گیمیفیکیشن در آموزش

گیمیفیکیشن و یا بازی پردازی یکی از جدید ترین رویکرد های مدیریت است که در زمینه یادگیری و آموزش وارد شده و یک رویکرد پیشرفته در به کارگیری عناصر بازی در یادگیری است.

تعریف گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن استفاده از عناصر و المان های بازس در زمینه های غیر بازی و سرگرمی است.

انواع بازی کن در گیمیفیکیشن

دستیابی به موفقیت پس از آنکه دانش آموز مسابقه پروفایل بازیگر بارتل را انجام داد و متوجه شدیم که وی یک "قاتل" است، اتفاق افتاد. قاتل خارج از جدول قرار گرفت و موفقیت برای این دانش آموز معنایی نداشت. درست مثل نمرات که برای این تیپ دانش آموز مهم نیست. انگیزه مشارکت در یادگیری قاتلان تخریب و اذیت رقباست. نه، ما تیرانداز بعدی مدرسه را مشخص نکرده ایم و مطمئناً آرزو می کنم کاش بارتل نام یکی از چهار پروفایل بازی را "قاتل" نمی گذاشت - اما با این وجود، این دانش آموز با این مشخصات شناخته می شد. هنگامی که جین مک گونیگال در مورد معنای حماسی بحث کرد، در Gaming Can Make a Better World TED Talk به آن اشاره کرد. دانش آموز به اصطلاح "قاتل" من ( و ما باید در هنگام استفاده از آن در آموزش و پرورش نام آن را تغییر دهیم!) به سادگی همه چیز را نبرد بین خیر و شر می دانست و می خواست در یک تلاش حماسی برای ایجاد یک دنیا در کنار خیر جنگ کند. مکانی بهتر. امتیازات در بازی ویدئویی مهم نیستند و نمرات نیز مهم نیستند. اما وقتی در پروژه Gamifi-ED برای انجام کارهای مختلفی که وی در حال انجام آن بود، کارهای مختلفی را انجام داد تا "بازیهای جهان را تغییر دهد"، او ناگهان درگیر کار یادگیری شد. حالا با دیدن من صورتش روشن می شود. او یکی از اولین بچه های کلاس است. او یک گیمر دارای درگیری ذهنی خوب و سرانجام ، یک دانش آموز درگیر یادگیری است.

طبقه بندی بارتل و انواع بازی کن

بارتل چهار نوع بازی کن در پژوهش خود تشخیص داد. او فهمید که افراد از بازی کردن انگیزه های متفاوتی دارند و با انگیزه های متفاوتی وارد بازی ها می شوند.

140f

مکانیک بازی

مکانیک بازی بخشی از تئوری بازی است. مشكل اكثر تلاشها براي بازي در آموزش و پرورش اين است كه مربيان به اشتباه تصور مي كنند اگر نشاني بدهيد يا به آن امتياز بزنيد، گيم بازي كرده ايد. این اشتباه است. نظریه پردازان بازی 24 روش برای ایجاد انگیزه واقعی در بازی و مشارکت گیمرها کشف کرده اند. اگر می خواهید دانش آموزان خود را با استفاده از هر نوع بازی درگیر کنید ، باید مکانیک بازی را درک کنید.

آزمون بارتل و روانشناسی گیمر

همانطور که با دانش آموز "قاتل" من دیدیم، چهار نوع بازیکن بازی با استفاده از این ارزیابی روانشناختی وجود دارد. برای تعیین نوع شما می توانید در مسابقه شرکت کنید. دریابید که هنگام طراحی تجربیات خود باید هر چهار نوع بازیکن را در نظر بگیرید.

141

طراحی گیمیفیکیشن

طراحی یک فرآیند در آموزش همیشه ملاک موفقیت بوده نه کاربرد یک یا چند راهکار کوتاه مدت. باید یادگیری را یک مسیر چند لایه ببینیم که مداوما باید تکرار شود و فرآیند وار باشد. ما باید تفاوت بین درجه بندی و بازی را مشخص کنیم، زیرا حریم خصوصی ایجاب می کند که نمرات را به طور عمومی به اشتراک نگذارید. عنصر مهم دیگری که باید بخوبی به کار گرفته شود نشان ها هستند. نشان ها باید چاپ و به دانش آموزان تحویل داده شوند (مدرسان می گویند که دانش آموزان دوست دارند آنها را جلوی دفتر خود بگذارند). همچنین دانش آموزان با به اشتراک گذاری نشان ها انگیزه و عشق به یادگیری می گیرند. من به یاد مدل SAMR ادغام فناوری می افتم که مرحله آخر تعریف مجدد است - چه اتفاقی می افتد وقتی شما واقعاً یک کلاس را بازی وار می کنید. برای به خطر انداختن کلیشه به نظر می رسد ، بازی کردن در کلاس از هر لحاظ یک بازی است.

گیمیفیکیشن و یادگیری

در حین Gamifi-ED OOC، محققان مشاهده کردند که در یک ویرایش محتوای بالاتر، در ابتدا و همه افراد مشارکت دارند وبا بازی می تواند محیط کلاس را غنی کند. از سیستم های Xbox ، PS3 و Wii اهدایی گرفته تا بازی های فروشگاه های مختلف برنامه، راه های زیادی برای غنی سازی یادگیری با یک بازی مناسب وجود دارد.

142f

بازی های جدی و آموزش

در حالی که محققان دریافتند که دانش آموزان با بازی کردن و مشارکت با معلمان عالی تر محتواهای خود را تدوین می کنند، محققان در حال یافتن تجربیات بازی هستند که با احترام و یادگیری به موضوعات جدی مانند افسردگی، نسل کشی و طلاق کمک می کنند.

مشاور گیمیفیکیشن در آموزش

دکتر محسن سیفی

دفتر آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir خدمات ویژه ای را به کسب و کار های کوچک و بزرگ در زمینه مشاور گیمیفیکیشن در آموزش ارائه می دهد تا عملکرد منابع انسانی آنها را به حداکثر برساند. یکی از موفق ترین خدمات مشاور گیمیفیکیشن در شهر اصفهان، طراحی رویداد های آموزشی بازی وار شده از مرحله ایده تا رویداد نهایی است. آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir یکی از موفق ترین گروه های مشاور گیمیفیکیشن در شهر اصفهان است که با صنایع و سازمان های متعددی همکاری داشته است.

سخن نهایی

کاربرد بازی در آموزش و پرورش در حال حاضر یکی از جدید ترین مباحث آموزش پایه و سازمانی است. Minecraft ، World of Warcraft و حتی سایت جدیدی به نام Growtopia همه مکانهایی هستند که می توانیم آنها را به اشتراک بگذاریم ، رشد کنیم و یاد بگیریم. زمان آن فرا رسیده است که به بهترین روش ها ، متدولوژی های کیوریتی که واقعاً به ما کمک می کنند نظریه آموزش را در بازی ها اعمال کنیم ، و درک درستی از بازی ها که به ما کمک می کنند تئوری بازی را در آموزش و پرورش اعمال کنیم ، حرکت کنیم.

بهترین تیم مشاوره گیمیفیکیشن

برای استفاده از مشاور گیمیفیکیشن کافی است تا با یکی از کارکنان واحد خدمات مشتریان ما تماس بگیرید و مشکلات خود را بیان کنید یا برای استفاده از خدمات مشاور گیمیفیکیشن در اصفهان کافی است از طریق یکی از کانال های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید:

وب سایت www.hibrand.ir

شماره تلفن: 09120602447

کد ussd:

*6655*1003982#

مشاور گیمیفیکیشن چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

ما به عنوان ارائه دهنده خدمات مشاور گیمیفیکیشن برای شما به عنوان یک تیم متخصص عمل می کنیم و یک سرویس کامل و پکیج کامل از خدمات گیمیفیکیشن ارائه می دهیم. این خدمات شامل:

  • طراحی اپلیکیشن آموزشی
  • طراحی برنامه سفر کارکنان
  • طراحی سناریو بازی
  • طراحی طرح آموزشی بازی وار شده
  • اجرای آموزش مبتنی بر گیمیفیکیشن
  • مدیریت استعداد بر مبنای گیمیفیکیشن
  • سنجش و اثر بخشی دوره آموزشی برگزار شده

مشاوره گیمیفیکیشن در بازاریابی

ما به عنوان ارائه دهنده خدمات مشاور گیمیفیکیشن در بازاریابی برای شما به عنوان یک تیم متخصص عمل می کنیم و یک سرویس کامل و پکیج کامل از خدمات گیمیفیکیشن در شهر اصفهان ارائه می دهیم. این خدمات شامل:

  • طراحی وب سایت بازی وار شده
  • طراحی اپلیکیشن بر مبنای متد گیمیفیکیشن
  • طراحی برنامه سفر مشتری
  • طراحی سیستم فروش بازی وار شده
  • طراحی کمپین بازی وار شده
  • سناریو نویسی بازی
  • برند سازی با گیمیفیکیشن

نوشتن دیدگاه

ارسال