابی پیشرفته است که عناصر طراحی را از بازی ها برای جذب و حفظ مشتریان قرض می گیرد. در بازاریابی بازی‌سازی شده، مصرف‌کنندگان به انجام یک عمل سوق داده می‌شوند زیرا عناصر رقابت یا پاداش را ارائه می‌دهد.

 

 

گیمیفیکیشن

آنچه در این مقاله میخوانید:

گیمیفیکیشن چیست؟

 استراتژی گیمیفیکیشن چیست؟ 

 چگونه گیمیفیکیشن می تواند به سازمان شما کمک کند؟ 

 چه زمانی باید از گیمیفیکیشن استفاده کرد؟

چرا گیمیفیکیشن در بازاریابی مهم است؟ 

 مثال های مهم گیمیفیکیشن در بازاریابی

 گیمیفیکیشن چگونه در کسب و کار استفاده می شود؟ 

 گیمیفیکیشن چه اهمیتی دارد؟ 

 گیمیفیکیشن چگونه تبلیغات را تغییر می دهد؟ 

 چه چیزی باعث موفقیت گیمیفیکیشن می شود؟ 

 چگونه یک محصول را گیمیفیشن می کنید؟ 

 گیمیفیکیشن در مدیریت محصول چیست؟ 

 گیمیفیکیشن در فروش 

 چگونه شرکت ها می توانند از بازی ها برای بازاریابی استفاده کنند؟ 

 چگونه از بازی های آنلاین در بازاریابی استفاده می شود؟

گیمیفیکیشن درUXچیست؟

چگونه گیمیفیکیشن باعث افزایش تعامل (engagement) کاربران می شود؟

مشاور گیمیفیکیشن در ایران 

 

گیمیفیکیشن چیست؟

 گیمیفیکیشن فرآیند گنجاندن یک بازی هدف دار دار در استراتژی بازاریابی شما است. برای اینکه برند خود را گیمیفای کنید، بازی شما باید وظایف سرگرم کننده، اهداف روشن، یک رابط کاربری ساده که یادگیری و بازی آسان باشد و پاداش های ملموس داشته باشد.

استراتژی گیمیفیکیشن چیست؟

استراتژی گیمیفیکیشن فرآیندی است که از چیزی که قبلاً  هم وجود داشته است، مانند یک برنامه نرم افزاری هدفمند با ساختار بازی  یا انجمن آنلاین گفتگو که شامل امتیاز است، و استفاده از تکنیک های بازی برای ایجاد انگیزه برای مشارکت مداوم و تعامل طولانی مدت است.

استراتژی گیمیفیکیشن

چگونه گیمیفیکیشن می تواند به سازمان شما کمک کند؟

گیمیفیکیشن در محیط کار کسب‌وکارها همچنین از مکانیک‌های بازی مانند تابلوهای امتیازات، نشان‌ها و جوایز برای جذب کارمند، نصب و آموزش استفاده می‌کنند. تشویق به پیروی از وظایف اداری خسته کننده مانند ثبت گزارش سفر و هزینه و برای افزایش عملکرد کاری. این روش ها نسبت به روش های سنتی از انگیزش بالاتری برخوردار هستند و افراد داوطلبانه می توانند در این فرآیند ها مشارکت کنند.

 

چه زمانی باید از گیمیفیکیشن استفاده کرد؟

گیمیفیکیشن می تواند به تشویق یادگیرندگان برای پیشرفت از طریق محتوا، ایجاد انگیزه در عمل و تقویت دانش و رفتار کمک کند. یکی از کاربردهای مؤثر گیمیفیکیشن به عنوان پیش کار برای یک رویداد آموزشی، مانند کارگاه، جلسه یا کلاس است. همچنین زمانی که ما نیاز به مشارکت بیشتر مشتریان در فرآیند های کسب و کار خود داریم نیاز است تا از فرآیند های بازی وار استفاده کنیم.

آیا گیمیفیکیشن در بازاریابی موثر است؟

گیمیفیکیشن ابزاری موثر است که کسب و کارها می توانند از آن برای بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده کنند. این روش به افزایش دیده شدن نام تجاری منجر می شود و همچنین به کسب و کارها اجازه می دهد تا داده های ارزشمند کاربر را جمع آوری کنند که از آنها برای ارائه خدمات شخصی استفاده می کنند.

گیمیفیکیشن در بازاریابی

چرا گیمیفیکیشن در بازاریابی مهم است؟

گیمیفیکیشن از غریزه اصلی انسان برای «بازی» بهره می‌برد و ثابت کرده است که راهی برای بازاریابان برای ارائه ارزش واقعی به مصرف‌کنندگان و تجربه دیجیتال مثبت، و همچنین بهره‌مندی از ایجاد آگاهی از برند، وفاداری مشتری و سودآوری است.

مثال های مهم گیمیفیکیشن در بازاریابی

چند مثال مهم گیمیفیکیشن در بازاریابی در زیر برای کمپین بعدی شما آوردیم:

  • بازی های واقعی را با مراحل کسب و کار خود ادغام کنید.
  • یک برنامه پاداش وفاداری یا باشگاه مشتریان را اجرا کنید که شامل یک بازی نیز هست.
  • تعامل با مشتری را تشویق کنید و به ان پاداش دهید.
  • با اجرای یک مسابقه گیمیفیکیشن را در کسب و کار خود ادغام کنید.
  • روحیه رقابتی مخاطبان خود را تحریک کنید و برای آنها چالش های گروهی طراحی کنید.

گیمیفیکیشن چگونه در کسب و کار استفاده می شود؟

گیمیفیکیشن با ارائه دستورالعمل‌ها و بازخوردهای فعالانه به مخاطبان از طریق مکانیک بازی و پویایی بازی اضافه شده به پلتفرم‌های آنلاین که منجر به دستیابی به اهداف و مقاصد تجاری می‌شود، کار می‌کند.

 پیشنهاد میکنیم مقاله ی " کاربرد گیمیفیکیشن در محیط کسب وکار " را مطالعه کنید

گیمیفیکیشن چه اهمیتی دارد؟

گیمیفیکیشن روش آموزشی ترجیحی است زیرا جذابیت فرآیندهای یادگیری، نوآوری، سرگرمی، بهره‌وری، توانایی حفظ دانش و کسب مهارت‌های جدید را افزایش می‌دهد. این تکنیک شامل استفاده از تکنیک های فکری و بازی در محیط های غیر سرگرمی مانند تحصیل یا کار است.

گیمیفیکیشن چگونه تبلیغات را تغییر می دهد؟

همانطور که تبلیغات تعاملی تر و شخصی تر می شوند، جذاب تر می شوند. به جای اینکه صرفاً یک تبلیغ نشان داده شود، مصرف کنندگان با آن تعامل دارند. به آنها فرصتی داده می شود که فقط با انجام یک بازی، جایزه، قرعه کشی یا امتیاز برنده شوند.

چه چیزی باعث موفقیت گیمیفیکیشن می شود؟

موفقیت گیمیفیکیشن به مشارکت کارکنان، مکانیک های بازی موثر و انگیزه درونی متکی است. پاداش صرفاً پاداش مالی نیست. آنها وسیله ای برای الهام بخشیدن به کارمندان شما و کمک به آنها برای دستیابی به پتانسیل خود هستند.

چگونه یک محصول را گیمیفیشن می کنید؟

برای گیمیفای کردن یک محصول، طراحان از انگیزه‌های مبتنی بر بازی برای تشویق تعامل استفاده می‌کنند. اینها می‌توانند شامل نشان‌ها، تابلوهای امتیازات، نشانه‌ها یا سایر معیارها و پاداش‌های پیشرفت باشند.

گیمیفیکیشن و بازاریابی

گیمیفیکیشن در مدیریت محصول چیست؟

گیمیفیکیشن - علم استفاده از طراحی بازی در محصول/خدمت شما برای افزایش تعامل کاربر استفاده می شود. این به عنوان یک انگیزه برای استفاده از محصول شما عمل می کند - اغلب ناخودآگاه. تروپ هایی مانند تعلیق، احساس پیروزی، باخت، تابلوهای امتیازات، نشان ها همه راه های مختلف استفاده از عناصر بازی در یک محصول هستند.

گیمیفیکیشن در فروش

نکاتی برای گیمیفای کردن استراتژی فروش شما:

  • فناوری مناسب فروش را با بازی ترکیب کنید و را در جای خود قرار دهید.
  • معیارهای کلیدی را برای ردیابی مشتری شناسایی کنید و با المان های بازی وار ترکیب کنید.
  • از تابلوی امتیازات برای تقویت رقابت استفاده کنید.
  • از گیمیفیکیشن به عنوان فرصتی برای بهبود یکپارچگی داده های فروش استفاده کنید.
  • انگیزه مشتریان را از طریق تقویت مثبت تحریک کنید.
  • از گیمیفیکیشن برای راهنمایی کارکنان جدید استفاده کنید.
  • پیش بینی فروش خود را با بازی ها بهبود بخشید.

گیمیفیکیشن در فروش

 

چگونه شرکت ها می توانند از بازی ها برای بازاریابی استفاده کنند؟

بازاریابی درون ‌بازی به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که برای نشان دادن نام یا محصولات خود در بازی‌های دیجیتال هزینه پرداخت کنند. بیلبوردهای عظیمی که در شهرهای مجازی قرار می‌گیرند می‌توانند نشان‌های شرکت‌های بزرگ را نشان دهند، در حالی که بازی‌های مسابقه‌ای می‌توانند ماشین‌های واقعی ساخته شده توسط فورد یا شورت را نشان دهند.

چگونه از بازی های آنلاین در بازاریابی استفاده می شود؟

تبلیغات در پلتفرم های بازی به طور فزاینده ای به بخشی از برنامه های بازاریابی چندین شرکت تبدیل می شود. این ارتباط می تواند به شکل فلش کردن لوگو یا درگیر کردن فعالانه گیمرها از طریق استراتژی ویدیوی درون برنامه ای باشد. به عنوان یک رسانه تعاملی تر، یک پلت فرم بازی موبایلی به برندها دیده می شود.

گیمیفیکیشن در UX چیست؟

گیمیفیکیشن تکنیکی است که طراحان برای وارد کردن عناصر گیم پلی در تنظیمات غیربازی استفاده می کنند، بنابراین تعامل کاربر با یک محصول یا خدمات را افزایش می دهند. با قرار دادن ویژگی‌های سرگرم‌کننده مناسب مانند تابلوهای امتیازات و نشان‌ها در یک سیستم موجود، طراحان از انگیزه‌های درونی کاربران استفاده می‌کنند تا از استفاده بیشتر از آن لذت ببرند.

گیمیفیکیشن در ux

چگونه گیمیفیکیشن باعث افزایش تعامل (engagement) کاربران می شود؟

چگونه گیمیفیکیشن تعامل را افزایش می دهد؟ یکی از اساسی ترین موضوعات طراحان رابط کاربری دنیا همین موضوع است. گیمیفیکیشن از طریق موارد زیر تعامل (engagement) را افزایش می دهد:

  • افزایش علاقه و تعامل کاربران
  • آگاهی از برند را افزایش دهید.
  • داده های ارزشمند مشتری را در اختیار شرکت قرار دهید.
  • افزایش وفاداری مشتری.
  • ارتباط مستمر با مشتریان ایجاد کنید.
  • یک رفتار را با پاداش تقویت کنید.

 

مشاور گیمیفیکیشن در ایران

دکتر محسن سیفی

یکی از بهترین مشاوران گیمیفیکیشن و بازاریابی ایران دکتر محسن سیفی می باشد. ایشان در تهران فعالیت می کنند و زمینه تخصصی ایشان از ابتدا فروش و بازاریابی بوده است. دکتر محسن سیفی پس از اتمام دوره متوسطه در دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک وارد دانشگاه اصفهان شد و تحت تعلیم اساتید بزرگ فروش و بازاریابی ایران قرار گرفت.

 

  • پرفسور علی صنایعی (پدر علم تجارت الکترونیک ایران و پایه گذار بازاریابی آنلاین)
  • پرفسور آرش شاهین (برترین پژوهشگر حوزه مدیریت و استاد برتر حوزه مدیریت کیفیت)
  • پرفسور بهرام رنجبریان (بنیان گذار بازاریابی توریست و استاد برجسته بازاریابی)
  • دکتر محسن علامه (استاد برجسته حوزه منابع انسانی کشور)

شروع مشاوره گیمیفیکیشن

دکتر محسن سیفی از سال 1394 بر روی حوزه گیمیفیکیشن متمرکز شدند و پس از مطالعات عمیق در این حوزه سه کتاب را تالیف، ترجمه و روانه بازار کردند:

  • بازی پردازی آنلاین – انتشارات بازاریابی
  • بازاریابی بازی محور – انتشارات گسترش علوم پایه
  • شیوه تفکر گیمیفیکیشن – انتشارات گسترش علوم پایه

دکتر سیفی

 بعضی از عملکرد ها و افتخارات دکتر محسن سیفی:

  • بنیان گذار بازاریابی غیر انتفاعی ایران
  • رئیس کمیته بازی پردازی(گیمیفیکیشن) ایران – زیر مجموعه انجمن بازاریابی ایران
  • دبیر کل کنفرانس گیمیفیکیشن ایران و جایزه ملی گیمیفیکیشن ایران
  • نویسنده اولین کتاب تالیف شده در زمینه مدیریت تجربه مشتری آنلاین(انتشارات گسترش علوم پایه)
  • مولف و مترجم بیش از 8 کتاب در حوزه بازاریابی
  • مشاور بازاریابی بیش از 40 مجموعه کوچک و بزرگ صنعتی و خدماتی
  • نویسنده بیش از 30 مقاله علمی در حوزه بازاریابی
  • تصدی مشاغل مدیریتی و سابقه مفید در زمینه بازاریابی و برند سازی

بهترین تیم مشاوره گیمیفیکیشن

برای استفاده از مشاور گیمیفیکیشن کافی است تا با یکی از کارکنان واحد خدمات مشتریان ما تماس بگیرید و مشکلات خود را بیان کنید یا برای استفاده از خدمات مشاور گیمیفیکیشن در تهران کافی است از طریق یکی از کانال های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

وب سایت www.hibrand.ir

شماره تلفن: 09120602447

کد ussd:

 #6096900*6655*

نوشتن دیدگاه

ارسال