مشاور گیمیفیکیشن

در رقابت و کسب و کار بهتر است یک قدم جلوتر از رقبا باشید تا یک قدم عقب. از نظر مشاوران بازاریابی، گیمیفیکیشن همین یک قدم جلوتر است. اخیراً به طور فزآینده ای از مشاوران بازاریابی درباره این موضوع سوالات بیشتری در این مورد پرسیده می شود و فکر می کنیم در این مقاله به سوالات شما پاسخ دهیم. گیمیفیکیشن جدیدترین موضوع مطرح شده در بازاریابی است که در قسمت های مختلف به کسب و کار ها کمک می کند. آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره گیمیفیکیشن ارائه می دهد.

تعریف مشاور گیمیفیکیشن

مشاور گیمیفیکیشن کسی است که در امور طراحی استراتژی های بازاریابی نوین، طراحی بازی، باز طراحی باشگاه مشتریان، وفادار سازی مشتریان و طراحی کمپین های دارای ساختار بازی به کسب و کار ها کمک می کند. مشاور گیمیفیکیشن رسالت اصلی اش راهنمایی و طراحی برنامه بازی محور مرتبط با اهداف شرکت است.

وظایف مشاور گیمیفیکیشن

وظایف مشاور گیمیفیکیشن برای ارائه خدمات به مشتری شامل موارد زیر می باشد:

  • راهنمایی مدیران در خصوص انتخاب استراتژی بازی محور
  • راهنمایی مدیران در خصوص نحوه طراحی کمپین های بازی محور
  • ایجاد ساختار مناسب برای وفادار سازی مشتریان
  • طراحی و تولید بازی های ویدئویی بر اساس گیمیفیکیشن
  • مشاوره، طراحی و تولید اپلیکیشن های آموزشی و یادگیری بر اساس گیمیفیکیشن
  • مشاوره، طراحی و تولید اپلیکیشن های کاربردی بر اساس گیمیفیکیشن
  • مشاوره، طراحی و تولید باشگاه مشتریان بر اساس گیمیفیکیشن
  • طراحی دوره های آموزشی کارکنان بر اساس بازی و گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن برای کدام جامعه هدف مشتریان مناسب است؟

بازی ها چند نسلی هستند و برای پیر و جوان به یک اندازه جذاب هستند. اگر کسب و کار ها به دنبال راهی برای جلب نظر مصرف کنندگان در هر سنی هستند، در حال حاضر بازی ها در دسترس ترین جریان برای دستیابی به چنین شبکه گسترده ای از جمعیت هستند. طبق گفته های فوربس ، سال 2017، 42٪ از درآمد جهانی بازی ها از طریق موبایل رقم خورده است - این درآمد بیش از 50 میلیارد دلار است.

برای اینکه شما درکی از دلیل سودآور بودن بازی های موبایل داشته باشید، 80٪ از کاربران تلفن های هوشمند بازی هایی را با تلفن خود انجام می دهند که تقریباً 50٪ آنها روزانه بازی می کنند و تقریباً هر روز 1-2 ساعت از بازی را انجام می دهند. اطلاعات دموگرافیکی بازی های موبایل زن و مرد تقریباً به طور مساوی در 48٪ از خانمها به 52٪ از بازیکنان مرد تقسیم شده است، و سن بازیکنان به طور متوسط 36 سال است.

این اعداد نشان می دهد که بازار هدف گیمیفیکیشن گسترده و متنوع است و وقتی با این ارقام با ادغام دستگاه های هوشمند در زندگی روزمره درگیری ذهنی پیدا می کنید، کاملاً مشهود می شود که گیمیفیکیشن کدام یک از بازارهای هدف یک کسب و کار را هدف قرار داده است.

مشاوره بازاریابی و گیمیفیکیشن

روانشناسی بازاریابی در بازی وار سازی Gamified نسبتاً ساده است. وقتی مشتری ها یک بازی انجام می دهند و برای موفقیت های خود پاداش می گیرند احساس مثبتی ایجاد می کند که می تواند مستقیماً با مارک مورد نظر مرتبط باشد. ویژگی های 'سرگرمی' و 'جذابیت' در ارتباط با بازی ها می تواند به ایجاد یک دیدگاه مثبت نسبت به مارک تجاری مرتبط با بازی کمک کند. دادن دسترسی به کاربران برای احساس موفقیت و کسب پاداش ، بنابراین ، بازتاب خوبی در مورد هر یک از طرفین مرتبط دارد.

133

حتی مصرف كنندگان هنگام بازی احساس كنترل می كنند و به خوبی برای برند ها ها سودمند است. داشتن گزینه ای برای شرکت در فعالیتی برخلاف ویدئو ، که باعث می شود مصرف کنندگان بر خلاف میل آنها تا حدی نگه داشته شوند ، می تواند تا حد زیادی در ارتباط مثبت کاربران با یک نام تجاری باشد. بنابراین حتی اگر بهترین مشتری های امروز شما از آن استفاده نمی کنند ، مطمئناً بهترین مشتری های فردا شما در کمپین ها هستند!

مشاور گیمیفیکیشن چه کاری انجام می دهد؟

مشاور گیمیفیکیشن تمام فرآیند کسب وکار و اهداف آن را در ابتدا مطالعه می کند. همچنین تمام فرصت های پیش روی شرکت مورد نظر را مورد تحلیل قرار میدهد. همچنین با مطالعه و تحقیقات بازار تیپ شخصیتی مشتریان و نوع نیاز آنها از نظر محتوا را شناسایی می کند. سپس با استفاده از موضوع مدیریت تجربه مشتری و تکنینک های مربوطه در نقاط حساس تعامل مشتری با شرکت دست به استفاده از ساختار گیمیفیکیشن می زند. مشاور گیمیفیکیشن شخصی است که به افراد اجازه می دهد با انگیزه بیشتری در اهداف بازاریابی و فروش شما مشارکت فعالانه داشته باشند.

مشاور گیمیفیکیشن چه سوالاتی می پرسد؟

پس از جلسه اول آشنایی با کسب و کار و تکمیل فرم های مشاوره توسط مشتری، مشاور گیمیفیکیشن نیاز به اطلاعات تکمیلی در مورد شرکت دارد. این موارد می تواند از محتوای استراتژی بازاریابی شما تا تصاویر برند شما و خدمات به مشتریان شما باشد. این اطلاعات شامل نکات زیر می شود:

  • در چه صنعتی فعالیت می کنید؟
  • مخاطبین شما چه کسانی هستند؟
  • کدام محتوا برای مخاطبین شما جذاب تر است؟
  • هدف شما در کمپین آگاهی بخشی و تصویر سازی است یا فروش؟

راهنمای انتخاب مشاور گیمیفیکیشن

راهکارهای بازی محوری ماندگارتر هستند که چالش های مشتریان را بیان می کنند و به آنها راه حل ارائه می کنند. این راهکارهای بازی محوری همیشه یکی از مشکلات رایج مشتریان را در استفاده از محصول یا نحوه گرفتن یک خدمت حل می کند. مثل ویدئو آموزشی که با ساختار بازی منتشر شود. راهکارهای بازی محور خوب باید مشتری را به تفکر وا دارد و نقش و تصویر برند شما را تقویت کند. نگاه کردن به نمایه شما (تیزر کمپین) غالباً نحوه تصمیم گیری افراد برای پیگیری یا عدم پیگیری راهکارهای بازی محوری شما را به دنبال دارد. ظرفیت مشاور گیمیفیکیشن برای طراحی چنین راهکارهای بازی محوری از طریق عوامل زیر سنجش می شود:

  1. شناخت کامل علم بازاریابی
  2. شناخت علم گیمیفیکیشن
  3. سابقه طراحی بازی و گیمیفیکیشن
  4. تحصیلات مرتبط با علم مدیریت و بازاریابی
  5. سابقه مشاور فروش و بازاریابی
  6. آشنایی با سناریو نویسی و داستان برند
  7. آشنایی با علم اقتصاد رفتاری

134

آیا برای فروش تبلیغات سنتی کافی است؟

در حالت ایده آل، تجارت شما دارای یک استراتژی بازاریابی سنتی به همراه دیجیتال مارکتینگ است. فضای دیجیتال مارکتینگ امکان دسترسی به تمام ویژگی های جدید تجاری را به شما می دهد و برای کسب و کار شما حتی تبلیغ می کند. اما آنچه خیلی از استراتژیست ها و مشاوران بازاریابی نمیدانند این است که:

دیجیتال مارکتینگ ابزار ناموفقی برای فروش بلند مدت بوده است!!!

چند دلیل محم برای این موضوع وجود داشته است:

  • شکست خیلی از کمپین های بازاریابی در عصر معاصر
  • تغییر نسل و مشتریان جدید
  • کاهش وفاداری مشتریان و تنوع طلبی در مصرف
  • تکراری بودن خیلی از محرک ها و سبک های تبلیغاتی
  • و....

پس راهکار چیست؟

بازاریابی 360 درجه بر اساس طراحی گیمیفیکیشن

برای فروش خوب شما باید از تمام ابزار فروش استفاده کنید. یعنی هم بازاریابی آفلاین داشته باشید و فضای فیزیکی خوب فروشگاهی و هم بازاریابی آنلاین کامل. دیجیتال مارکتینگ یک فضای اصلی بیشتر ندارد و آن وب سایت است. ابزار ها و امکانات وب سایت بدون استفاده از ساختار گیمیفیکیشن ضعیف هستند. برای خود متناسب با مدل کسب و کار خود یک وب سایت بر مبنای استراتژی های گیمیفیکیشن طراحی کنید.

خدمات مشاوره گیمیفیکیشن

آژانس بازاریابی و تبلیغات hibrand.ir خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره گیمیفیکیشن، طراحی بازی و باشگاه مشتریان ارائه می دهد. این خدمات شامل موارد زیر می باشد:

  • آموزش گیمیفیکیشن
  • برنامه ریزی و انتخاب استراتژی گیمیفیکیشن
  • طراحی کمپین بر مبنای گیمیفیکیشن
  • طراحی بازی
  • طراحی بازی های مکان محور
  • سناریو نویسی بازی
  • طراحی باشگاه مشتریان بر مبنای گیمیفیکیشن
  • آسیب شناسی اپلیکیشن های طراحی شده در زمینه آموزش و بازی های جدی
  • آموزش پرسنل بر مبنای گیمیفیکیشن

نوشتن دیدگاه

ارسال